Kära nån!

Fick nästan en hjärtattack när jag loggade in nu och såg alla dessa kommentarer på förra inlägget! En sak är säker, man ska akta sig för att kritisera någon med en stor blogg för det finns många, många anonyma hejdukar som kommer till undsättning! Väldigt, väldigt underhållande! Synd att jag inte har en skål popcorn att avnjuta till min läsning!

Börjar med att säga att jag givetvis ignorerar alla diverse påhopp, hade jag haft mer tid och ork hade jag gärna svarat på varenda kommentar, men det känns liksom inte som om det hade lett till någon direkt diskussion- ingen av er verkar ju vara den skarpaste kniven i lådan direkt.
MEN däremot ska jag skriva ett svar till enkärlekssaga.se, skickar en länk till detta inlägget sen i hennes kommentarfält.
Anledningen till att jag blev upprörd över hela bilbarnstol-historien var att jag skrev en helt lugn och sansad kommentar till hennes inlägg från första början (det var följande: "Men herregud! Åk INTE taxi med lilltjejen om ni inte har med er en bilstol! Det räcker med en liten inbromsning så kan hon flyga med huvudet före rätt i rutan. Hemska tanke!"). Inte så farligt va?
Men då skrev hon om bittra människor och "käcka" mammor som kan dra ifrån hennes blogg. Då tände jag till, för jag tyckte att det lät oerhört barnsligt och nonchalant och att hon tyckte att det var en skitgrej. Klart som fan att man reagerar då, det är ju ett litet barn inblandat! Skitsamma om det är mitt barn eller grannens barn eller en främlings barn, det är klart att man tycker att det är provocerande. Den där mentaliteten "sköt dig själv och skit i andra" håller liksom inte i längden. Det hade blivit en jävligt hemsk värld att leva i då.
MEN hon har lämnat en kommentar här hos mig nu där det framgår klart att det var en engångsgrej och att hon är väl medveten om att barn inte ska åka obältade; det var någon form av nödsituation. Kanon! Det var ju bara det jag hoppades på att få höra för det framgick sannerligen inte av inlägget, det lät som om familjen varit ute och käkat och tagit en taxi hem efteråt.
Så Angelica om du läser- jag säger absolut inte att du är en dålig mamma (och din väldigt arga pojkvän är ingen dålig pappa heller, hehe). Att åka bil med ett oskyddat barn ÄR idiotiskt helt klart, men jag tror och hoppas att det var den första och enda gången det hände. 
Ha en trevlig fortsatt semester!

Kommentarer
Postat av: Anonym

En sak som jag inte förstår ang. taxiresan du skrev om att Angelica gjorde i förra inlägget är: Vad för omständigheter gör att man åker taxi 2 GGR.. dom åkte både dit och hem och det var hemskt båda ggr men mest hem.. hur kan man ka 2GGR?? Förstår inte de omständigheterna som det så fint hette senare.. när hon fick påhopp.. en tanke i din riktning bara...

2009-12-08 @ 22:05:21
Postat av: Linnea

ja det undrar faktiskt jag också... väldigt intressant om man nu orkar lägga ner tid och tanke på det...

2009-12-08 @ 23:14:17
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: angelica=)

Hej sofia! Tack for det har inlagget, nu kanns battre for jag blev valdigt ledsen nar du kallade mig idot. Jag star for att jag gjorde valigt fel och sa vill jag bara poengtera att vi hade bilstol nar vi akte till resturangen, han skulel komma och hamta oss sedan ocksa men det gjorde han ej. det blev smatt panik p`grund av en sak sa vi var tvungna att aka aven om det var dumt. hur som helst sa ar dte inget vi gor om=) hoppas allt ar lugnt och tack for att du tog dig tid att svara pa detta i din blogg! ha en bra dag!

2009-12-09 @ 11:15:15
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0