Kvinnor som älskar för mkt

Haha!
Kalashelg! Alldeles, alldeles perfekt helg måste jag säga! Den innehöll både en underbar karl, ett par nya skor (bruna, ljuvliga pumps), solsken och tro det eller ej, nästan ingen alkohol! Bara druckit sex stycken cider under hela helgen, det är fan sanslöst. Sex cider brukar jag dricka under två timmar i vanliga fall och nu höll jag mig till detta totalt sanslösa antal under tre jävla dygn! Jag är så stolt över mig själv att jag funderar på att köpa en röd matta att rulla ut i hallen där hemma och bjuda hem folk som kan applådera medan jag går upp och ned längs den.
Var hos Mikael i fredags, vi gick som vanligt upp i ottan på lördag morgon, 20 i 7 för att vara exakt. På en lördag! Det är nattskott på sånt. Var sedan iväg en sväng med pappa och Lina och sen hos pappa i Landvetter och käkade middag (hundarna var som vanligt ljuvliga och Selma har blivit så enormt stor nu att hon är lika hög som mig om hon står på bakbenen). Åkte tillbaks till Mikael på kvällen och var där till sent i gårkväll. Hemskt mysigt på alla möjliga vis, dessutom fick jag lagad middag av min käre loverboy, och vägen till denna kvinnas hjärta går utan tvekan genom magen.

Jag är tamejfan legitimerad flickvän igen. Hela min tillvaro är fanimej schizofren. Jag pendlar mellan lycka och olycka non-stop och jag byter civilstånd oftare än jag byter lakan. "Girlfriend or not girlfriend, that is the question".
Vansinnigt irriterande måste jag säga, det är förmodligen mindre stressande att befinna sig i ett kärnvapenkrig än att älska Mr Folkis. Jag har aldrig kunnat dra gränsen för när det får vara nog och inte fan blir det bättre med åren.
Började läsa boken "Kvinnor som älskar för mycket" igår kväll och jag höll på att ramla ur sängen, så klockrent träffande var det. Hann dock bara läsa två kapitel innan jag höll på att somna med boken på kudden och jag var tvungen att sluta läsa för att inte dräggla ner den, det är trots allt en lånebok. Ska fortsätta lusläsa när jag kommer hem, funderade på att ta med den till jobbet och sätta mig under skrivbordet eller nåt och smygläsa, men hade någon upptäckt det hade det väl varit spiken i kistan på min karriär i elbranschen.
Hur som helst står det i alla fall klart att jag är en kvinna som älskar åt helvete för mkt. Ska ge er en förklarning för vad detta innebär så snart jag läst lite mer, kan lova att många damer kommer känna sig lika träffade som jag.

Jag har länge tänkt skriva en 100-lista som jag sett i lite olika bloggar den sista tiden, med risk att dagens blogg inte uppdateras förrän i eftermiddag ska jag ändå försöka mig på en sådan nu, kan inte stå emot det längre.


Sofias 100-lista del ett, april 2007 (Onödigt fakta och chockerande bekännelser):
1. Jag har aldrig haft hål i tänderna.
2. Jag satt åt fel håll i mammas mage och föddes med kejsarsnitt en månad för tidigt.
3. Jag har en gång snattat en studsboll som jag stoppade i munnen av alla ställen.
4. Jag var under en period beroende av att sticka, resultatet blev världens längsta mössa (jag var väldigt populär hos pensionärer på tåget då).
5. Min första cd-skiva var "Eloise" med Arvingarna.
6. Jag har arton kusiner och tre kusinbarn.
7. Jag har skrivit en insändare som publicerades i aftonbladet. Tyvärr var jag elva år då och insändaren handlade om Spice Girls.
8. Jag har aldrig lärt mig att knyta rosetter.
9. Jag har fått en örfil av en tysk gubbe (för att jag rökte i busskuren, tydligen har tyskar inget vidare temperament).
10. Jag har somnat stående på centralstationen.
11. Jag har sprayat fläckborttagning på ett födelsemärke när jag var liten. Det har sett rätt mystiskt ut sedan dess...
12. Jag har varit helt drogfri sedan jag var sexton.
13. Mitt största komplex är mina tänder.
14. Jag var tärna på mina föräldrars bröllop (En oäkting med andra ord, hehe).
15. Jag har slickat på en flugsmälla (jag och Veronika sökte lite spänning i tillvaron när vi var små).
16. Jag har gått i seglarskola. Tro det eller ej. Hatade det.
17. Jag dyraste jag någonsin köpt är månadskort till bussen som kostade 600 spänn.
18. Jag är rädd för katter, hästar och fåglar.
19. Jag var som barn en spökhistorieberättare i världsklass
20. Jag har varit vaken fyra dygn i sträck.
21. Jag har blivit överkörd av en cykel.
22. Jag är sjukt allergisk mot insektsbett.
23. Jag fick pris som skolans bästa skribent i högstadiet (och jag är mallig än).
24. Ett tag var jag så rädd för vampyrer att jag nålade fast vitlök på anslagstavlan i mitt rum (tyvärr blandade jag ihop vitlök med vanlig lök och blev rätt utskrattad).
25. Jag har varit med om en biljakt (satt tyvärr i den jagade bilen).
26. Jag har sovit på golvet på jobbet.
27. En hund lärde mig att gå.
28. Jag har fuskat på nationella proven (miniräknare i skon).
29. Jag har aldrig stått på ett par skidor.
30. Jag har piercat mig själv i läppen.
31. Min käraste ägodel är en ring jag ärv från farmor som i sin tur ärvt den av sin farmor.
32. Jag har åkt fast av en kontrollant på bussen.
33. Jag har haft samma bästa vänner sedan jag var 2 år gammal.
34. Jag har fobi för toaletter, största skräcken genom tiderna är tanken på att få huvudet nedkört i en toastol. Vägrar använda offentliga toaletter och skulle aldrig i livet skita hemma hos någon annan.
35. Jag har haft svår magkatarr i flera år (mindre käckt när man vägrar använda andras toaletter, som överstående avslöjar).
36. Jag tror inte på äktenskap och ska gå ur Svenska kyrkan inom kort.
37. Jag har en grå hårslinga i huvudet. Den beror inte på bisarrt snabbt åldrande utan på att jag fått en smäll så att pigmentet dött på just den fläcken.
38. Av någon anledning får jag panik av att hålla i glasspinnar.
39. Jag vågade inte sova i mitt eget rum förrän jag var åtta år.
40. Jag har inte tränat en enda dag i hela mitt liv förutom på skolidrotten och när jag spelade handboll i några månader för många herrans år sedan.
41. En gång i tiden hade jag över 300 nummer i telefonboken på mobilen.
42. Jag kan utan problem äta upp en påse 300 g chips och 5 dl dipp på en kväll (tack gud för att gräddfilen finns att köpa i stora paket).
43. Jag är typ blind utan linser. Skulle inte känna igen min egen mor på två meters avstånd.
44. Jag har druckit absint. Spydde som en katt hela natten.
45. Jag har varit gravid, min son eller dotter skulle ha fötts i september 2002. Detta är något jag alltid kommer att sörja över.
46. Jag ÄLSKAR att åka båt.
47. Jag är förmodligen den enda som skrivit brev till kungen och frågat om det inte är dags för Prinsessan Victoria att flytta hemifrån snart.
48. Jag har fått sparken från två jobb på samma dag.
49. Jag har klappat en igelkott.
50. Jag har tre fjärilar tatuerade på magen.

Nu avrundar jag, en Raised Fist-låt får pryda dagens inlägg. Hörs imon sweetiepies!

"Dedication"/Raised Fist.
This song is definitely not the operation provocation
I'm writing this of respect of all the punkbands in the nation
I have such faith in people like you that really dare to disagree
And for all the times you've helped us spread the words making mp3's


I'm so glad that you're still the same, with the same name. I love the person you became
I wanna be just like you, just like you
And I'm so glad that you're not hostile, that you're wearing a smile & care less about style
I wanna be just like you, just like you


Among all the places, a million faces but I'll never meet someone like you
Bleeding on the stage when we disengage the happiness that we possess
And I am so glad that you'll never turn into a stranger
I'm keeping you in my mind everyday, when I'm far away and when I feel deranged


I'm so glad that you're still the same, with the same name. I love the person you became
I wanna be just like you, just like you
And I'm so glad that you're not hostile, that you're wearing a smile & care less about style
I wanna be just like you, just like you


To have you on my side fills me with pride, stronger then a castle inside
I cannot throw anger at you, I'm attached to you, you've been with us since our debut
I'm glad that you're still the same, with the same name.
I love the person you became and I wanna be just like you


Let me dedicate this song to those who never act in frustration
Let me give this song to those who have respect for all the punkbands in the nation
Let me pass this song to all the people that dare to disagree
Let me dedicate this song to those who downloaded this song as a mp3


I'm so glad that you're still the same, with the same name. I love the person you became
I wanna be just like you, just like you
And I'm so glad that you're not hostile, that you're wearing a smile & care less about style
I wanna be just like you, just like you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback