My sweet, sweet revenge!

Fy fan, slitsam helg minst sagt.
Släpade mig hem från en riktigt jävla jobbig arbetsdag i fredags, var förbi lägenheten i Mölndal igen och såg ut som en jävla packåsna på spårvagnen som vanligt. Kom hem, lagade mat och somnade som ett barn löjligt tidigt trots att herrn satt uppe med musiken dundrande.
Gick upp tidigt i lördags morgon och började packa sakerna i Mikaels gamla lägenhet, insåg hur jävla rutinerad packare jag har blivit för det gick nästan löjligt snabbt och smidigt. Vid tolvtiden dök herrs föräldrar upp för att hjälpa till och jag stannade kvar med Mikaels mamma och hann städa klart så gott som allt medan flyttlådorna kördes över till nya lägenheten. Sedan begav jag mig till Mölndal igen för att hämta sista lasset med saker, var lat och slösig och tog en taxi igen, det enda rätta för min stackars rygg och mina stackars, stackars ben. Städade lite till och sedan lämnade jag den förbannade lägenheten för gott, lämnat tillbaka nycklarna och tro mig- ingenting i världen får mig att åka tillbaka dit, flytten var så jävla jobbig att jag nästan ångrar att jag flyttade dit från första början.
Åkte tillbaks till mitt nya HEM och min nya SAMBO, gick och handlade lite mat för att fylla upp det relativt tomma kylskåpet och sedan åt vi tacos och hade det mysigt. Det enda som är lite jobbigt just nu är att vi inte har någon teve än, så för tillfället får vi trycka ihop oss framför datorbordet när vi ska kolla på film, ganska mysigt det med dock så jag klagar inte.
I går hade det ju varit lämpligt att parkera sig i liggande ställning någonstans och endast resa på sig för att besöka toalett samt kylskåp med tanke på vilken brutal misshandel min kropp och sinne blivit utsatta för den sista tiden, men nejdå. Kände att det var ett absolut måste att utforska affärerna i området så jag åkte in till Frölunda centrum och levde fan där för att få köpt en massa småsaker till lägenheten som kändes hemskt nödvändiga. Fick köpt en del i alla fall och just nu är jag bara väldigt angelägen om att köpa en torkställning till tvätten, annars är det ingen panik med något.

Somnade ALLDELES för sent igår så vi hann sova runt fyra timmar innan den förbannade klockradion satte igång klockan 05.10 i morse, eller morse och morse, skulle snarare kalla det för natt. Omänskligt tidigt i alla fall. Måste göra något åt mitt hemska morgonhumör, stackars Mikael vad mycket skäll han får höra. Misstänker dock att han tycker att det är kul att provocera mig lite eftersom jag blir förvandlad till djävulen varje gång jag tvingas vakna, men å andra sidan kan det nog vara inbillning eftersom att jag tror att hela jävla världen har en konspiration emot mig innan klockan 10 på morgonen, och då ingår håret som aldrig vill lägga sig rätt, nyckeln som alltid krånglar och dessa satans påsar man alltid glömmer kvar i hallen. Paranoian blir givetvis inte bättre av försenade tåg eller regnskurar på väg till jobbet.
Har ju åkt på ett nytt förbannat projekt nu som gör att jag har löjligt lite tid över att halvsova eller surfa runt på internet, har verkligen inte tid att skriva blogg heller men någonstans får man ju dra gränsen för arbetsmoralen. Slita som ett djur för 90 kr/timmen, pff! Skulle inte tro det. Hur som helst är det så mycket att göra nu att dem har kallat in en fånig extraarbetare som jag måste dela rum med, så nu har vi möblerat om skrivborden hela morgonen och min frihet är därmed borta. Totalvägrar dock att avstå från snuset även om det sitter en kille i mitt rum. Jag har min älskling där hemma och har inget större behov av att se snygg ut för någon annan, så snusläppen sitter då fan där den sitter.
Jag är löjigt glad över att bo med Mikael! Finns ingen i världen jag hellre skulle vilja bygga bo med, så att säga. Det känns så naturligt på något sätt och inte det minsta jobbigt. Jag råkar ju vara rätt rutinerad när det gäller att anpassa sig till boendeförhållande, har ju bott med alla möjliga människor som inte varit familjemedlemmar så det är inga större problem för mig att bo med andra, men det här känns verkligen kanon.
Måste ju få beskriva lägenheten lite också, har ju inte velat skriva om den så mycket än eftersom det inte blev klart att jag skulle flytta in förrän alldeles nyligen.
Hur som helst är det en tvåa på fjärde våningen precis vid torget, har aldrig bott så nära en affär förut. Området är dessutom kalasfint och lugnt. Hallen är stor och bra med jättefint klinkergolv och massvis av garderober (tack gud för det), badrummet är ganska litet men fräscht och har en riktigt stor, glassig dusch och dessutom tvättmaskin. Köket är också jättefint, nya vitvaror och en väldigt avancerad fläkt, roligt för herrn att ha något tekniskt att pilla med. Sovrummet är gult och jävligt mysigt måste jag säga och allra snyggast är vardagsrummet som har fönster längs hela rummets sida och en stor fin balkong. Dessutom finns det en stor klädkammare (tack gud än en gång). Det kunde fan inte bli bättre, en kanonfin lägenhet och en ofattbart fin kille att dela den med. Det verkar som om den obekanta men dock så välkomna turen slår till igen!

För övrigt känns allt helt underbart! Flytten är över och jag tänker inte lägga ner en jävla sekund till på skiten.
Vill dessutom passa på att applådera mig själv för att jag en av dem första gångerna någonsin i mitt liv stått upp för mig själv och gett fan i att vara så förbannat snäll. Är man för snäll bli man hemskt lätt uttnyttjad och vad som är ännu värre än att bli uttnyttjad är när man inte ens får ett tack för skiten, utan tvärtom. Det är tur att jag är såpass god människokännare att jag åtminstone inser vilka som vill mig väl och vilka som inte vill det. Det är dags att slå tillbaka med samma medel i alla fall, mycket kan jag stå ut med och åtminstone försöka att inte sänka mig lika lågt, men den gränsen är sedan länge krossad och för en jävla gångs skull kan jag resa mig med rak rygg.
Skit ska skit ha, eller hur Emelie? Och aldrig hade jag trott att det skulle kännas så satans skönt att få upprättelse.

Det är början på en ny period i livet nu igen, och den här gången ska jag fanimej se till att bara omge mig med människor som får mig att må bra. Mikael, lillasyster, Veronika, Tina, Emelie och Memme framförallt. Nu ska jag ge mig fan på att bli lycklig!

Dagens låttext behöver knappast en närmare förklarning. Booyah!

"Revenge"/Clawfinger
You know I never believed you were for real
I don't appreciate you or understand how you feel
everytime no matter what I might find
you give me a feeling that It ain't mine
I don't believe in wasting time
and you give me a sign that you're out of your mind
It's frustrating not knowing the score
but when you walk across the room towards the door,I'm sure
You ain't ever gonna walk my way
Cos' I know that you've never liked me anyway,so don't stay
I wouldn't notice cos' I't ain't no loss
all you ever did was cheat on me and double cross
I won't be satisfied until you're gone
but I still want to know what is going on
You know that I've tried but I'm losing my hope
I can't cope cos' you're tripping and you're slipping like a soap on a rope


I won't break
I won't bend
I'll avenge
I'll get you in the end


The sooner you go the better,goodbye
I won't miss you and I think you know why,
You were never really much of a giver
You took alot away from me but I was always a forgiver and forgetter
But now I know better
so I'm leaving you hanging and you won't be forgiven
till I know that you're not living,anymore
I'm gonna get you like a fly on the wall
I'm gonna pull off your wings
and watch you crawl
then I'm gonna crush your balls
You better believe that I'm gonna make you small
I gotta get whatever I want
I want it all and I want it up front,here we go
I'm willing to bet'cha that I'm going to get'cha
and you're gonna regret that you ever even met me,I know


[Chorus]

All I can think about is getting revenge
and that'll be the day all my misery ends
but until I choose to make me move
I wan't you to think that you've got nothing to lose
but I promise you you'll pay your dues
the one place I wouldn't want to be is in shoes
What can I say I'm gonna make you pay
I'm gonna make you wish you never got in my way
get you back for all the wrong you did
for everything you put me through when I was a kid
I'm gonna neglect you and disrespect you
and then I'll reject you when you least expect me to
and no matter what you do you're screwed
You'll get your rights rejected and they won't be re-newed
I'm gonna throw the first stone this time
hitting you hard when you're off gaurd and the revenge is mine


[Chorus]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback