Ont, ont, ont...

Inte en gnutta sömn på hela natten, har varit vaken i 26 timmar nu, vilket INTE känns bra inför förlossningen, jag kommer ju fan vara helt slut!

Spenderade natten med att titta på en tråkig film om knarksmuggling på TV3, klocka värkar och att försöka sova. Värkarna blir fan värre av att ligga ner lustigt nog, det känns bäst att sitta upp med värmedynan i svanken hela tiden. Det har kommit en hel del blod vilket gör mig nervös, speciellt när jag ringde barnmorskan som tyckte att vi skulle åka in på en koll. Ringde dock till förlossningen som tyckte att blodiga flytningar är helt normalt och att vi kan vänta med att åka in tills värkarna kommer med 3-5 minuters mellanrum om allt känns bra, just nu är det ungefär 7 minuter emellan men det gör mer och mer ont kan jag lova...
Puppan rör sig titt som tätt vilket känns bra men han eller hon är betydligt mindre aktiv än vanligt vilket kanske inte är så konstigt såklart, det är nog knappast behagligt att pressas ner i mitt bäcken. Bäst för ungen att den är söt nu när den kommer ut för det här är löjligt smärtsamt, tack gud för att man får pauser mellan värkarna.

Planen är i alla fall att vi SKA in till förlossningen idag, jag tänker fan inte gå över ett dygn med täta värkar utan att kolla läget, dessutom får dem droga ner mig så att jag kan få lite sömn om det fortsätter att gå såhär segt.

Kommentarer
Postat av: Josse

Men kära nån, har du inte sovit något?! Hoppas värkarna tar fart ordentligt nu då så ni får komma in snart och sniffa nyfödd idag! 16 september är väl en utmärkt dag att komma ut, hälsa puppan det ;)

2008-09-16 @ 09:48:16
Postat av: Linnea och Anthony

Klart att ungen är söt!! =) Åk in till förlossningen så du kan få lite hjälp med att få sova en stund! Det behövs kan jag säga! Jag låg och slumrade mellan värkarna så att jag missade att hinna andas in lustgasen, bara för att jag var så trött! Och det var inget kul vill jag lova.....

2008-09-16 @ 09:57:28
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: allicen

Shit va du är cool!

2008-09-16 @ 11:40:15
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Jannike

JAg tycker att du ska åka endå, bara för säkerhetskull:) om du inte redan åkt.

2008-09-16 @ 13:06:53
URL: http://antonsmamma07.babyblogg.se
Postat av: Danielle

oh ta det lugnt! Det kommer gå bra som fan. Och försök vila, blir det en lång förlossning blir det nog jobbigt utan energi.. lycka till!!

2008-09-16 @ 13:46:23
URL: http://syndigtbra.blogg.se/
Postat av: Theres

Lycka till iaf!

Hoppas bebbe kommer snart. Be om att få lite morfin, de fick jag så ag fick sova lite, skönt

Fast nu kanske du redan klämt ut bebben!

2008-09-16 @ 15:44:29
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0