Lycklig!

Oj, klockan är redan efter 12 och jag har inte ens hunnit börja skriva igen.
Morgonen började bra eftersom jag faktiskt hade sovmorgon då jag skulle till tandis. Hade tid 08.30 och planen var att ta bussen 07.36 men givetvis ändrade jag detta beslut när alarmet satt igång och tänkte istället ta bussen 08.06, vilket då skulle innebära att jag hann EXAKT i tid.
Hade god tid på mig hemma för en gångs skull och hann både sminka mig (oooh) och plocka ur en maskin tvätt, haft på torktumlarfunktionen över natten och jag tyckte att det luktade misstänkt bränt när jag öppnade den i morse.
Var i god tid på busshållsplatsen men rätt stressad av det faktum att tiden var knapp. Klockan gick och gick och när den var tjugo över fick jag ringa och varna att jag skulle bli sen ( man får böta 600 JÄVLA SPÄNN om man missar en tid på tandregleringen). Bussen kom fan inte. När klockan redan passerat 08.30 kom en annan buss som jag fick ta, sedan fick jag kasta mig av spårvagnen och springa som en jävla dåre uppför berget till tankläkaren (ja det är ett berg, det heter till och med medicinareberget). När jag var framme var alla sura och jag hade EN jävla minut kvar på min tid. Fick röntga dem förbannade tänderna vilket fick mig att nästan kräkas som vanligt, dessutom var jag täppt i näsan och fick ingen luft. Sedan satte dem in en ny förskräcklig stålbåge med några slags jävla krokar på i mitten, jag är övertygad om att det var ett straff för att jag var försenad för dem där krokarna fyller ingen annan funktion än att slita sönder min stackars läpp.

Men, men, skitsamma. Nu när jag har gnällt lite förs jag ju osökt till en UNDERBAR NYHET! Efter en timme framför datorn i går kväll då jag försökte behålla Mikaels uppmärksamhet (hans huvud gled hela tiden mystiskt mot teven...) så hittade vi till slut en resa som båda gillar! Det har fan inte varit det lättaste,

UTESLUTNA LÄNDER:
Egypten:
Vi har varit där båda två och vi var inte imponerade av dem galna försäljarna.
Spanien: Var inte alls uteslutet från början, vi hittade faktiskt ett jättefint hotell i Alcudia som dessutom hette Sofia och resan gick den 6 okt, på min födelsedag, det kan ju inte bli mer klockrent! Men sedan kikade vi på prisnivån och enades om att nej, skulle inte tro det. 220 svenska kronor för en tvårätters middag får man tydligen punga ut och så mkt har jag inte ens bränt på restaurangerna här hemma.
Turkiet: Bäst att avstå med tanke på svartsjuk pojkvän.
Tunisien: Det såg helt kanon ut igår när jag kikade på det men efter att ha pluggat på lite insåg jag att det var ett stort NEJ. Anledning 1: Öl finns tydligen inte att köpa någonstans nästan, på restauranger serveras alkofritt. Anledning 2: Tydligen är stränderna jävligt grisiga med fimpar och annat. Anledning 3: Det är oerhört stötande om man är berusad på gatorna tydligen, så vi gör nog bäst i att hålla oss därifrån, hehe.
Bulgarien: Mikael har fått för sig att det är ett perverst land tydligen. Frågat varför tusen gånger men ännu inte fått något svar.
SÅ mina damer och herrar, det blir en tripp till Grekland och Kreta för oss om cirka två veckor! Hade gärna velat vänta till nästa lön hann komma men det verkar helt perfekt. Resan ska bokas idag så jag vågar faktiskt inte säga något om hotellet eller området om någon elak människa skulle få för sig att sno resan innan oss. Hur som helst är jag GALET lycklig!

SAKER ATT FIXA INNAN RESA:
* Köpa bikini: Eftersom sommarvädret varit som det varit har jag inte köpt någon ny än och så jag måsta panikhandla, det positiva är att det är massa bikinireor i affären nu. Vet inte vad jag är sugen på riktigt, huvudsaken är att jag blir bruuuun! Äntligen en solbränna 2007!
* Låna resväska: Mina väskor härstammar från tidigt 80-tal skulle jag tro, gigantiska i grått skinn och dessutom går dem inte att stänga ordentligt, måste låna en hård variant av någon, helst med hjul.
* Lista ut hur p-pillerna ska eliminera mensen: Inte så jävla skoj att ha mens den enda veckan på året då man verkligen inte vill ha den, så jag måste nog försöka skjuta upp den med hjälp av p-pillerna. Någon dam som testat detta? Funkar det? Väldigt tacksam för svar.
* Nödvändiga småprylar: Solkräm givetvis, massa pocketböcker, extra minneskort till kameran m.m

Det får bli en kort blogg idag, kan inte koncentrera mig ordentligt.
Avslutar med att säga grattis och HIPP HIPP HURRA till Sofia och Mikael på deras fem-månadersdag! Tiden springer iväg och fan ska veta att jag älskar den gossen mer och mer för varje dag som går. Allt för dig älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback