Fan vad jag är badass!

Tog ledigt igår av den enkla anledningen att jag tyckte att helgen var för kort. Ska dra den kort i alla fall hur som helst:

I fredags tog vi det lugnt, drack lite och var i Mikaels nya lägenhet en sväng.
I lördags var vi som vanligt uppe löjligt tidigt och åkte till Coop med herrns föräldrar för att handla mat och målarfärg. Fick ihop en kundvagn från himmelriket vars socker och fetthalt hade kunnat knocka en hel ko. Precis när vi slagit oss ner med chipsskålen för att kolla på American Dad ringde det och den där killkvällen blev av i alla fall, så jag åkte hemåt och förberedde mig för en trevlig tevekväll.
På kvällen blev jag dock nedringd till Frillesås jag med, blev väldigt glad och slängde mig i duschen. Kommer till Kungsbacka och märker att det inte går någon satans buss. Som tur är var Emelie nykter och änglalik nog att åka och hämta mig och sedan spenderades kvällen på Mona Lisa, hade skitskoj! Hemskt trevligt att träffa folk man inte träffat på skitlänge. Vi åkte i alla fall hem på natten vilket ju är ganska skönt, det är aldrig trevligt att vakna upp åtta mil hemifrån när man är bakis och bara vill hem.
Söndag och måndag var lugna. Söndagstillvaron blir så sjukt mycket trevligare när man har någon att klämma på och gosa med istället för att vakna upp helt ensam med kläderna på och hasa sig över parkettgolvet för att sedan dricka lika mycket kranvatten som sin egen vikt.

Jag sitter i mammas kontor idag, min dator har pajat. Har testat att starta om den sjuhundra gånger och krupit under bordet och kopplat in och ur diverse sladdar men den är helt körd. Där fick jag igen för att jag är för slö för att logga ut min användare och stänga av datorn över helgen. Väntar på att det ska komma någon slags tekniker och om-installera hela skiten, usch vad jobbigt. Kommer få stå där i bakgrunden och rynka medlidsamt på ögonbrynen tvingas säga "Hmm, jag vet faktiskt inte" på jobbigt frågor om hur det gått till att min dator kraschat. Trivs ganska bra på mammas rum också visserligen, kanske ska ta över det och flytta ut hennes grejer när hon inte är här. Fast i för sig är det en jävligt scary spindel som bor utanför fönstret. Mamma säger att den brukar äta andra spindlar, den synen besparar jag mig gärna.

I går när jag kom hem alldeles för sent på kvällen bevisade jag en gång för alla att jag är en superkvinna. Jag släpade ner VARENDA JÄVLA LÅDA från vinden alldeles själv, och tro mig; dem var tunga och många. Jag trivs helt ypperligt med att bo själv men den största nackdelen är att man inte kan se ledsen ut och gnälla över att man är för svag för vissa saker, man måste fanimej göra allt själv. När jag väl hade släpat ner alla kartonger och kassar och fått ett lindrigt ryggskott på kuppen återstod det ännu jobbigare uppdraget- gå igenom allt och sortera ut allt som skulle slängas.
SAKER SOFIA HITTADE HULLER OM BULLER I ALLA JÄVLA LÅDOR:
* En ask med gamla smycken, jippie! Det var flera armband och halsband som jag letat efter som en tok (nja, eller åtminstone grubblat på vart dem kan finnas) och massa gamla navelpiercingar och annat skoj. Dessutom hittade jag ett presentkort på Carlssons Guld, då blev jag glad.
* Världens fulaste bruna servis. Den onda människa som packat på mig den borde fan ha stryk.
* En gammal mobil, en 3310. Måste leta upp en laddare till den för det sitter ett gammalt SIM-kort i och jag är sjukt nyfiken på att läsa gamla SMS.
* Tops. I varenda flyttlåda låg det tops utspritt. Börjar undra om jag kanske var hög på någonting när jag packade allt sist.
* En badkarspropp som jag måste tagit med mig från lägenheten i Horred. Stackars dem nya hyresgästerna.
* Dörrar samt spegel till ett badrumsskåp som jag slängt för längesen.
* Ett gulligt brev som mamma skrev till mig någon gång när jag var ett vildsint pubertetssvin.
* Mängder av plastkängurur som man fick med när man köpte ett paket CocoPops förr i tiden.
* Min gamla Sofia-tändare. Tuff som satan är den, silverfärgad med texten "Sofia- Bedårande, rolig" på.

Hur som helst ska jag och mamma åka runt till olika sopstationer idag och slänga skiten, ska bli helt underbart att bli av med all skit! Mindre trevligt är dock det faktum att sopstationer tydligen är bemannade så jag måste verkligen sortera allt gammalt skräp med en hjärnkirurgs precision.

VECKANS LÄGESRAPPORT (Det var fan ett tag sen nu):
Ekonomi: Den är fortfarande stabil, mycket tack vare att jag hållit mig från krogen. Beställt nya linser som ska betalas idag, det svider ju lite i plånboken men det är ju ett nödvändigt ont. Fick köpt mig mina gula jeans i helgen också för en nätt summa, känns hemskt bra. Även köpt mig en guldbikini som är söt.
Kärleksfronten: Härligt. Än så länge har jag inte velat slå något vasst i huvudet på herrn, bara tvärtom och det är ganska förvånande. Jag har jävligt skoj med Mikael och han får mig att må förbannat bra, jag älskar honom och kunde inte vara mer nöjd.
Hälsa: Jag är jävligt pigg och kry. Tur att den djävulska äggstocken har slutat plåga mig nu, den var grymt tröttsam. Måste ju dock gnälla på något om det är att brösten har förvandlats till stenbröst sedan jag började äta p-pillerna och det räcker att man petar lite på dem för att jag ska tjuta som en gris.
Utseende: Känner mig rätt skabbig just nu. Har insett att jag hatar min hårfärg och måste göra något åt den, fort, fort. Funderar på att göra blonda slingor nu innan sommaren.
Jobb: Rullar på som vanligt, förutom att jag kvaddad min stackars dator då. Hoppas att den kan lagas så jag slipper sitt och glo i morgon när mamma kommer tillbaks och snor tillbaka sin dator.

Avslutningsvis slänger jag in ett rågarv och en hel dos medlidande. Jag säger då det, somliga människor är helt makalösa. Nåväl, orkar inte lägga ner någon energi på att älta andras galenskaper, har nog med mina egna. Men att det ens är MÖJLIGT att vara så egocentrisk och inte tänka längre än näsan räcker, det är skrämmande och borde skrivas en bok om.

Dagens låt har ingen förknippning med blogginlägget för övrigt, men den är en av mina favoriter och jag har insett att jag inte haft med den än så här kommer den! Enjoy!
Ps. Tyckte att det luktade hasch när jag gick uppför trappan förut, det ska bli mitt nya roliga uppdrag för att få tiden att gå på jobbet, hitta den haschrökade kontoristen! D.s

"Tough Guys"/Cock Sparrer.
I know he?s not the kind, the kind that settles down
And I know he finds it hard to keep his feet on the ground
He goes drinking every night down the pub with all his mates
Getting into fight?s staying out till late
But when he comes home rolling drunk
Don?t get the 'ump, just remember
Even though guys need someone some times [4x]
He don?t where armani suits or shirts pressed nice and clean
He wears doc martens boots and dirty Levi jeans
Your friend?s all think he?s gross and your parents hate his guts
And once he gave you a dose but the tablets cleared it up
They all say he?s no good, but he?s misunderstood, and remember


Even though guys need someone some times [4x]

[Guitar Bit]

He drives his car to fast he don?t remember what you said
His promises don?t last and he?s lousy in bed
And when you?re at a party and he?s puking in the bin
And you?re try to remember what you ever saw in him
So don?t go into one, he?s only having fun, and remember


Even though guys need someone some times
Even though guys need someone some times
Even though guys need someone some times
Even though guys need someone some times

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback