Härliga nyheter...

Nej, några sådana har jag inte att dela med mig av. Ska väl inte ropa hej än innan vi vet helt hur det blir, men på husköparfronten ser det inte så jävla lovande ut. Allt verkade ju bra i lördags när diverse släktingar kikade på huset men efter en väldigt, väldigt noggrann besiktning av västsveriges segaste man (han höll på från 9.30 till 14.30 på eftermiddagen) så såg det inte så jävla bra ut längre.
En hel del fönsterbläck behövde bytas vilket inte var speciellt överraskande, sen var det lite diverse hobbysnickeri på fasaden som skulle behöva fixas vilket vi också var beredda på. Takpannorna var inte i toppskick heller men det är ändå överkomligt. MEN det fanns för mycket fukt i källaren, fuktnivå på 17% är tydligen okej men på några ställen i grunden låg fuktigheten på 23% och det fanns en liten mögelfläck på någon plywoodskiva. Har vi riktig tur (varför skulle vi ha det helt plötsligt?) så behöver det inte bli några större kostnader men det kan ju också bli riktigt jävla svindyrt och då blir det givetvis ingen husaffär. Väntar på en offert från anticimex vad det skulle kunna kosta att få det torrt och mögelsäkert.
Nu är jag ganska less på dessa jävla hus och på livet i allmänhet. Det börjar bli dåligt med tid nu innan nya bebis poppar ut, och försäljningen av lägenheten är ju igång. Vi har inte TID med mer jävla strul nu! Jag känner ren jävla avsmak till att bo kvar i den här pyttetvåan i det här jävla ghettot, jag får fan ångest av att tänka på att sitta här instängd med en nyfödd och Moa som får roa sig med att springa fram och tillbaka på dom typ 2 kvadratmetrarna som inte är möblerade redan. GROV jävla ångest.
Nej, jag vägrar tamejfan sitta fast i stan en jävla sommar till, eller en höst eller vinter för den delen. Jag vill härifrån NU och sen vill jag fan inte sätta min fot här igen. Dessutom är jag så helt jävla dödsförälskad i det här mögelhuset, jag hade inte bara börjat inreda i huvudet- jag hade flyttat hela mitt liv dit redan.
HELVETEEE!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men om det är arbete som behöver göras, som ni kommer att få bekosta, då borde det ju dra ner köpesumman på huset eller?

2010-04-29 @ 21:53:42
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0