Lägesrapport

Det går ju utför med mitt bloggande, det är ju ingen nyhet. Men nu måste jag nästan ha slagit rekord och det ber jag om ursäkt för. All elektronik bara brakar samman, min dator är ju körd sedan länge och förra veckan sa minneskortet i kameran upp sig (var bara runt 20-30 bilder som försvann men ÄNDÅ!), nu får vi använda ett pytteminneskort från gamla kameran och det tar en kvart att bara starta kameran och ta bilden. Dessutom är Mikaels dator inne på lagning så vi har dissat datorlivet en hel vecka och faktum är att det är förbannat skönt. Dels har vi haft MASSOR att göra och dessutom har vi myskväll med film varje kväll (och fotmassage till moi!) i soffan istället för att datornörda oss.
Bilderna från Mosans 19-månadersdag försvann till mitt förtret, det har ju blivit lite av en tradition. Men det kommer snart lite färska bilder och även någon bild på magen. Herregud, imorgon är ju sista veckan innan milstolpen vecka 25, tiden bara rasar iväg.
Insåg även att jag glömt skriva om 18-månaderskontrollen på BVC! Såhär så siffrorna ut:
Vikt: 11050 gram.
Längd: 86 cm.
Huvudomfång: 48 cm.
Hon är ju helt klart en lång stång utan mycket till kroppsfett precis som sin mor en gång i tiden MEN äntligen har kurvan svänga uppåt igen, och det TROTS sjukdom! Moa vägde 10 kilo på sin 8-månaderskoll, så ni förstår ju att det inte har hänt så himla mycket sedan dess. Nu slipper vi i alla fall extravägningar och ska inte dit igen förrän tvåårskollen, så JÄVLA skönt! Får jag önska en enda egenskap hos bebisen som bor i magen (förutom att hen är frisk såklart!) så är det att det är en matglad filur, ett sånt där barn som bara lassar in allt hen blir serverad, för det här matstrulet måste helt klart vara den tuffaste prövningen vi haft som föräldrar.
Har massor att berätta om, men det känns som om jag ligger lite för efter i tidsschemat för att hinna ikapp allt.
Men försäljningen av lägenheten är äntligen igång, vi har målat och grejat för glatta livet här hemma (inget att rekommendera med en 1,5åring i närheten) och imorgon ska vi göra slutliga besiktningen av ett hus, vi har redan låtit bekanta kolla igenom grunden, vinden, dränering och sådana saker men ska få det gjort ordentligt av anticimex för att vara på den säkra sidan.
Men det ser jävligt lovande ut och går allt bra imorgon skrivs det kontrakt för vi är tokkära i det här huset. Mer info kommer när allt är klart, för jag vågar inte ropa hej riktigt än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0