Bebismagen nu och då- Vecka 39

Tyckte att det var festligt att ta likadana bilder som jag tog i vecka 38+5 med Mosan, en bild från sidan och en bakifrån. Hade tänkt ta på mig samma linne för mindre missvisande resultat, men det fanns ingenstans och när det väl dök upp var jag så less att jag inte orkade ta nya bilder. Man ser ju lite mindre ut i svart men som ni ser är det ju ingen jätteskillnad storleksmässigt längre, förutom att jag själv är 10 kilo tyngre än förra graviditeten...
Magen med lillbebis vecka 38+5 Aug 2010.
Magen med Moa vecka 38+5 Aug 2008



När vi ändå pratar mage så var jag hos barnmorskan igår igen och fick följande siffror:
Blodtryck: 110/65.
SF-mått: 36 cm.
Bebis hjärtljud: 155 slag/minuten.
Fosterläge: Huvud nedåt (ruckbart).
Det såg ut ungefär som vanligt med andra ord, det togs inget HB eller sockervärde eftersom det legat så bra hela vägen. SF-måttet är precis lika som med Moa, det ligger lite-lite över normalkurvan. Men vilken seg unge att fixera sig då! Barnmorskan intygade dock att det ligger väldigt lågt och att det är VÄLDIGT, VÄLDIGT osannolikt att hen kommer att flytta sig till något annat läge även om huvudet inte sitter fast. Hon sa även att hon kände på sig att jag skulle slippa en massa övertid den här gången, men poängterade noga att det bara var en känsla (försent, mitt hopp väcktes direkt).
Har massor att skriva om egentligen, jag har dragit igång en vansinnig mängd projekt här hemma som jag sitter och pysslar med långt in på småtimmarna. Märkte aldrig av det där bobyggandet direkt förra gången, så nu tar jag igen det med råge! Tänkte fota lägenheten snart så att ni får se hur tjusigt vi har fixat till det!

Kommentarer
Postat av: Anci

Tror det bor en pojk i din mage :)

2010-08-12 @ 21:30:17
URL: http://fruwikmans.blogg.se/
Postat av: Angelica - snart trebarnsmamma ♥

magen ser väldigt lik ut när du väntade moa, iaf på denna bild! hm, får man ångra sig o gissa på flicka ;) hehe nä jag står kvar vid min gissning, iaf... :)



ja bilder på nya lägenheten vore kul! :)

2010-08-13 @ 10:03:25
URL: http://quinnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0