Fobidrottningen

Herrejävlar! Nu har jag skrivit en ny quiz TRE jävla gånger (och den var inte kort vill jag lova!) men det funkar tamejfan inte att aktivera den. Nu är jag sur, jävla Lunarstorm.

Lyckades gå i stan en lång stund i går utan att köpa något (utom ett par i princip osynliga strumpor att ha i öppna skor) och sedan mötte jag upp Veronika som var smoking hot i ny frisyr med lugg. Plagget vi hade tänkt köpa till Tina fanns inte i hennes storlek så vi surade lite och fick sedan köpt en trevlig variant. Tina brukar visserligen inte läsa min blogg så ofta men jag kan ge mig fan på att hon skulle göra det nu i födelsedagstider och allt.
GRATTIS MIN TÖS! NU ÄR DU RENT BEDRÖVLIGT GAMMAL! FÖRSTÅR ATT DET MÅSTE KÄNNAS TUNGT ATT LÄMNA TONÅREN NU NÄR JAG FORTFARANDE ÄR ETT SMIDIGT LAMMKÖTT I HELA TRE MÅNADER TILL! ÄLSKAR DIG TILL DÖDS MIN FLICKA, ÄLSKAR DIG TILL DÖDS.
Hur som helst så fick Veronika köpt sig en kjol som var äckligt snygg på henne, själv hade jag sett ut som en anka i samma kjol. Skämtåsido, jag hade inte ens fått på mig den med våld.
På väg hem köpte jag Faktum, de hemlösas tidning. Brukar alltid vara sugen på att köpa den men jag har ju aldrig kontanter på mig så det brukar inte bli av och istället får jag sjukt dåligt samvete. Men igår köpte jag den i alla fall och kände mig väldigt väl till mods. Gick och höll den i näven lite demonstativt för att visa alla vilken fin människa jag är, men insåg mitt misstag när det redan efter någon minut slank fram en liten tant bredvid mig och tiggde efter en cigg, som hon fick. Jag har inga problem med att bjussa på en cigg till någon emellanåt, vet själv hur det är att gå utan. Men sen ville hon ha en till, vilket hon fick. Sen ville hon ha en tredje cigg, som hon också fick (sa till Mikael att hon fått två så att han inte skulle skälla på mig, men hon fick alltså tre). Då var mitt cigarettpaket tomt. Tanten ville då ha pengar och nästan kastade sig ner i min handväska medan jag stod och såg tveksam ut. För att bli av med henne fick hon en tia. Sedan ville hon ha en tia till, som hon fick.
Jag är så jävla lättuttnyttjad. Har inga problem med att skänka bort mynt eftersom det finns folk som behöver dem betydligt mer än vad jag gör, köper ändå bara Pressbyråbullar för dem, men det stör mig när folk inte tackar eller tjatar om mer. Som i vintras när en kvinna kom fram till mig och drog en lång historia om att hon hade tappat sin tågbiljett och inte kunde ta sig hem från Göteborg till vart fan hon nu bodde. Eftersom att hon tog mig på bar gärning när jag stoppade ner min växel i plånboken utanför Apoteket kunde jag inte gärna neka, så jag gav henne en tjugolapp. "Har du inte mer?" frågar då det åpna fanskapet och jag ger henne surt en till tjuga och får svaret "Men jag behöver ju ÅTTIO kronor till min biljett!". Som tur är hade jag inga mer kontanter och tomt på kontot (annars hade hon säkert fått det) och när jag sa det gick hon därifrån och blängde surt. I såna lägen blir man väldigt, väldigt trött på sig själv.

Ikväll blir det utgång i alla fall, ingen aning om vart men det löser sig. Hoppas dock att mitt numera ständiga illamående lägger sig för annars blir det inte trevlig med alkohol, samt att jag kommer på något att ta på mig. Har egentligen en massa trevliga alternativ att välja på, men det är ju så förbannat kallt ute att man bör klä på sig för att inte få köldskador ikväll. Har värsta vinteroutfiten på mig idag, är trött på att frysa arslet av mig på tåget på morgonen, så jag kan ge mig fan på att det blir fint väder idag av den anledningen. Tog på mig ett par gamla jeans som blivit för stora och nu sitter dem mycket bättre igen! Dem är fortfarande lite stora men det ser åtminstone inte ut som om jag har en pung när jag sitter ner.
Har inga andra planer för helgen än krogen idag och det känns bra, den nya tråkiga Sofia trivs som bekant på hemmaplan nu för tiden. Jag kan nästan kalla mig för nykterist jämfört med innan, jag är så duktig. Ikväll ska jag ha mig en likör 43 med mjölk i alla fall, gud vad längesen.
Vi var vakna alldeles för sent igår tyvärr. Först tänkte vi slå på stort och hålla oss vakna enda till 23 och kolla på en kass actionfilm med Van Damme, men jag gav upp redan i andra pausen och när jag kom ut från badrummet hade Mikael somnat i soffan, så vi gick och la oss. Dock blev då min käre gosse galet pigg helt plötsligt och låg och babblade som aldrig förr. Så jag somnade ack för sent, även om jag gjorde mitt bästa för att ignorera den plötsliga pratmostern bredvid i sängen. Oj vad trött jag kommer vara ikväll.

Här är en liten lista på fobier som kan vara lämplig att lägga upp innan jag glömmer bort att den existerar:

Fobipoäng, hur många får du?
Aatefobi = Rädsla för rutiner.
Ailurofobi = Rädsla för katter (1 poäng).
Ablutofobi = Rädsla för att tvätta sig.
Acerofobi = Rädsla för bitterhet.
Acousticofobi = Rädsla för larm.
Aerofobi = Rädsla för flygning.
Agrizoofobi = Rädsla för vilda djur (1 poäng, inte fan är jag kaxig när jag möter något med vassa tänder i skogen).
Aikmofobi = Rädsla för skarpa föremål, knivar.
Akarofobi = Rädsla för insekter (1 poäng).
Akrofobi = Rädsla för höjder.
Akustikfobi = Rädsla för ljud.
Algofobi = Rädsla för smärta (1 poäng).
Alliumfobi = Rädsla för vitlök.
Alektorofobi = Rädsla för höns (1 poäng, tveklöst).
Amathobobi = Rädsla för damm.
Ambulofobi = Rädsla för att gå.
Anglofobi = Rädsla för England.
Anthofobi= Rädsla för blommor.
Antropofobi = Rädsla för andra människor (0,5 poäng. Ingen rädsla för andra i allmänhet men det finns många som skrämmer skiten ur mig).
Anuptafobi = Rädsla för att inte bli gift.
Apeirofobi = Rädsla för evigheten.
Apotemnofobi = Rädsla för amputerade människor.
Arachibutyrofobi = Rädsla för att mat ska fastna i tänderna (1 poäng, och fan vet att det är befogat när man har tandställning).
Asymmetrifobi = Rädsla för asymmetriska former.
Autofobi = Rädsla för ensamhet (1 poäng).
Automysofobi = Rädsla för att vara smutsig (1 poäng, tvätta-händerna-hysterin är påtaglig).
Bakteriofobi = Rädsla för bakterier (1 poäng).
Barofobi = Rädsla för tyngdkraften.
Basofobi = Rädsla för att falla.
Batrachofobi = Rädsla för kräldjur (1 poäng, man skulle nästan kunna tro att jag är rädd för alla djur).
Belonofobi = Rädsla för vassa föremål.
Bibliofobi = Rädsla för böcker.
Bromidrosifobi = Rädsla för kroppslukter (1 poäng, är alltid nojig att man själv ska lukta skunk).
Brontofobi = Åskrädsla (1 poäng, jag har upplevt helt galna åskoväder i Kroatien och det är inte roligt kan jag lova).
Cancerofobi/Carcinomatofobi = Rädsla för cancer (1 poäng, vem fan har inte det?).
Centofobi = Rädsla för nya ideer.
Chaetofobi = Rädsla för hår.
Chrematofobi = Rädsla för pengar.
Chromofobi = Rädsla för färger.
Cibofobi = Rädsla för mat.
Coulfofobi = Rädsla för clowner (1 poäng, givetvis).
Cynofobi = Rädsla för hundar.
Demofobi = Rädsla för folksamlingar (1 poäng, jävligt obehagligt).
Dementofobi = Rädsla för sinnessjukdomar.
Dentofobi = Tandläkarskräck.
Dikefobi = Rädsla för rättvisa.
Emetofobi = Rädsla för att kräkas.
Eosofobi = Rädsla för solnedgången.
Equinofobi = Rädsla för hästar (1 poäng, oh yeah, scored again).
Ergasiofobi = Rädsla för att arbeta (0,5 poäng, hahaha).
Erotofobi = Rädsla för sexuell samvaro.
Erytrofobi = Rädsla för att rodna (0,5 poäng, hade väldigt problem med det där under högstadietiden).
Filofobi = Rädsla för att bli kär.
Fobofobi = Rädsla för att drabbas av någon fobi.
Fonofobi = Rädsla för ljud eller högt tal.
Fotofobi = Rädsla för ljus.
Gallofobi = Rädsla för Frankrike, fransk kultur (0,5 poäng, fransmän är rätt otäcka).
Gamofobi = Rädsla för äktenskap.
Gefyrofobi = Rädsla för att åka över broar.
Grafofobi = Rädsla för att skriva.
Gymnofobi = Rädsla för nakenhet.
Gynefobi = Rädsla för kvinnor.
Harpaxofobi = Rädsla för att bli rånad.
Hedonofobi = Rädsla för nöje.
Hematofobi = Rädsla för blod (1 poäng).
Hierofobi = Rädsla för kristna föremål och präster (1 poäng, hehe).
Hodofobi = Rädsla för resor.
Homofobi = Rädsla för homosexuella.
Hydrofobi = Rädsla för vatten.
Hypnofobi = Rädsla för sömn.
Iatrofobi = Rädsla för läkare/Läkarskräck.
Iktyfobi = Rädsla för fiskar (1 poäng).
Kakorrafiafobi = Rädsla för misslyckande.
Kardiofobi = Rädsla för hjärtsjukdomar.
Kenofobi = Rädsla för tomhet eller öppna ytor (1 poäng).
Kinesofobi = Rädsla för rörelser.
Klaustrofobi = Rädsla för små stängda utrymmen (1 poäng).
Klinofobi = Rädsla för att gå och lägga sig.
Koprofobi = Rädsla för avföring (0,5 poäng, ingen rädsla men äckel på hög nivå).
Levofobi = Rädsla för saker på sin vänstra sida.
Lilapsofobi = Rädsla för orkaner.
Linonofobi = Rädsla för snören.
Logofobi = Rädsla för ord.
Lygofobi = Rädsla för mörker (1 poäng, tack vare "svarta madam"-leken).
Lyssofobi = Rädsla för att bli galen (1 poäng, skulle inte förvåna mig).
Macrofobi = Rädsla för långa väntetider.
Mekanofobi = Rädsla för teknik och maskiner (1 poäng).
Megalofobi = Rädsla för stora föremål.
Melafobi = Rädsla för att hata musik.
Metrofobi eller mysofobi = Rädsla för poesi.
Molysmofobi = Rädsla för smuts (1 poäng).
Mysofobi = Rädsla för smuts och smitta (1 poäng).
Nekrofobi = Rädsla för döden, döda kroppar (1 poäng, och ett rejält sådant).
Nebulafobi = Rädsla för dimma.
Neofobi = Rädsla för allt nytt.
Novarcafobi = Rädsla för svärmor.
Octofobi = Rädsla för talet/figuren åtta.
Olfaktofobi eller osmofobi = Rädsla för lukter.
Ombrofobi = Rädsla för att få regn på sig.
Onomatofobi = Rädsla för att höra ett speciellt ord.
Ornirofobi = Rädsla för fåglar (1 poäng, hehe).
Pantofobi = Rädsla för allting.
Papafobi = Rädsla för påven.
Paraskavedekatriafobi = Rädsla för fredagen den 13:e.
Paralipofobi = Rädsla för ansvar.
Parthenofobi = Rädsla för oskulder.
Patofobi = Rädsla för sjukdomar (1 poäng).
Peniafobi = Rädsla för fattigdom.
Placofobi = Rädsla för gravstenar.
Pnigofobi = Rädsla för kvävning (1 poäng).
Poinefobi = Rädsla för bestraffning.
Politikofobi = Rädsla för att avsky någon politiker.
Pteronofobi = Rädsla för att bli kittlad med fjädrar.
Pyrofobi = Rädsla för eld (1 poäng).
Scholionofobi = Rädsla för skolan.
Siderodromofobi = Rädsla för att åka tåg.
Sitofobi = Rädsla för att äta.
Skopofobi = Rädsla för att bli iakttagen.
Social fobi = Rädsla för dra på sig uppmärksamhet.
Spektrofobi = Rädsla för att titta i en spegel.
Spermofobi = Rädsla för spermier.
Stygiofobi = Rädsla för helvetet.
Tafefobi = Rädsla för att bli begravd levande (1 poäng).
Teutofobi = Rädsla för tyskar och tyska föremål.
Thallassofobi = Rädsla för sjön.
Thanatofobi = Rädsla för döden, att dö (1 poäng).
Traumatofobi = Rädsla för skada eller skadas (1 poäng).
Triskadekafobi = Rädsla för talet 13.
Uranofobi = Rädsla för himlen.
Verbofobi = Rädsla för ord.
Vitricofobi = Rädsla för svärfar.
Xenofobi = Rädsla för främlingar.
Zoofobi = Rädsla för djur (1 poäng).
SUMMA: 37,5 poäng. Illa, illa, illa.

Och här kan man räkna ihop sina eventuella böjelser!

Agalmatofil = Tänder på utställningsdockor.
Anasteemafil = Tänder på långa eller stora människor (0,5 poäng, föredrar ju mina herrar långa, även om dem inte får vara löjligt långa).
Apotemnfil = Tänder på tanken att mista en kroppsdel.
Axillisme = Tänder på att ha sex i armhålan.
Bisexuell = Tänder på båda könen (0,5 poäng, jag är inte bisexuell men visst kan man attraheras av damer också).
Dacryfil = Tänder på att partnern gråter.
Dendrofil = Tänder på träd & växter.
Krematistofil = Tänder på att betala för sex.
Emetofil = Tänder på att spy eller bli spydd på.
Exibitionist = Tänder på att visa upp sig (0,5 poäng för att det visserligen är trevligt men inte såpass trevligt att man funderar på att blotta sig i parken direkt).
Fetischist = Tänder på ett speciellt föremål.
Formikofil = Tänder på att ha insekter kravlande på könsorganet.
Gerontofil = Tänder på gamla människor.
Heterosexuell = Tänder på motsatta könet (1 poäng).
Homosexuel = Tänder på samma kön.
Koprofag = Tänder på bajs.
Maschosist = Tänder på att bli slagen och förnedrad (1 poäng, så länge det är med glimten i ögat och frivilligt det vill säga).
Nasofil = Tänder på näsor.
Nekrofil = Tänder på döda människor.
Oculolinctus = Tänder på att slicka partnerns ögon.
Pederast = Tänder på småpojkar.
Pedofil = Tänder på små barn.
Sacofricosis = Tänder på att onanera offentligt, utan att bli upptäckt.
Sadist = Tänder på att slå och förnedra.
Siderodromofil = Tänder på att köra tåg.
Taphefil = Tänder på att bli begravd levande.
Urofil = Tänder på kiss.
Vourerist = Tänder på att smygtitta.
Zoofil = Tänder på djur.
SUMMA: 3,5 poäng. Ganska rimligt tycker jag.

Nåja, dags att avrunda tror jag. Trevlig helg på er allihop, återkommer snarast möjligt. Idag får ni en dagens låt, av en av mina favoritartister just nu.

Tack hej!

"Sympathy"/Billy Talent

A slap in the face,
And I can?t erase,
These things that you say,
Don?t make it all okay, it?s not okay


When push comes to shove,
I?ll put on the gloves,
Intentions are cruel,
I ain?t nobody?s fool you know


It hurts, my pride, step aside,
?Cause I don?t need your?


Sympathy
Won?t get the best of me!
Misery
That?s what you?re giving me!
Sympathy
It?s just like trickery!
Breaking me down


A fistful of lies,
Dressed up in disguise,
And make no mistake,
I know they?re all so fake, they?re all so fake
My self-righteous friend,
I just can?t pretend,
Your words are the truth,
Sincere only when they suit you


It hurts, my pride, step aside,
?Cause I don?t need your?


Sympathy!
Won?t get the best of me
Misery!
That?s what your giving me
Sympathy!
It?s just like trickery
Breaking me down


Sympathy
Won?t get the best of me!
Misery
This shit is killing me!
Sympathy
It?s just like trickery!
Breaking me down


Breaking me down

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback