Icke-tidsinställd bomb

Idag tog jag en liten sovmorgon och gick inte upp förrän 07.15, galet skönt! Sen ringde Emelie när jag satt på bussen och kom och hämta mig så att jag fick skjuts bort till jobbet och slapp gå i iskylan. Min underbara vän.

Insett att trots min kattunge-yta så är jag en väldigt arg liten flicka. I går var jag så arg att jag fick självmedicinera mig själv med lugna låtar i MP3:n på väg hem, men inte ens "Lay back in the arms of someone" med Smokie fick mig på gott humör.
SAKER PÅ HEMVÄGEN SOM GJORDE MIG VANSINNIG:
* Mamma är dödligt långsam:
Som vanligt kommer vi aldrig från jobbet i tid TROTS att jag tydligt framför avgångstiderna för mitt tåg. Nejdå, istället ska det kissas, det ska pillas med datorn, telefonen ska stängas av, man måste säga hejdå till 700 pers och skicka ett förbannat brev som man bara måste diskutera med tjejen i växeln först.
* Bilkö:
Jag kan liksom inte förstå hur det överhuvudtaget kan bildas bilköer eftersom alla bilar kör framåt åt samma jävla håll. Att dessutom fastna i en kö på en sträcka som är max 2 kilometer gör mig vansinnig.
* Missa tåghelvetet:
VARENDA jävla tåg jag åker med är alltid försenade och om dem är inne på perrongen i tid kan man ge sig fan på att det ändå kör därifrån 5 minuter försent. Förutom när man kommer dit i sista sekund, då avgår alltid helvetet prick i tid. Som om det inte var illa nog att missa tåget, det är ännu värre att sitta i bilen i en kö typ 10 meter därifrån. Resulterade i ett "NEEEEEJ!!!" *galet tjut*.
* Folk som sätter sig bredvid en på tåget/vagnen/bussen:
I går närmade sig en kärring som jobbar på samma ställe som jag mitt säte och jag använde all min telepatiska förmåga för att förklara att "sätter du dig här och tvingar mig att vara social kommer jag att DÖDA dig!". Det funkade, men redan vid nästa hållplats satte sig en annan illaluktande kärring bredvid mig istället som glodde konstigt.
* Folk som tränger sig före:
Inte ens om jag har bråttom som fan tränger jag mig fram, inte ens när det gäller snigelpensionärer. En ganska dum taktik eftersom att varenda jävel i världen utom just jag föredrar att tränga sig. Jag hatar dem. Jag hatar dem allihop och tänker roliga tankar om att slå dem i bakhuvudet eller rycka tag i deras fula ryggsäckar så dem ramlar baklänges. DET ÄR KÖ HÄR, DIN JÄVEL!
* Rödljus:
Det borde inte vara tillåtet med bilar i centrala stan, tänk vad mkt enklare livet skulle vara för oss fotgängare om man kunde ta sig några meter utan att behöva stanna vid 27 trafikljus. Vem fan är så dum och lat att dem tar bilen genom Nordstan och Brunnsparken? Jag hatar bilister!
* Spårvagnen:
Jag hatar typ allt med spårvagnen. Jag hatar att den alltid är full, att det luktar piss, att den alltid är sen, att den är full med skrikande småbarn men mest av allt hatar jag att den stannar hela tiden. Ibland kan det ta EVIGHETER att ta sig mellan två hållplatser för den kör liksom inte utan tar sig framåt genom att rycka till lite då och då (inte speciellt behagligt om man inte har en sittplats- vilket man självklart aldrig har). Brukar visa mitt missnöje genom att sitta och sucka eller trumma med naglarna men egentligen vill jag bara gå fram till föraren, slita upp luckan och vråla "KÖR, KÖR, KÖR FÖR HELVETEEEEE!!!".
* Pudlar:
Mötte en massa pudlar igår och jag gillar inte pudlar, speciellt inte dem stackarna som är klippta i bollmönster. Pudlar är snorkiga och deras ägare brukar vara ännu snorkigare.
* Fyllegubbar:
Pratar inte om alkoholister nu utan dem fulla, dräggiga äldre männen som sitter på uteserveringen i puben jag måste passera för att komma hem, dag in och dag ut. Har man tur slipper man äckliga kommentarer eller visslingar men oftast inte. Jag fattar inte vad det är som gör att en del män tror sig ha rätten att säga och göra vad dem vill bara för att man är tjej och råkar gå förbi. Tacka vet jag när jag har med mig Mikael, då är det BETYDLIGT färre som vågar öppna käften.
* Vår hiss:
Ja, jag är lättretad men jag börjar verkligen undra hur det är möjligt att hissen ALDRIG väntar på en nere på bottenvåningen, folk måste väl åka neråt någon gång också eller?

Jag behöver verkligen avreagera mig, ska be Mikael att sätta upp sin boxningsäck snart, kan nog behövas.

Ta fram din mobil!

1. Vem ringde du senast?
Mikael


2. Vem ringde senast dig?
Emelie


3. Vad står det i ditt 5:e mottagna SMS?
"Hej Fia-lisa.. det blir på theos i vasastan kl åtta. Utgång sen:) Vi kan ju mötas innan... Hörs imon hjärtat. Kyssar" Från Veronika.


4. Vem skickade 12:e mottagna SMS?
Emelie


5.Vad står det i ditt 6:e mottagna SMS?
"Heej gullet. Ska vi ses runt fem, sex i stan? Så ringer jag Ve också. Älskar dig:-*" Från Tina.


6. Har du några utkast?
Nej.


7. Vad är ditt rekord i snake?
Har ingen Nokiatelefon men jag var rätt skicklig vad jag minns, hehe.


8. Vad har du för kontakter som börjar på:

J; Jacquline, JobbAnette, Jobbet, JobbP-O, JobbTina, Joey, Johanneberg, John, Jonas, Josephine, Julle.

N; Natalie.

T; Tandläkaren, Tina, Tomas.

M; Maka svarttaxi, Mamma, Marita, Mathias, Memme, Mikael, Mimmi, Miriam, Mockan, Mölndals pizza, My.

10. Vad står det på dina påminelser?
Adresser, kontonummer och annat.


11. Har du privat nummer just nu?
Nej.


Orkar inte skriva så mkt mer idag faktiskt, är inte på något skrivhumör. Tänkte avsluta med lite lunarstatistik för en lunarnörd som mig själv, lite kul att jämföra med senare:)

Antal gästboksinlägg: 11605.
Mest lästa blogginlägg: "Full och dum/psykologilektion" har 745 läsare.
Detta tycker vännerna om mig:
7% Bäst
5% Busig
5% Cooling
5% Galen
4% Stjärna


Hej på er, skriver mer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback