BF+4

Nepp, inget nytt att rapportera. Från och med i morgon tänkte jag stänga av mobilen och ignorera hemtelefonen så slipper jag alla nyfikna släktingar som trakasserar mig. Jag LOVAR att ingen kommer att lämnas ovetande när jag väl klämmer ut den här ungen. Jag LOVAR att jag kommer att rapportera om eventuella nyfödingar. Så var det sagt.
Är inte alls lika bitter och less idag på övertiden, eftersom vi har bestämt att Mikael stannar hemma den här veckan ut också, vi har ju lite FP-dagar kvar av Moas att ta ut. GUD vilken tyngd som lyft från mina axlar kan jag säga! Jag var fulllkomligt livrädd inför den här veckan när jag och lillmos skulle vara ensamma. Min kropp är helt slut, mitt humör är inte på topp och Mosan lika energisk som vanligt= ingen speciellt bra kombo. Hon klättrar på väggarna inomhus och är totalt rymningsbenägen utomhus, och det är svårt att hålla hennes tempo när man är BEYOND höggravid. Men nu stannar han alltså hemma så att jag kan vila upp mig hyfsat tills lillefot äntligen behagar ta sig ut.
Tapetseringen är klar här hemma, vår fondvägg i sovrummet och Moas rum, det gick undan när tapetkillarna väl kom hit. Stiligt blev det, nu kan jag äntligen börjar fixa i ordning barnrummet på allvar. Imorgon är planen att fixa gardinstång, gardiner till Mosans rum och eventuellt en matta. Tycker att det bara finns bilmattor eller såna med Törnrosa/Askungen-motiv på och jag vill inte ha något av detta. Det får nog bli Fabler-mattan med knappmotiv på IKEA, om inget annat skulle dyka upp. En rosa långhårig matta hade varit fräckt, såg en rund variant men den var fasligt dyr.
Håll nu tummarna för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0