And the sun keeps shining

Nu börjar jag verkligen undra när det är dags för snön att dyka upp? Nu har det varit sol och vackert väder i FEM dagar i streck vilket jag känner mig mkt skeptisk till, när ska den obehagliga överraskningen dyka upp? Iskylan som tvingar mig att ta på mig vinterjackan igen och alla andra att gå och frysa i sina tunna jackor för att dem vägrar inse att det inte är varmt längre.
Om vädret håller i sig till helgen ska vi i alla fall premiärgrilla, det har vi tjatat om nu enda sedan i fredags så det måste bli av nästan oavsett väder. Trots att vi bor i stan så råkar vi faktiskt ha en grillplats i trädgården som hör till vårt hus med bänkar och hela kittet och det är det ju inte alla lägenhetsbor som får så det måste uttnyttjas, så då får vi åka iväg och inhandla en engångsgrill. Har aldrig grillat förut så jag kommer utse Mikael till grillmaster, han har inte heller grillat men det är bättre att han är ansvarig om köttbitarna skulle förvandlas till kål.

17 maj ska vi förresten till Danmark med svärföräldrarna och Mikaels syster, antar att hennes gubbe ska med han också. Det är bara en dagstripp men jag är ändå eld och lågor över att få åka lite båt- jag ÄLSKAR att åka båt.
En gång när jag och Memme var sissådär tio, elva år åkte vi färjan över med mamma och när vi stod på däck och käkade glass bröts min glasspinne av och trillade ner på däcket under där det också stod en massa folk, och när vi kikade ner hade en stackars tjej fått fullt med choklad och nötkrokant i hela håret, hehe.
Hur som helst ska det bli kul, och bättre upp är att Josefine (Mikaels syrra) också är gravid så att jag slipper vara ensam, uttråkad nykterist när de andra får för sig att hinka danskt öl.
Får väl se danmarksresan som årets lilla semester egentligen för om ett par veckor så får jag inte flyga längre, en del bolag har flygförbud redan i tjugosjätte graviditetsveckan. Nästa sommar hade det varit gött att komma iväg på någon lämplig familjecharter med bebisen som kommer vara nästan ett år då (!). Då kan jag sola med gott samvete också utan att riskera en massa pigmentfläckar som nu.

Nu ska jag fila mina naglar eftersom jag klippte av allihop under ett vansinnesutbrott förut, man kan helt enkelt inte ha 2 cm långa naglar när man skriver på en laptop- det var bara att acceptera.
Efter det ska jag ut och glassa i solen igen.

Kommentarer
Postat av: stina

haha underbar läsning,ha de skoj i danmark =)

2008-04-23 @ 11:49:16
Postat av: anna

härligt =) haha alltid lika kul att läsa din blogg! ha en trevlig dag!

2008-04-23 @ 12:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0