Såja, såja...

Har lugnat ner mig lite nu både jag och bebisen som också blev vansinnigt arg på arbetsförmedlingen nu och sparkade som en tok vilket jag inte uppskattade eftersom att jag har en ganska tight kjol på mig som får mig att känna mig som en stoppad gris. Vågar faktiskt inte byta om innan jag fått tag på min handläggare så att jag vet om jag måste åka dit som en idiot i alla fall idag.
Jag klarar inte av sån här irritation i tillvaron nu när jag är gravid, VERKLIGEN INTE!

Min tårta igår blev smarrig som satan! Gud vad käckt det är att ha en mixer när man ska göra tårtor! Äntligen fick jag lite användning för den apparaten bortsett från milkshakes (som inte är att underskatta det heller!). Den är helt enkelt krånglig att diska så jag släpar inte ut den ur skåpet i onödan, men när det är dags för bebis att börja äta mat kommer jag att få användning för den! Jag har sparat recept på hur man gör sitt eget bebiskäk redan innan jag blev gravid, hehe. Hade gärna velat testa på att göra lite olika purér och diverse mos redan nu men då kommer Mikael att titta väldigt underligt på mig tror jag så det får allt lov att vänta.
Tårtan var det ja, den blev som sagt grymt god! Jag var duktig och nöjde mig med endast en bit och Mikael var mindre duktig och åt upp halva jävla tårtan och blev såklart äckligt mätt och beklagade sig efteråt. Det är som med alkohol det där, äter man för mycket tårta vill man bara spy efter en stund.

På lördag ska vi på dop för lille Lukas, det kryllar verkligen av bebisar i tillvaron i år. Vi ska vara tråkiga och ge honom pengar i doppresent, men för att vara ärlig så tror jag att det uppskattas mer än en fjantig Beatrix Potter-mugg med kaninmotiv. Nej gud, jag tar tillbaka det där. Insåg precis hur väldigt gärna jag vill ha saker med Beatrix Potter-motiv till vår bebis i doppresent, det är ju helt sjukt sött! Pelle Kanin is the shit! (för övrigt har jag varit med i en Pelle Kanin-pjäs på dagis då jag spelade kaninen Ulltott).

image196


I alla fall så vet jag inte vad jag ska ha på mig alls, jag har verkligen ingen fullmatad garderob just nu. Får ju pengar på torsdag så att man kan köpa lite nytt om det verkligen kniper men det känns så trist att köpa gravidplagg, bättre att spara slantarna tills bebis har tittat ut och jag kan få min gamla vanliga kropp tillbaka (får se om det går så lätt eller om det bara är önsketänkande att man ska få en platt mage igen, hehe).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det hade varit roligt om du kunde lägga ut lite recept på bebiskäk.

2008-05-20 @ 10:10:37
Postat av: Anonym

hur mycket tjänar din pojkvän?

2008-05-20 @ 10:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0