En ny vagn-älskling!

Yes, vi har köpt en Phil&teds Sport syskonvagn! Undanbeder redan nu kommentarer som "men hur vååågar du köpa syskonvagn redan?" och liknande. Det är idiotiskt och rent av förolämpande att tro att VAGNEN skulle vara det jag tänkte på om något hände med lillbebis i magen. "Åh nej, min bebis dog och jag har köpt en vagn!"... Ja ni ser ju själva hur det låter.
Dessutom är jag en vagnfantast av högsta rang och när jag fått span på något jag vill ha så kan jag liksom inte sansa mig. Så nu är hon här och hon är röd och strålande vacker! Kan inte riktigt recensera vagnen än innan kört den med två kottar i, men jag gör ett försök:
Phil&Teds Sport- Fördelar:
- Väldigt lättkörd. Det är ju dom flesta trehjulingar men den känns betydligt stabilare än vår gamla Quinny-vagn med tre hjul till exempel.
- Handtaget går att ha högt på RIKTIGT! Inga mer böjda ryggar!
- Det funkar bra att hänga sig på vagnen som om det var en rullator i uppförsbackar, jag trodde att den skulle bli alldeles för baktung.
- Varukorgen är stor och lätt att komma åt.
- Det uppenbara, att det är en vagn som är lika bred som en enkelvagn trots att två barn får plats i den. Vi har testat (med en nalle) hur det blir när Moa sitter i syskonsitsen och bebisen ligger i sin lift och även hur det ser ut med syskonsitsen baktill sen. Och jag har svårt att tänka mig att man kan forsla två barn på ett smidigare sätt.
- Moa kommer inte komma åt att peta bebisen i ögat under promenader sen.
- Den är lätt att fälla ihop och blev sjukt liten och kompakt, mindre än vår Emmaljunga enkelvagn.
Phil&Teds Sport- Nackdelar:
- Bromsen är så trög att man vill spy. Min fot är för klen och jag får använda handen (not fun).
- Syskonsitsen är i minsta laget. Har man en lång unge som jag så kommer det bli trångt ganska fort.
- Sufletten är lite konstig, för att fälla upp den måste man öppna två tryckknappar och ihopfälld ser den lite misshandlad ut.
- Den grymma varukorgen kommer bli rätt svår att nå sen när bebisen ligger i liften eller när syskonsitsen är på där bak.
Bilder från premiäråket igår:
Jag är trött och övergiven av Mikael som är på LAN. Har jobbat nu torsdag och fredag vilket var väldigt avkopplande efter många långa dagar ute i solen. Det är helt sjukt ljuvligt väder! Jag njuter och Moa njuter, men min rygg njuter mindre dock av att jaga lillefjant helt maniskt när hon sätter igång på äventyr så två dagar i kontorsstolen på jobbet var precis vad jag behövde.
Har miljoner fina bilder att ladda upp och en hus-hemlighet att berätta snart, men det får bli i ett senare inlägg för nu ska jag ägna mig åt att peta på lillbebis i magen som satt igång ett sparkmaraton!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi har ju också köpt en sån vagn, fast i en annan färg, och jag kan hålla med om det där med bromsen. Shit vad trög den är!!! Trodde först det var nåt fel på vagnen, men det verkar ju som om det ska vara så...

2010-04-17 @ 13:55:00
URL: http://skumling.blogg.se/
Postat av: Josse

Snygg vagn ;) Och vad lång Moa ser ut! Jag tycker helt klart det är den ultimata syskonvagnen, och perfekt att man kan använda den som singelvagn också!

Den har ju lite nackdelar, men som sagt bästa syskonvagnen tycker jag. Sen kan jag säga att bromsen är bara grymt trög i början.

2010-04-17 @ 14:58:49
URL: http://josefinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0