Potatissalladsrecept på begäran!

Stina har önskat sig ett recept i en kommentar och det delar jag gärna med mig av- grymt smaskigt!

Potatissallad (Recept knyckt från svärmor från början med min egna lilla touch!)

För 2 personer:
4-6 potatisar beroende på storlek
En halv purjolök
En liten rödlök
5 dl Turkisk youghurt
2 matskedar olivolja
Valfri mängd chilisås
Pressad vitlök
Svartpeppar
Citronpeppar

Skala potatisen och hacka i tärningar och låt sedan koka och svalna.
Hacka sedan purjo och rödlöken och blanda med de kalla potatistärningarna, gegga sedan ihop allt med den turkiska youghurten och oljan och krydda efter smak. Sedan kan man om man vill tillsätta vitlök och chilisås, jag brukar bara ta en skvätt själv.
Hur lätt som helst!

image153


Har förresten fått en kommentar från Alice 11 år, oj vad förvånad jag blev över att jag har så unga läsare, väldigt skoj men åh vilken panik jag får över att jag svär så mycket! Hehe.
Förresten Alice så kanske vi döper våran lilla bebis till Alice också om det visar sig att det är en flicka!


Kommentarer
Postat av: stina

åhh va snällt,skall testas till helgen =) tackar!!

2008-05-05 @ 13:11:01
Postat av: emma

den såg smarrig ut,älskar potatissallad så den får jag prova nån dag!

2008-05-05 @ 13:49:46
Postat av: Anonym

Hej Sofia, kolla in den här sidan! Man kan vinna/tjäna ihop massor med prylar! Jag själv har själv tjänat ca 5 biobiljetter på det, hur enkelt som helst!

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=34388

Man tjänar ihop poäng genom att kolla in gratis erbjudanden och kan sedan köpa tex biobiljetter eller presentkort för poängen!

Hoppas det går bra! / Andrea

2008-05-05 @ 14:31:23
Postat av: Anonym

gott =)

2008-05-05 @ 14:56:28
Postat av: Anonym

vilken potatissort använder du?

2008-05-05 @ 15:06:47
Postat av: emma

har man king edward eller kan man ha färsk potatis?

2008-05-05 @ 15:13:26
Postat av: Anonym

smaskens!!

2008-05-05 @ 16:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0