Torsdag

Mitt paket från Gina kom redan idag, fan vad snabbt det gick! Jag som beställde i tisdags kväll... Denimleggingsen var grymma som väntat, klänningarna var nog snarare tunikor för de var mycket kortare än vad jag trodde men söta de också. Beställde på bodies också, jävligt käcka men FY FAN vad det såg ut när man inte hade byxor över! Som ett förvuxet barn/såna där gymnastikdräkter som man hade när man var liten över cykelbyxor! Dessutom hade jag precis ätit och magen var uppsvälld och såg ut som bebismage vecka 22 sissådär. Har upptäckt att magen svullnar till extrem storlek så fort man äter numera, så får allas skull bör jag undvika att äta i andras sällskap.
Bra köp i alla fall, alltid jävligt nice med något nytt. Har insett att jag har haft samma mascara i ÖVER ETT ÅR, den är liksom bottenlös. Antar att normala människor köper nytt smink sissådär varannan, var tredje månad? Det gör i alla fall mina väninnor, men så är dem väldigt uppsnofsade också, ägnar typ en halvtimme varje morgon åt att fixa håret och står och lallar med plattång och tretusen krämer varje kväll. Tina till exempel gör väl slut på tre deodoranter i veckan- men så har jag heller aldrig känt minsta antydan till svettlukt från henne.
Jag är nog jävligt sunkig i andras ögon, jag äger inte en enda ansiktkräm (förutom en rengöringkräm som jag ytterst sällan använder), jag tvättar bort sminket med tvål och vatten och äger inte ens en hårfön. Har ett par olika sorters bodylotion som jag bara använder vid utvalda tillfällen. Jag förstår liksom inte anledningen till att gnida in sig i en miljard olika krämer om man inte har någon anledning till det, det tar bara en jävla massa tid och måste ju kosta en förmögenhet. Jag är aldig torr i huden och har inte mer finnar än någon annan (numera, kan tilläggas, när jag var 14-15 år var hela mitt ansikte en enda krigszon).

De enda ovärderliga produkterna i mina ögon:
- Schampoo. Många säger att det är just schampoot som gör att håret blir fett och att man bör tvätta det högst två gånger i veckan, men jag köper inte riktigt det. Hade inte pallat avgiftningsperioden innan håret vänjer sig med så få tvättningar, men jag försöker begränsa det till varannan dag i alla fall. Minns att min före detta styvssyter tvättade sitt hår med vanlig tvål och jag testade det en gång. Det blev INTE bra.
- Balsam. Varför säger väl sig själv?
- Deodorant. Skulle inte lämna hemmet ut deo på mig.
- Lypsyl. Har skittorra läppar jämt, så det används flitigt. Köpte en variant från ACO som är jättebra och luktar vanilj. Vanilj gillar vi!
- Vaxremsor.
- Foundation och rouge. Används jämt.
- Nagellack. Är lite smått besatt av nagellack, och eftersom att jag inte har speciellt mycket tid över numera så flagar det ofta innan jag hinner måla nytt och det ger mig grov ångest, så det bästa vore kanske att skippa lacket men det är inte min grej att gå med naturella naglar.

Ja, det var nog fan allt. Så intressant är jag.

Moa är helt utflippad här hemma, hon blir arg hela tiden om hon inte aningen får flyga helikopter med sin far eller äta på mammas hand eller ansikte. Sitter hon i mitt knä attackerar hon direkt och suger fast i hakan, kinderna eller näsan, men hakan är favoriten. Hon suger och tuggar som en galning, så om det inte är tänder på gång vette katten vad som har hänt med det stackars barnet, jag är helt nedslemmad varje minut av vaken tid. Förut slängde hon sig i gåstolen och sög på tutan på ratten på henne lekbord och igår lyckades hon få in nästan en hel hakklapp i munnen som hon åt på.
Det ENDA hon inte vill äta på just nu är maten. Hon dissade gröten totalt i morse och sedan även en härlig portion av morot, palsternacka och majs. Satt och trugade hur länge som helst och hon fick ändå bara i sig hälften, hon bara knep ihop läpparna när skeden kom åkande hela tiden och fick sin stackars mamma att tjuta "ÄT!" vid ett tillfälle, och jag är inte typen som tjuter i onödan. Så nu tar vi en paus från maten tills hennes hosta är helt borta, vill inte sitta och tvinga i henne mat. Jävla förkyldning som aldrig vill ge med sig!
Hon fick komma upp ur vagnen en stund förut i pizzerian, och stirrade som besatt på en glassaffisch och sedan på bagaren, hon blir alltid helt fascinerad när hon lyfts upp på ett nytt ställe efter att ha legat nedbäddad inte ont anande. Såg idag att hon har blivit för lång för liggdelen, fötterna stack ju nästan upp ovanför kanten! Undrar om hon kommer bli ÄNNU längre än sin mor på mina 178 imponerande centimeter? Misstänker att det blir så.

Nu ska jag spela lite WoW eller något annat meningslöst. God natt!


Kommentarer
Postat av: stina

ähh visste inte att man kunde beställa från ginas hemsida,måste man ju nästan prova! kan du inte visa bildr på det du beställde?

2009-02-06 @ 17:26:57
Postat av: Litetdahl

En liten sak om Moas mat bara... Hon är fortfarande väldigt liten din lilla tös så det gör ju egentligen ingenting att vänta någon månad till med maten om hon kanske inte är riktigt mogen ännu. Nu baserar jag ju detta endast på åldern, du känner ju som mamma givetvis din lilla bäst! :-) Känns bara som att många överlag vill börja ganska tidigt med maten just lite för att man tidigast "får" börja vid 4 månader, men detta kanske inte alltid är det allra bästa. Gillar din blogg skarpt! Du skriver från hjärtat!

2009-02-07 @ 08:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0