Beräknad födsel idag 18/8



Bjuder på två stiliga bilder som ni ser, och ska även bifoga obligatoriskt vräkningsbrev, även om det inte hade någon större effekt förra gången, haha! Man vet ju inte, kanske är den här bebisen en lydigare typ.
Bäste bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 100818 (enligt sm 100821).

Som en sista åtgärd kommer jag tvingas lämna ärendet vidare till kronofogdemyndigheten då ingen hyra för perioden kommit mig tillhanda. För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig därför att flytta ut självmant.


Med vänlig hälsning

Hyresvärden Mamma AB

Har även varit på mitt sista (HOPPAS, HOPPAS!) besök hos barnmorskan och nu börjar det faktiskt hända lite nytt!
BM-besök vecka 39+6:
Blodtryck: 120/80.
Viktuppgång: +9 kilo.
SF-mått: 37 cm.
Bebis hjärtljud: Ca 150 slag/minuten.
Fosterläge: Fixerad.

Den stora nyheten var alltså att bebis äntligen haft vett att fixera sig, och dessutom var mitt blodtryck rekordhögt vilket förhoppningsvis beror på att förlossning verkligen närmar sig! Det är ju fortfarande inte ett "högt" blodtryck men eftersom jag legat på ca 105/60 hela graviditeten så är det ju helt klart skillnad.
Bebis ligger med ryggraden mot min navel för tillfället som en groda, men ett ben på varje sida, istället för med benen åt höger som den gjort i flera veckor. Och jag fick en farhåga bekräftad, barnmorskan tror att bebisen är "en liten fantom" som hon uttryckte det, alltså att den kommer att komma ut med en hand eller två samtidigt som huvudet. Har sagt till Mikael innan att jag fruktar detta, för så långt ner som den krafsar mig i skrevet så tror jag nästan att det ska ploppa ut en hand när som. Trots att huvudet är fixerat och långt ner så känner hon att den har händerna i ansiktet och pillar, så det ska bli spännande att se vad som ploppar ut...
Nä, kom ut nu unge. Är verkligen inte upplagd för någon övertid!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad spännande för er! Hoppas förlossningen går superbra.

2010-08-18 @ 20:49:07
Postat av: Anna P

Lycka Till! Håller tummarna för att allt ska gå bra och att du inte ska gå över så länge;-) Stor Kram!

2010-08-20 @ 14:41:48
Postat av: Cassandra

Vilken kanonkula och vad skönt att bara ökat 9 kg! Hoppas de är time snart =)

2010-08-20 @ 14:59:28
URL: http://www.cassis24.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0