Barnmorskebesök vecka 19+5

Idag har jag varit på första besöket hos min nya barnmorska, jag insåg att jag inte kommer orka åka till stan varje gång med min vidriga foglossning och med rastlös Mosa i släptåg så jag bytte hit till Frölunda och jag säger bara YES! Fan vad bra hon var! En hel timme var jag där istället för max 20 minuter som jag är van vid, äntligen en barnmorska som verkar kunnig och inte bara sönderstressad och ointresserad.
Följande siffror fick vi till:
SF-mått: Mättes inte, men livmodern är i navelplan precis som den ska vara.
Blodtryck: 115/55.
Bebisens hjärtljud: 150 slag/minuten.
Dom har kommit på en ny slags blodprovtagning som listar ut i förväg om man kommer få järnbrist eller inte, det provet togs vid inskrivningen och behövs inte förnyas under graviditeten, jag har fått järntabletter ordinerat redan som jag käkat i ett par dagar nu (inget blått bajs än, men det kommer väl).
Jag var så jävla impad av barnmorskan, när jag var gravid med Moa tog det evigheter för den barnmorskan att hitta hjärtljuden med dopplern och man blev iskall varje gång, nu prickade hon in lilla bebisens galopphjärta direkt trots att den är så liten än, och sen flyttade hon den en bit så att jag kunde jämföra bebisens och min puls- fräckt.
Fick massor av papper och information, bland annat till sjukgymnasten på Frölunda Sjukhus om foglossningen fortsätter jävlas, och det verkar de göra om jag håller igång på dagarna- och med Moa är det en omöjlighet att inte hålla igång.
Nu längtar vi efter dig bebis!
Igår var den påskfest på ÖF och Moa var utklädd till den allra näpnaste lilla påskkärringen! Lägger upp bilder till helgen som ett festligt elektroniskt påskkort. I alla fall så påskpysslades det (vi hoppade över den biten med tanke på att lilla damen äter upp allt hon ser som prasslar) och så sjöngs det vårsånger och annat festligt.
Idag har vi varit på ÖF igen (man blir lätt lite beroende av det där stället) och idag var det lugnt och skönt jämfört med igår. Årets första färskpotatisar har blivit inhandlade och det smakade väldigt, väldigt bra.
I morgon hoppas jag på storhandling inför påskhelgen, ska även fixa påskägg till mina kära tu. Frågan är vad Moa ska få i sitt ägg... Hon äter ju inte godis. Däremot har hon fått kalasa på vispgrädde till efterätt i några dagar, hon älskar det och kan behöva lite fläsk på sin spetiga kroppshydda.

Kommentarer
Postat av: Emmi

Hej kära vän.

Du kanske skulle prova att gå till en osteopat med den där foglossningen? Vad jag har läst så kan det fungera väldigt bra. Kanske inte "botas" i 100 av fallen, men det verkar vanligt i alla fall.

2010-03-30 @ 21:32:48
URL: http://awesomeandlegendary.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad skönt att du fick en barnmorska du är nöjd med!



Glad påsk till er!

2010-04-01 @ 12:12:08
URL: http://skumling.blogg.se/
Postat av: Linnea

Din barnmorska verkar super! Vad roligt! :)



Jag köpte en hink som innehåller playdoh i fem färger och lite formar och verktyg till. Den var på extrapris på kungsmässans leksaksaffär och kostade typ 59 spänn. Perfekt! Och så har jag köpt ett jättestort påskägg att lägga det i och det kostade väl ungefär lika mycket... :S

2010-04-02 @ 19:21:54
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0