Måndag

Idag ska jag och Moa till Frölunda och inventera Lindex på deras barnkläder för här har ni en bebisgarderob som behöver uppdateras! (att min egen garderob är i minst lika akut behov av uppdatering är en annan femma som jag MÅSTE ta itu med när jag blivit lite rikare).
Om vi nu någonsin kommer iväg förstås, först måste Moa vakna och äta lunch- och framförallt måste Moa SOMNA för att att handlingsförloppet ska kunna forsätta framåt. Hon har precis ätit en stoooor portion gröt och en massa päron som borde kunna knocka vilken bebis som helst till sömn, men nej, nej. I natt gick dessutom Mikael upp med henne klockan TRE och matade henne för att hon av någon oförklarlig anledning valde att vakna och vara skitpigg just då. Min hjälte.
Och nu har lilla damen levt djävul hela morgonen konstant, hon är ALDRIG still. Ska göra ett nytt försök att få henne att sova nu.

Tio minuter senare
Sådärja, nu sover den lilla "ängeln". Hon har som sagt varit helt galen idag, vägrar sitta i knäet om hon inte får luta sig framåt och slå sönder min laptop under tiden, och då får hon ju inte. Så då fick hon burna runt i gåstolen och hann då med att slita ner en massa blöt tvätt från tvättstället och äta på den, banka med en leksak i glasskivan på bordet, få igång stereon och riva loss en lucka och sist men inte minst rycka tag i sladden till Mikaels hörlurar, tugga på den och starta hans dator. Suck, och då hade dett gått kanske 1,5 minut och jag sprang efter och jagade hela tiden.
Sen har hon lyckats fylla två bajsblöjor, svingat sig i sladden från tvättmaskinen och försökt rulla ner från skötbordet otaliga gånger medan jag försökte byta blöja, sen kissade hon som vanligt ner min fot. Och värst av allt, hon har lärt sig en ny teknik när hon ligger på golvet på en filt hur hon kan hasa runt och glida över hela golvet skitfort på filten så att jag får springa efter och släpa tillbaka hela bebispaketet till mitten av rummet, försökte filma hela galenskaperna men då var batteriet på kameran dött. Hon lyckades rulla in under tevebänken och klicka igång DVD:n, som hon absolut inte BORDE nå från golvläge.
Ack, ack, stackars mig... Är fan helt slut, men jag tänkte försöka få i mig frukost nu när det onda barnet sover. Ska förelå till Mikael att vi döper om henne till Damien.

Ni ser ju själva hur full i fan hon är!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha ja nå verkar lilla Moa vild nå :)

Står hon eller sitter hon på bilden? Skitsöt i vilket fall.



Men jag tycker att hon ser ut att vara mycket äldre än Albin, och hon är ju lite yngre, hmm :)

2009-04-01 @ 11:44:19
URL: http://albinsmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0