Godmorgon!

I natt har jag sovit! Vaknat ett par gånger och kippat efter luft som en fisk eftersom att jag är så förkyld men det är ändå en KLAR förbättring mot gårdagen. Inte ens bebisen har tvingat upp mig på min nattliga kissetur så nu är jag såklart lite nervös över att den varit så lugn trots att jag kände den så fort jag vaknat- den ligger i en väldigt knepig ställning nu.

Grillningen blev ruggigt god igår- såklart. Tror att vi satt igång grillen nästan halv sju på kvällen och ändå var det alldeles svettigt att sitta på balkongen, detta vädret är ju helt jävla gudomligt. Irriterande bara att min näsa rinner i trippel takt så fort man visar sitt bleka ansikte för solen. Jag är helt sinnessjukt blek, och det är inte bara som jag säger varje år "gud jag är så blek" för att folk ska säga att man visst är brun vilket jag brukar se till att vara. Men i år har inte en gnutta färg fastnat ens en gång, dock har fräknarna ploppat fram som dem brukar göra i solen. Hade hellre haft en solbränna faktiskt...

Nu ska vi fortsätta städa, har en del att göra. Ska ta en koll på vår tvättmaskin som igår hade HOPPAT över till andra sidan rummet när den centrifugerade medan vi var i stan, det måste ha låtit som fan hos grannen under för den väger närmare 100 kilo, det var precis så att Mikael lyckades släpa in den till väggen igen.
Svärföräldrarna kommer vid tre men jag känner mig rätt lugn, allt som ska grillas ligger redo i kylen marinerat och klart sen igår. Vill dock ta en sväng till Ica och köpa mer Turkisk youghurt och Pommes Pinnes, vi har kommit på att alla föräldrar verkar vara löjligt förtjusta i just Pommes Pinnes. Dont know why.

Just det, fått frågan vilka internetsidor jag besöker VARJE dag, det är följande:
* Familjeliv.se
* Bilddagboken.se
* Facebook.com
* Nattstad.se
* Lite olika bloggar, mest såna som jag känner. Den enda kändisbloggen som jag läser emellanåt är Katrin Shulmans eftersom jag tycker att hon är rätt underhållande.
 * Min hotmail såklart.

Och någon frågade om jag har körkort och det har jag verkligen inte, jag har en inte ett sånt där lämp som man skaffar när man är sexton om man är smart. Jag bodde ju själv när jag hade möjlighet att börja övningsköra och hade ändå ingen som kunde köra med mig- och absolut inga pengar till körlektioner och sedan dess har det inte blivit av.
Det är egentligen först nu som jag är i behov av körkort också när bebis kommer, speciellt med tanke på att Mikael inte har något heller- men han ska försöka hinna ta en intensivkurs innan plutten kommer ut. Det hade jag gärna gjort också men saknar dessvärre pengar till det:(

Nej nu ska jag kila iväg och kolla hur det går för Mikael, har har råkat välta omkull en glasljusstake (en jättefin!) som han försöker laga med superlim nu trots att det är en miljon småbitar, får se hur länge det dröjer innan han börjar vråla av frustration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0