Brister i min barnuppfostran...

Jag är en dålig mamma därför att...

- Jag inte ammar, såklart. Jag ser i Moas ögon hela dagarna hur ledsen hon är över att hon inte får nöjet att snaska på min bröstvårta. Varje gång jag skakar flaskan med ersättningen i känner jag mig så skyldig över att mitt barn tvingas dricka detta konstgjorda gift. Hon är ju så MAGER!

- Mina smeknamn på mitt stackars barn når ingen hejd! Förutom gamla godingar som Moset och Mustafa har det nu tillkommit nya namn såsom Kaninjägare, Rutger, Gummiräven och givetvis Tjockisen. Måste verkligen vänja mig av vid att säga tjockis till henne när hon lär sig innebörden av ordet, hon är trots allt tjej.

- Mitt tålamod nattetid är lika med noll. Jag har alltid HATAT att bli väckt, men när ens bebis väcker en kan man ju inte direkt dra täcket över huvudet och vråla "HÅLL KÄFTEN!". Jag skäms faktiskt över att jag är så grinig på natten, som en jävla barnunge, jag muttrar och stånkar och marscherar upp ur sängen med arga kliv om det bara ska stoppas in en napp vilket tar ca 10 sekunder. Fast det är nog snarare en protest mot Mikael för att inte han går upp innan mig, men ändå. Man får vänja sig att bli väckt hela nätterna när man har barn helt enkelt. Suck it up för fan kvinna!

- Väldigt ofta får stackars Moa ligga på skötbordet i badrummet när jag bajsar och andas in mina bajsångor. Jag tror inte att hon fattar det där med äcklig lukt än för hon reagerar inte ens.

- En liten, liten del i mig gillar när hon blir ledsen eller arg, för det finns inget som är så jävla mysigt som att fånga upp henne i knäet när hon ormar sig och gråter och sedan märka hur hon lugnar ner sig och slappnar av och borrar in sitt lilla huvud i tröjan, har man tur kommer det kanske en mjölkdoftande liten gäsp. Och man vet att det är JAG SOM GJORT MIN DOTTER GLAD IGEN. Hehe.

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Ida ♥

hahahah stackars moa som behöver andas in dina bajsodörer. Måste erkänna att det händer här med :) höhö

2009-02-04 @ 00:03:41
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Alexi

Skrattar ofta och mycket när jag läser din blogg - förgyller mina dagar!!! Det här inlägget var hysteriskt roligt!

2009-02-04 @ 16:08:20
URL: http://mammastrang.blogspot.com/
Postat av: Linda

Hahaha, så cleant skrivet! ;D Tummen upp!

2009-02-05 @ 14:43:32
Postat av: Theres

Super bra skrivet! Precis så där kan man känna ibland! :D

Det är iaf tur de har oss!

2009-02-05 @ 17:53:00
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0