Smartass, dumbass or both

Min utgång i fredags gick åt helvete! Mådde så illa hela dagen att jag helt enkelt inte pallade att gå ut på kvällen, jag misstänker att alkoholkonsumtion i mitt tillstånd hade slutat i galet katastrof och det sista sättet jag vill att Tina ska spendera sin tjugoårsdag på, det är att släpa på en avdäckad mig.
I lördag var jag i alla fall bättre och vi var hemma hos Mikaels föräldrar och hälsade på. Åt en löjligt god middag (slängde i mig så mycket mat att jag borde skämmas) och sedan satt vi och tjötade hela kvällen. Jag passade på att få herrns föräldrar allierade så nu tjatar dem också på Mikael att vi ska resa någonstans, gud vad jag är sugen! Blev dock grymt besviken när jag kikade på vinterresmålen inne på Apollo igår, 14 dagar på Dominikanska Republiken kostade bara knappt 12.000 kr om man åkte i slutet av november och jag höll på att smälla av, fan vilket pangpris! Tills jag upptäckte att priset var för EN person istället för två som dem brukar ha prisexempel på. Plötsligt var det inte så jävla billigt längre. Jag SKA åka någonstans, det är i alla fall bestämt, antingen blir det i slutet på sommaren eller också i vinter. Vi har det jävligt gott förspänt för oss just nu med två inkomster och inga gigantiska utgifter, så man kan lika gärna unna sig lite lyx nu innan man skaffar bil, hus och barn för då kommer det förmodligen att bli dramatiska förändringar i ekonomin.
Gårdagen var en exemplarisk söndag. Låg i soffan hela dagen som två drägg och åt. Fick plötsligt galet sockersug framåt kvällen och var tvungen att bege mig ut till affären i den galna stormen (affären ligger visserligen bara ca 200 meter från vårt hus) och skulle köpa ingredienser till att baka chokladkaka. Dock var kakaon slut vilket resulterade i att jag stod och svor en lång stund och till sist köpte en kakmix. Det blev chokladbrownies med glass och jag åt så mycket att jag nästan mår illa än. Måste tillägga att jag brände mig för jävla illa under bakandet också, var inne i min egen lilla värld och lyckades missa ungsgallret med grytlappen och nu har jag ett vackert brännmärke efter ett gallet i handflatan. Stackars, stackars Sofia.

Det börjar bli jävligt, jävligt nice i lägenheten nu. Visade min talang för precis ALLT i fredags då jag på något mystiskt vis lyckades köpa både plugg och skruv i rätt storlek till gardinstången (nåväl, dem låg i samma förpackning men ändå). Så nu har vi ÄNTLIGEN fått upp mina söta gardiner i vardagsrummet, en tung sten lyftes från mitt hjärta. Mikael är som förväntat inte förtjust i dem eftersom att han inte alls förstår vitsen med panelgardiner utan tycker att en gardin ska kunna täcka hela fönstret som en jävla teaterridå, men så är han ju kille också. Tyvärr råkar dem vara cirka en halvmeter för långa men det ska jag fixa snart. Troligtvis någon gång när mamma eller annan person som kan och orkar behärska en symaskin kommer på besök.
Köpt dörrmattor också, en fyrkantig till ytterdörren och en halvmåneformad till balkongdörren. Lovely.
SAKER ATT KÖPA FÖR ATT LÄGENHETEN SKA BLI PERFEKTION. REN JÄVLA PERFEKTION:
* Hatthylla: Jag har aldrig förut varit med om att den gamla hyresgästen TAR MED SIG hatthyllan vid utflytt, men det var tydligen han som bodde i våran tidigare sugen på. Eftersom att vi har en så stor och fin klädkammare vid dörren så har det gått bra hittills, men vi ska ändå köpa en snygg hatthylla, mest för att hallen inte ska se så tom ut. Sedan vill jag inte ha gäster rännande in i garderoberna (mer för att slippa städa där inne än på grund av privatliv får erkännas) så det kan vara trevligt med en hylla i hallen. Ska köpa en hatt sen för att riktigt få in känslan.
* Stor hallspegel: Jag vet att det låter förfärligt och det är det också, den enda spegeln vi har för tillfället sitter i badrumsskåpet. Jag behöver ÅTMINSTONE en halvkroppsspegel men helst en helkropps så att jag kan stå och beundra mina vackra skor i timtal.
* En till säng: Behövs inte köpas eftersom att jag har en sprillans ny som jag köpte i höstas men som nu finns hemma hos mamma. Det kommer att bli väldigt, väldigt stort med två 120-sänger bredvid varandra, en vanlig dubbelsäng brukar ju vara 180 cm men vår kommer att bli 240 cm. Men vi har kommit överrens om att det blir bäst så, jag tycker visserligen att det är rätt mysigt så som vi har det nu, men min stackars rygg börjar tröttna på att ligga i samma ställning natt in och natt ut. Vi har ju faktiskt plats till två sängar utan problem så varför inte?
* Tavlor: Kommer att bli den svåraste av utmaningar. Jag vet knappt vart man köper tavlor, men misstänker att IKEA är ett säkert kort.
* Växter till balkogen: Jag och Mikael har tänkt skaffa oss en mindre djungel på balkongen. Det gäller bara nu att hitta plastväxer i storlek XL, hoppas att det finns. Jag är som sagt ingen blommänniska och vanliga växter hade stendött efter en vecka, för att inte tala om hur mycket otäcka djur dem hade dragit till sig. Har svårt att tro att det finns en dold botaniker i Mikael heller, så han lär inte heller springa med vattenkannan i högsta hugg eller plocka bort vissna knoppar från växterna.

Här kommer en rolig "Hur dum är du?-lista" och efter den en vanlig kryssa-i-lista som jag är så barnsligt förtjust i:

(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du har pratat
(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du INTE har pratat
(x) du har gått in i en glasdörr
(x) du har hoppat ur ett fordon som rör sig
(x) du har tänkt på nåt roligt så du har börjat skratta,
och därmed fått folk att titta konstigt på dig
summa: 5

(x) du har sprungit in i ett träd
( ) det är möjligt för dig att slicka dig på armbågen.
(x) du testade precis om du klarade det
(x) du har trampat på ditt skosnöre och snubblat/trillat
(x) ditt hår är/har varit blont
(x) folk har kallat dig långsam
summa: 5

( ) du har råkat tända eld på någon sak ett flertal gånger
(x) du har någon gång somnat på en lektion
(x) du kan ibland berätta om någonting och sen plötsligt glömma bort vad
det var du pratade om.
( ) folk skakar ofta på huvudet och går iväg från dig
(/) du använder dina fingrar när du ska räkna enkla matte tal (Det ska inte stickas under stol med).
summa: 2,5

( ) du har ätit en insekt utan tvång när du var liten/mindre.
(x) du gör detta test när du borde göra någonting viktigt
(x) du har satt på dig dina kläder bakochfram eller utochin utan att ens märka
(x) du har letat överallt efter nåt som du hade i handen eller i fickan
summa: 3

( ) du råkar ha sönder väldigt många saker.
(x) du har trillat av stolen då den stått helt still
( ) du använder ordet ''eh'' väldigt många gånger om dagen
SUMMA: 1

Kommentar: Får man 18 eller under är man inte så dum... Annars...!


Vanliga lilla listan:
HAR DU NÅGONSIN
[/] suttit på en geting/humla (Haft en humla i skon/strumpan en gång, otäcka minne).
[ ] gråtit efter ett besök hos frisören.
[ ] skrivit brev till någon i Afrika.
[x] cyklat utan händer.
[x] tyckt att sommaren borde komma nu.
[x] hatat kärlek.
[ ] har flugit i en luftballong.
[x] älskat att gunga.
[x] åkt pulka på vintern.
[x] haft Bamseplåster på mer än tre tår samtidigt.
[ ] varit höjdrädd.
[x] kysst dig själv.
[x] hoppat från ett fönster.
[x] vandrat några mil (Definitivt inte frivilligt).
[x] viskat i någons öra.

[x] hamnat på sjukhus.
[] känt dig som ett pappersark.
[x] virkat.
[x] diskat.
[x] förlorat den du älskar.
[x] sagt nej till sex.
[x] druckit vatten upp&ner.
[ ] dödat någon.
[ ] ätit säl.
[x] bakat sockerkaka.
[x] varit förälskad i någon.
[x] velat dö.
[ ] haft converse.
[x] känt dig som ett as.
[x] lyssnat på samma låt en hel natt.
[x] ätit godis istället för att gråta.
[x] skrikit hora/bög till någon.
[x] varit full.
[x] varit hög.
[ ] varit ordlös.
[x] varit kåt.
[ ] hatat värme.
[ ] haft biljett till hultsfred 07.
[ ] haft en katt/katter.
[x] haft vattenkrig.
[x] skrivit på någons arm.
[x] dissat någon som ringt på din mobil.
[x] varit otrogen.
[x] hatat någon som du egentligen älskar.
[x] ångrat dig.
[x] varit svartsjuk.
[x] hostat blod.
[ ] låtsats att du var en fjäril.
[x] önskat dig en kyss.
[x] älskat någon så att det gjort ont.
[x] tyckt om kladdkaka.
[x] ätit middag med någon du tycker om.
[x] trott på det övernaturliga.
[x] hatat dina föräldrar.
[ ] ätit jättemycket och sedan spytt.
[x] hatat din kropp och ditt utseende.
[ ] spelat gitarr.
[ ] spelat nyckelharpa.
[x] sjungit i duschen.
[x] skrikit dig hes av panik.
[ ] sett någon dö.
[ ] varit med om en katastrof.
[x] skakat av nervositet.
[x] skrattat så du grät.
[x] gillat gröt.
[ ] fått för dig att du är bisexuell eller homo men kommit på att du inte är det.
[x] haft solen i ögonen med ett leende.

[x] tagit någon på röven.
[x] slängt porslin i väggen.
[x] hatat hela världen.
[x] sjungit till håkan hellström med någon du tycker om.
[ ] tyckt att pengar är viktigare än nåt annat.
[x] legat med fler än du borde ha gjort.
[x] ogillat folk som frågar dig saker.
[ ] bajsat på vägen.
[x] drömmer ofta mardrömmar.
[x] skulle kunna döda för någon.
[x] haft riktigt kalla händer.
[x] haft ett smeknamn.
[ ] varit mobbad.
[ ] trampat ihjäl en nyckelpiga.
[x] somnat på golvet.
[x] haft sex fastän du inte velat.
[x] blivit kysst av någon som du aldrig trodde skulle kyssa dig.
[ ] hånglat på tunnelbanan.
[ ] åkt buss genom halva Sverige.
[x] kastat dig framför ett fordon (Har blivit påkörd av en spårvagn).
[ ] tågat genom staden med flaggor i skyn.
[x] älskat någon som inte vetat om det.
[x] ramlat och skrikit av smärta.
[x] skrapat upp knäna.
[x] hittat min själsfrände.
[x] tyckt att krig är idiotiskt.
[x] tuggat på ett grässtrå.
[x] varit i en storm.
[ ] varit nära döden.
[x] hållit om en ko.
[ ] hållit i en orm.
[x] varit så full att du inte kunnat gå.
[ ] tvivlat på din existens.
[x] trott att du varit odödlig.
[x] skrivit över hundra dikter.
[ ] varit på Darinkonsert.
[ ] kastat din telefon i vattnet.
[ ] känt dig som ett får.
[ ] drömt om svarta paraplyn.
[x] haft läppstift.
[x] gråtit i någons närvaro.
[ ] älskat regn.
[ ] hört Cirkus Miramar.
[ ] glömt hur det är att vara riktigt liten och svag.
[x] insett att du fortfarande är riktigt liten och svag innerst inne.
[x] slagit till någon så att personen tappade andan.
[ ] sprungit en mil utan uppehåll och storlett hela tiden.
[x] haft en studsmatta hemma.
[x] haft tejp i håret.
[x] ätit fisk.
[x] sett en film mer än tjugo gånger.

Nu ska jag avsluta dagens inlägg, jag ska börja ägna mig åt att skriva på en grej som jag klurat på hela helgen, håller er uppdaterade om jag får något resultat.
Dagens låt blir en gammal klassiker av System of a down.

"D-devil"/S.O.A.D
Plagiarized existence exist,
Among the writers of the word,
Shake your spear at Shakespeare,
Shake your spear at Shakespeare,


Loud and noisy,
Strong refrigerators,
Gaining independence,
Gaining independence,


Stupid people do stupid things,
Smart people outsmart each other,
Then themselves, then themselves,
Then themselves, then themselves,


Take me down there,
Photographic relapse,
People feeding frenzy,
The devil is so lovely,


(Operatic)

My blue moon rivets in exits,
Forewarned customary spirits,
By myself, by myself,
By myself, by myself,


Take me down there,
Photographic relapse,
People feeding frenzy,
The devil is so lovely,


Take me down there,
Photographic relapse,
People feeding frenzy,
The devil is so lovely.


Mikael, älskling, jag älskar dig bara mer och mer hela tiden. Jag längtar efter dig varje minut och jag är så tacksam för att jag har dig. Jag trodde inte att det kunde klicka så bra mellan två personer, speciellt inte två så olika personer men att vara med dig känns som det mest naturliga i världen och jag undrar hur fan jag klarade mig utan dig förut, för jag inser verkligen nu hur ett förhållande ska kännas. Du ger mig ett lugn jag aldrig förut ägt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback