Lördag

Idag har jag varit iväg på äventyr med min mor, det blev en tripp till IKEA och sedan till Willys.
Det är dags för Moa att få en matstol så det inhandlades en snygg röd sådan med bricka till, hade spanat in en fin randig dyna som GIVETVIS inte fanns att tillgå så vi fick köpa en sån där tråkig uppblåsbar variant i vitt. Sen handlade jag plastbackar med hjul i rosa och knallgrönt som GIVETVIS saknade lock, fanns inte att hitta någonstans och jag hittade ingen käck anställd att fråga så det fick gå. I övrigt köpte jag haklappar, en svart rullgardin så att vi verkligen kan mörklägga sovrummet när Moa ska sova middag, en ny lampskärm, massa blockljus och en fotoram. Man kan ju köpa dricka och en pizza-slice vid utgången på IKEA och pizzan är ju skitgod, så jag blev väldigt lycklig när jag märkte att man kunde köpa frysta varianter, betalade typ 30 spänn för 7 bitar, finfint.
 Sen handlades det mat på Willys som sagt och sen stannade vi till i Mölndal och köpte med oss thai-mat hem till min hungriga karl. Jävligt gött, vi köpte tre olika smaker som vi delade på här hemma sen.

Moa var tyvärr rätt trött när mor min var här, men hon brände i alla fall av ett rejält asgarv så att hennes mormor blev odrägligt mallig.
Sen var det julklappsutdelning (äntligen!), Moa fick en skittuff gåstol som även kan användas som en gunga på något sätt (blir helt matt av att titta i instruktionsboken), en massa kläder, aktivitetstavla från Fisher Price, en bamseboll och en liten skallra. Jag fick en mysig pyjamas, en regnjacka som jag önskat mig till regniga barnvagnsturer (den var faktiskt rätt snygg- trots att det var en regnjacka!), ett par leggings, behåar, en tröja,  knästrumpor och benvärmare. Fint som snus!
Mikael fick sig en deodorant och stora badlakan och tillsammans fick vi jättefina tallrikar och en smörgåsgrill. Fan vad fattigt det kändes att mamma fick en ynklig liten bok av mig. Men det är i alla fall en bra bok, hehe.
Moa somnade ifrån hela kalaset så hon har ännu inte provat sin gåstol, men matstolen har hon i alla fall fått inviga, det är ganska ostadigt fortfarande men hon satt så fint där så. 
Tack käraste mor för en riktigt trevlig dag!


  

Kommentarer
Postat av: Anette

Exakt samma stol o färg har Wilma

2009-01-03 @ 19:15:23
Postat av: Litetdahl

Så himla sjukt sammanträffande.... Jag har nyligen också varit på IKEA och köpt exakt samma stol med bricka och exakt samma lådor med hjul i exakt samma färger till min Klara som är två veckor yngre än din Moa! Jag letade också efter en snygg randig dyna som jag inte hittade. Däremot hittade jag lock till lådorna, de låg precis bredvid, i alla fall på IKEA i Linköping. Köpte också en fotoram. Däremot har dottern min inte börjat skratta ännu, bara le.. :-) Ha det!

2009-01-03 @ 22:07:44
Postat av: Litetdahl

Kan tillägga att jag köpte exakt samma uppblåsbara dyna, men den sprack... Skit..

2009-01-03 @ 22:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0