Stackars, stackars mig!

Åh, jag måste gnälla idag. Idag har det superarga trotsbarnet varit på ett alldeles ljuvligt humör och bortsett från lite bus så har hon uppfört sig strålande. Hon sov till och med middag för en gångs skull! Den ni!
Men trots världens mysigaste bebis så är det förbannat jävla synd om mig idag. Jag har SÅ ONT! Foglossningen började göra sig påmind redan runt vecka 12 och varit rätt smärtsam fram till nu, men sista veckan gör det något helt vansinnigt ont och jag kan knappt gå på på kvällarna, dessutom har det gjort ont redan från morgonen och ökat under dagen, innan har jag mest haft ont på kvällarna.
Det gör så ont att jag skriker till varje gång jag böjer mig och ibland bara när jag går helt vanligt, även om jag försöker lägga all vikt på vänster kroppshalva (det är på höger sida det gör ont). Hur ska detta gå? Magen kommer ju att bli betydligt större och trycket på bäckenet är ju inte minska direkt. Och jag har halva graviditeten kvar! (plus två extraveckor räknar jag med).
Ringde och bytte MVC idag, har ju gått inne i stan innan men insåg att det är betydligt smidigare att gå här i Frölunda, det är dessutom samma lokaler som ÖF och BVC och där är jag ju ändå jämt. Fick förvånande nog en tid 30 mars, hos min gamla barnmorska var inte nästa besök förrän någon gång i maj. Då ska jag be om remiss till sjukgymnast för något MÅSTE göras. Bälte är det enda jag hört att man använder, någon som vet något annat?
Usch, jag vill inte att Mosan ska ha världens tråkigaste mamma våran sista tid ensamma...

Kommentarer
Postat av: Angelica - tvåbarnsmorsa, och bulle i ugnen <3

usch, stackars...som du vet, som jag skrev på fl i gästboken ;) har jag ju sammma problem...vissa dar är förjävliga rent ut sagt. bläää... hoppas det inte blir mkt värre för dig, men tyvär kanske de blir så när man väl fått sånna problem med fogarna :( det har iaf bara blivit värre för min del..



vattengympa ska va bra sägs det! bälte, o tens, det lånade jag när jag väntade tvåan. jag har varit hos sjukgymnasten, fick endel övningar ja ska göra hemma, sen vad man ska tänka på att göra/inte göra...undvika lyfta dottern, ta små o korta steg i trappen (barnsteg) om du vet vad jag menar ;P gå dagliga kortare och långsammare promenader, cykla är dock bättre o skonsammare, inte sitta brett isär med bena, va rak i ryggen, ha en kudde i svanken när man sitter, en kudde mellan bena..ja, det va några tips jag fått iaf, men kanske sånt du redan vet :)

2010-03-19 @ 15:15:00
URL: http://quinnys.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hjälp! Ännu en anledning till att inte bli gravid igen... Slapp foglossningssmärtor sist, men sån tur har jag väl inte en gång till. Nej, här blir det inga fler barn förrän graviditet och förlossning är totalt raderade ur mitt minne! :/

2010-03-23 @ 22:14:58
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0