Måndag

Ja, bloggtorkan fortsätter som ni kanske har märkt. Det är full rulle här hemma med vilda bebisen som verkar ha ledsnat på att sova på nätterna. Det kanske är en ny tandsebisse på gång eller också är det bara någon krånglig utvecklingsfas- hur som helst är det tröttsamt. Jag sänder en tacksam tanke till högre makter över att hon satte igång och sömnstrejka nu i alla fall, när Mikael har semester, hehe. Hon har vaknat vid midnatt ett par nätter nu och vill inte alls somna om och ÄVEN när hon får komma upp och käka så fortsätter hon att vakna och vara orolig även efteråt, de ytterst få tillfällen då hon får mat på natten så brukar hon somna som en sten sen och ge oss sovmorgon, men inte just nu inte.
I morse så låg hon bredvid mig i sängen och sov och jag har inget minne av alls när jag bar dit henne, och det bevisar ju kanske att man är lite sömnbristskadad.

Idag öser det ner regn här, kan inte låta bli att tycka att det är skitmysigt! HM-katalogen kom idag och jag har suttit och läst och njutit. Jag ser faktiskt fram emot hösten och regnvädermys. Då kommer Moa att vara stor tjej och gå själv och den kommande julen kommer nog att slå ALLT tidigare upplevt i mysighetsgrad med hästlängder!
Jag har redan börjat spana på höst och vinterkläder till fisen.
(Fick spara inlägget typ klockan 14 och fortsätta nu, 21.00. Det är hårda bud att vara småbarnsförälder!).
Men höst och vinterkläder var det ja! Har hittat en regnställ på Lindex som fisråttan ska få ha i höst i alla fall, vet ju inte hur mycket hon kommer att sitta i vagnen med regnskyddet men ändå:

Skor är SKITSVÅRT, bebisskor är skrämmande dyra, speciellt om man ska ha ett bra märke, och det bör väl stackarn få första gången hon ska pröva sina små fötter. Men det väntar jag med att köpa tills jag vet hur bra hon går och framförallt vilken storlek hon har, just nu har jag inte en susning men skulle tippa på cirka storlek 19.
Overall ska ju också köpas och jag är sugen på en från Reima och det kostar skjortan nytt, så jag tänker kika lite på Tradera. Moa kommer ju liksom inte vara stor nog att leka vilda lekar i vinter så det är väl inte SÅ viktigt att ha toppkvalitet på overallen, men begagnat kan man ju få ett hyfsat pris. Tittade en fin på Tradera som jag har lagt på bevakning nu, men fan vet att det inte är speciellt billigt som begagnat heller, men åh så fin luva den har:) :
http://www.tradera.com/Reima-Tec-overall-auktion_95795644

I morgon ska vi till BVC för tiomånaderskontroll tidigt på morgonen. Har för en gång skull lite frågor till sköterskan som jag nog bör skriva upp för annars kommer jag att glömma allting, men viktigast är det här med svininfluensan och vaccinet mot den, lite läskigt tycker jag (har läst en massa trådar på familjeliv och skrämt upp mig).
Hur som helst så tror jag att Moas vikt och längd inför morgondagen är MAX 10200 gram (tror egentligen att det är mindre men hon är hård i magen och kanske lite förstoppad nu, haha) och 77 cm lång. Ska bli spännande att se om man har rätt!

Kommentarer
Postat av: Emelie M

Åh Sofia! Du skulle vart med när jag åkte till London i april, vi var på Primark och det fanns såååååååååååå mycket barnskor, GALET mycket och GALET billigt!!

Jag köpte hem 4 par barnskor till mina kompisars barn dom kostade 12:-/st och var jättejättesöta.

:)

2009-07-20 @ 21:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0