Stardoll

Gothia, fy fan nu börjar det igen. Jävligt trevligt grej så sätt men mindre trevlig när man bor i Göteborg och pendlar till Kungsbacka för dem är ÖVERALLT dem dumma fotbollsspelarna. Tågen och spårvagnarna är igenproppade men människor dagarna i ända som vrålar på sina konstiga hemspråk. Amerikanerna är helt klart värst, för till varje brölande unge finns det en brölande föräldrer, ofta två.
Lillasyster ska ju vara med och spela i år också, käre gud! Tack och lov har min käre mor tagit semester och kommer vara med på matcherna i alla fall, plus att jag har förbjudit henne att gå på Gothiadiscot. Och i det läget är jag faktiskt inte fördomsfull, jag har varit där så jag VET att det vore som att slänga in en kaninunge utan ben i en lejonhåla att låta min syster gå på det. Blir alldeles kall i hela kroppen när jag tänker på hur många hemska, hemska, hemska småpojkar som hade kastat sig över min syster som är liten och galet söt. Jag hoppas att hennes lika söta pojkvän David också ska vara med så att han kan meja ner alla stygga marockaner/engelsemän/tyskar som kommer i närheten av systeryster. En sak är i alla fall säker, beter sig Lina som jag gjorde när jag var i hennes ålder får hon inte vara med och spela den förbannade cupen, hon får aldrig mer gå utanför dörren rättare sagt.

Idag fick jag springa till tåget IGEN, varit tvungen att göra det varje dag den här veckan nu. Och jag HATAR att springa. Inte bara att det är jobbigt och att man får ont överallt, dessutom är det pinsamt att sitta och frusta en kvart som en tjur när man väl kommit ombord på tåget och tydligen ser jag inte riktigt klok ut när jag springer, har hört det av så många nu att jag måste acceptera att det är sanningen. Till och med när jag var liten och sprang upp och ned för en kulle i trädgården stod mamma och pappa i fönstret och garvade. Detta vet jag eftersom att vi har ett videoband där pappa filmar mig genom fönstret och man hör elakt skratt i bakgrunden. Tack kära päron för dem ärren för livet, *fnys*.
Idag är det tydligen fredagen den trettonde igen, tycker att det känns som om det var förra månaden eller något det var sist. Jag kan ge mig fan på att skrock-drottningen Veronika sitter och vrider nervöst på sig i flygplansstolen på grund av dagens datum, hehe. Själv har jag inget att frukta eftersom varje dag är min otursdag. Det spelar liksom ingen roll ifall det är Fredag 13, Onsdag 22 eller Lördag 11.

Upptäckte ett nytt intresse igår när jag roade mig med att vara inne på HM:s hemsida och klippa ut olika plagg och klistra i dem i Paint för att sedan försöka hitta snygga kombinationer. Tyckte att jag lyckades riktigt bra och blev stolt som en gås över mina egenpåhittade outfits. Antar att det har något att göra med klippdockesyndromet som jag faktiskt aldrig hade som liten. Ska försöka googla upp en bild på en kvinnokropp också och fortsätta med mitt pysslande nu, som sagt, gud vilken tur det här företaget har som har mig som arbetskraft.
Nästa vecka går nästan alla på semester, fy fan vad gött! Då ska jag leva loppan här vill jag lova!
Ack, ack, ack... Hittat världens roligaste sida vilket jag inte alls har tid med egentligen, men gå in och kolla på
http://www.stardoll.com Det är skitskoj! Gud så tjejig och fånig jag känner mig nu, men jag är ju en tjej så jag har minsann mitt på det torra.

Colour of my hair:
Egentligen mörkbrunt men nu ljusbrunt med ljusa slingor.


Colour of my eyes:
Gröna.


My height:
176, 5 cm.


If I was to colour my hair it would be:
Vill inte färga det just nu men till hösten blir det nog svart igen.


The book of my choice:
Så jävla svårt att avgöra, men säger Jurtjyrkogården.


The best movie I have seen:
Pulp Fiction, Bert den siste oskulden, Smala Sussie och Den gröna milen m.fl.


Best actor:
Anthony Hopkins.


TV programme I like:
Många, men favoriter just nu är Family Guy och American Dad.


Radio station of my choice:
NRJ.


Music I like:
Lyssnar mest på rock och Oi!.


Most recent record in my collection:
Köper inte skivor så sist var nog när jag var 14 och köpte en skiva med Eminem.


The holiday of my dreams:
USA- Florida, New York, Las vegas, Hollywood you name it.


A place/city/country I want to live in):
Trivs rätt bra där jag bor, men reser bort gör jag mer än gärna.


This is what I want to bring to a deserted island:
Mikael, en mobiltelefon, en kock och en djursäker hydda eller något. Och cigaretter givetvis!


Favourite animal:
Hundar.


This animal resembles me most:
En älg, eller något annat ostadigt djur.


School, funniest/most boring subject:
Psykologi/Matematik.


What I wish for the most:
Fullkomlig lycka till mig och dem jag älskar.


Dream occupation - profession:
Egen företagare och att syssla med att skriva på ett eller annat vis.


This is how I dream my future to be:
Lyckligt förhållande, många barn och en jävla massa skratt.


I believe in:
Kärleken givetvis.


Am I in love?:
Jag är kär och galen.


The name of my future son:
Alexander.


The name of my future daughter:
Har många alternativ: Klara, Julia, Elvira, Fanny m.fl


My best qualities:
Jag är trofast och kramgo.


My bad sides:
Mitt morgonhumör och att jag är för mesigt snäll.


Clothes I like to wear:
Klänningar i alla möjliga modeller.


Clothes I would never wear:
Kläder jag bar när jag var i fjortisåldern, pösiga byxor, munktröjor eller korta linnen i bebisrosa nyanser.


My most loved possession:
Min MP3spelare.


Favourite food:
Grillat, om jag måste välja något


Favourite drink:
Coca Cola.


Favourite candy:
Vit toblerone.


Favourite restaurant or bar:
Pasta+ gör grymt god lasagne och Bryggeriet är mysigaste krogstället.


Favourite colour:
Rosa.


Favourite scent:
Sniffa Mikael i nacken.


The worst feeling:
Att bli sviken och att ha ångest.


The best feeling:
Att vara nyförälskad.


The guy/girl of my dreams:
Mikael såklart (vågar inte säga något annat, hehe).


The date of my dreams:
Har ju lite svårt för sånt där... Men det ska vara enkelt och personligt för att få mig att smälta.


Someone I admire:
Mina närmsta vänner är alla mina hjältinnor på olika vis.


Someone I would like to meet:
Skulle vilja träffa farfar igen men den tiden kommer väl antar jag.


I play:
Sims 2, sällskapsspel.


Something I would like to get as a present:
En resa, eller något fint smycke.


This is what my doormat looks like:
Den är svart och beige.


My first thought when I wake up in the morning:
Snälla, snälla låt mig sova!


Do I get carsick?
Aldrig.


Rollercoaster - fun or frightening?
Skoj!


Thunder and lightning - thrilling or frightening?
Både läskigt och irriterande då man måste koppla ur allt.


Pen, pencil or fingerpaint)?
Bläck.


Number of rings before I answer the telephone:
Väldigt många- om jag svarar alls.


Right-handed, left-handed or both?
Högerhänt.


If I were a tool in the garden it would be:
En pålitlig spade.


You will find this under my bed:
Ingenting, ha!


Number of children:
Fler än ett men max 4.


Married, not married, partner, living apart, single:
Sambo.


Allergic:
Mot insektsbett.


Number of animals:
Tre hundar.


This is what I really weigh, hand on heart:
64,9 kilo.


Smoker:
Ja tyvärr.


Number of dead plants in my home:
Inga- beroende på att jag inte har några växter.


Occupation, profession:
Handläggare på elföretag.


Do I have a drivers license?
Nej.


Fan vad jag är meningslös idag, suttit inne på den där sidan med klippdockorna hela dagen nu, bara tagit en paus för att gå och köpa en chipspåse i kiosken.
Förbannad tur att det är fredag för jag är så galet trött, till och med för trött för att orka skriva.
Vill bara hem och pussa på min Mikael och sova som en stock, ha en underba helg nu allihop!
Kram

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej! Underbar blogg, love it! =) Jag har också skaffat en blogg på www.blogg.se men jag förstår inte hur man får till bakgrund och framsida bild på sig själv. Kanske vill du hjälpa mig? =) Mvh en trogen läsare

2007-07-13 @ 13:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback