Far åt helvete

Jag mår piss.
Fick på bussen hem igår veta att vi var bjudna på fest nere i Frillesås och hann knappt hem förrän det var dags att åka igen, fick inte duschat och kände mig löjligt skabbig.
Jätteroligt att träffa massa gamla Frillesåsbor igen, kvällens joker var Skorpan som vi gick i samma klass med på högstadiet jag, Mikael och Mathias. Jag trodde inte mina öron när jag fick veta att han skulle komma, ingen av oss har sett skymten av honom på över fyra år nu. Kvällen var trevlig i vilket fall som helst, jag hann med de bägge Frillesåsmåstena, drick öl vid stranden (där det tyvärr var helt jävla iskallt) och äta en pizza på Mona Lisa. Gud vad jag saknar den gamla hålan, men samtidigt är det alltid väldigt skönt att komma därifrån efter en dag eller två.
Kvällen fick dock inget trevligt slut och tiden fram till klockan 6 på morgonen när jag äntligen somnade var en lång, jävla mardröm som jag helst inte vill ge mig in på eller ens tänka på. Det var dock skönt att vakna upp i sin egen säng och inte i Frillesås sju mil därifrån, trots att jag fick gå upp 9.30 för att hinna duscha och åtminstone komma till jobbet vid lunchtid.
Hr precis tryckt i mig en ost och skinkbaguette vilket gör att jag mår lite bättre, även om det är knappt.

Jag kan lika gärna vara ärlig och säga som det är att jag inte orkar skriva ner någon blogg idag, jag har fullt upp med att koncentrerar mig på att balansera mitt värkande, pulserande huvud. Får skriva mer i morgon istället då jag lämnat mitt KOMA-tillstånd.

Ingen kan förstå hur fruktansvärt ledsen och besviken jag känner mig idag. Trots att jag vet att alla vackra fasader och drömmar till slut alltid blir förstörda så gör det lika jävla ont ändå. Min lycka har fått sig en törn och min tillit är utan tvekan mosad.

R.I.P Santto som avlivas idag. Du är en förbannat fin hund och dina pip-ljud när du ska få gå ut och promenera är underbara. Jag kan fortfarande defintivt inte acceptera döden och speciellt inte när det drabbar en mina älskade hundar, men i hundhimlen kommer du aldrig mera att ha ont. R.I.P

"Seasons in the sun"/Terry Jacks
Goodbye to you, my trusted friend
We've known each other since we were nine or ten
Together we've climbed hills and trees
Learned of love and A B C's
Skinned our hearts and skinned our knees


Goodbye my friend it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
Pretty girls are everywhere
Think of me and I'll be there


We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the hills that we climbed
Were just seasons out of time


Goodbye Papa please pray for me
I was the black sheep of the family
You tried to teach me right from wrong
Too much wine and too much song
Wonder how I got along


Goodbye Papa, it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
Little children everywhere
When you see them I'll be there


We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the wine and the song
Like the seasons have all gone


We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the wine and the song
Like the seasons have all gone


Goodbye Michelle, my little one
You gave me love and helped me find the sun
And every time that I was down
You would always come around
And get my feet back on the ground


Goodbye Michelle, it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
With the flowers everywhere
I wish that we could both be there


We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the stars we could reach
Were just starfish on the beach


We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the stars we could reach
Were just starfish on the beach


We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the wine and the song
Like the seasons have all gone



We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the wine and the song
Like the seasons have all gone


All our lives we had had fun
We had seasons in the sun
But the hills that we climbed
Were just seasons out of time


(repeat last to fade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback