I´m just a teenage dirtbag, baby

Som ni märkte blev det ingen blogg igår eftersom att jag tog ledigt. Inte för att jag var sjuk eller trött eller något utan för att jag helt enkelt var tvungen eftersom att jag riskerade att bli skogstokig annars. Jag är som sagt inne i en galet deppig period och mitt jobb må varken vara jobbigt eller ansträngade på något sätt men man får ALLDELES för mkt dödtid över till att grubbla, jag behövde en ledig dag helt enkelt.
Skulle ju egentligen ha fikat med Tina och Ve igår men vi fick skjuta fram det för att Tina var tvungen att gå på ett plötsligt jobbmöte, förbannat synd för jag känner att jag behöver bli lite peppad och vilka är bättre lämpade för det än mina kära töser? Kan säga som så att det är VERKLIGEN tur att jag har min Mikael där hemma, han är underbar- även när jag är ledsen som fan utan anledning.
Hur som helst blev det inget med fikan och jag ägnade morgonen åt att tvätta och städa, försökte ringa min förbannade barnmorska också för femtielfte gången utan resultat, man kommer inte ens fram till någon kö utan bara en förbannad upptagetton. Bestämde mig då för att åka och hälsa på Mikael och Mathias när det jobbade sällskapssjuk som jag är, precis innan jag skulle springa till bussen gjorde jag ett sista försök att ringa gyn igen och givetvis kom jag fram till en telefonkö av enda anledningen att jag hade bråttom, precis som jag hade trott. Fick i alla fall tag på barnmorskan efter många om och men så att hon skrev ut nya p-piller till mig och det var verkligen i sista minuten kan jag lova.

Studiebesök på taket blev det alltså igår, spännande att få en inblick i takläggarnas värld, hehe. Jävligt fräckt att vara så högt upp, såg ju halva göteborg där upp i från! (nåja, en liten överdrift men ändå), kan dock tänka mig att det inte är lika charmigt med tak som sluttar mer och inte har några räcken på kanterna, skulle vråla rätt ut hela tiden om jag var tvungen att krypa runt på ett skitbrant tak i en sele, fy fan vilken skräckupplevelse.
Stannade kvar en bra stund på någon slags skorsten och tittade på när bröderna jobbade och slet med läskiga brännare, tog lite kort också som jag ska lägga upp snarast på utsikten och på pojkarna när dem jobbade fastän jag inte fick, och givetvis ska jag lägga upp dess kort också, trots att jag definitivt inte får det heller.
Trevligt att tjöta lite med Mathias, träffar honom allt för sällan nu. Fan vad underligt det känns när ens jämnåriga kompisar skaffar barn, hoppas att jag hinner klämma ut en innan samtliga gått och blivit föräldrar, annars kommer mitt bebissug öka från enormt till helt jävla outhärdligt.

Resten av dagen blev också mysig, det blev kotletter med hasselbackspotatis och egenpåhittad sås till middag, riktigt smarrigt om jag får säga det själv. Såg en rätt meningslös film med Hilary Duff också, borde anat att den inte skulle vara mkt att hänga i granen när man såg henne på omslaget men ibland är puttinuttiga romantiska, helt jävla orealistiska komedier precis vad man behöver.

I morgon fyller jag som sagt tjugo år och blir med andra ord förbannat gammal. Lyckades slingra mig ur allas tjat om vad jag skulle hitta på eftersom att Mikael fått för sig att överraska på något sätt, skönt eftersom att jag är totalt omotiverad för födelsedag. Helst skulle jag vilja göra som gamlingarna och skicka en annons med "Uppvaktning undanbedes" till tidningen.
Så imorgon får jag alltså en surprise av någon slag, lite rädd att gossen ska överanstränga sig på något vänster, det behövs verkligen inte då jag som sagt inte är någon födelsedagstyp. Mamma och Lina kommer förbi en stund på söndag också, men sen tror jag att helgen blir relativt lugn.
Måste dock säga att jag fortfarande är väldigt nyfiken på jag ska få av Mikael, har försökt pressa honom på ledtrådar hela veckan men han tiger tamejfan som muren! Han skulle bli en utmärkt spion för han är helt jävla omöjlig att få att prata, kanske skulle försöka med någon slags tortyr när jag kommer hem, han är ju trots allt väldigt kittlig. Fast egentligen vill jag inte veta... det kan jag erkänna efter att ha tjuvöppnat flertalet julklappar och presenter, får alltid jättedåligt samvete och förbannar mig själv efteråt.
Men jag undrar VERKLIGEN vad det är! Har väldigt svårt att tänka mig att det är något slags klädesplagg, både för att han tycker att jag har typ fem gånger så mkt kläder som jag borde men dessutom för att han sa "jag vet ju inte ens vilka mått du har" härromdan och jag fick förklara att kläder har storlekar och inte mått. Smink eller parfym är också borträknat eftersom det hade varit en så grov överkurs för en stackars pojke. Misstänkte att han kanske skulle köpa mig SIMS2: Djurliv eftersom jag är så sugen på den men jag tror dock att han inte vågar sätta sig en i situation där jag kan blockera vägen för honom till hans älskade dator. Så jag har ingen aning vad det blir gott folk, ska rapportera om detta så snart som möjligt.

Måste få tacka för att jag har er alla mina små och stora bloggläsare, trots att jag har min gosse och de bästa vännerna man kan tänka sig så känns det ändå bra att veta att det är så många som följer mitt liv genom den här bloggen, alla kommentarer är ljuvliga. Har ett dokument sparat med gamla bloggkommentarer eftersom att dem ju försvinner när det blir fler än 100 stycken inne på Lunarstorm, brukar ta fram dem och läsa när jag behöver pigga upp mig lite.
Jag hade förmodligen skrivit massor även om jag fortfarande hade hållt mig till att skriva privat, men nu ser jag det lite som min "plikt" att hålla er uppdaterade och det gör att jag verkligen ser till att skriva varje dag och hade jag inte gjort det vettefan hur det hade gått, det är utan tvekan väldigt, väldigt bra för mig att skriva av mig lite.
Tack för att ni fortsätter läsa trots att jag väldigt sällan har något intressant att berätta om, hehe. Jag är så stolt över att ha er.


Sist men inte minst ska jag lägga in en länk till en galet kul film, är ni sugna på att göra er egen är adressen
http://www.jibjab.com/
Trevligt helg på er, nu ska jag överleva min sista dag som tonåring och förhoppningsvis återvänder jag på måndag väldigt mkt mognare, hehe.
http://www.jibjab.com/starring_you/receipt/1098829
(Mikael kommer INTE bli förtjust i att jag lägger ut den där, men, men:D).

Underbar dagens låt, jag har såna minnen till den att jag bara vill böla rätt ut. Farväl tonår, tack gud att ni är över! Hehe

"Teenage Dirtbag"/Wheatus.
Her name is Noelle, I have a dream about her,
She rings my bell,
I got gym class in half an hour
and Oh how she rocks in Keds and tube socks,
but she doesn't know who I am
And she doesn't give a damn about me.


Chorus
Cause I'm just a teenage dirtbag baby.
Yeah I'm just a teenage dirtbag baby.
Listen to Iron Maiden baby with me.
Ooohoo Hoo Hooooooo


Her boyfriend's a dick
He brings a gun to school
and he'd simply kick
my ass if he knew the truth
He lives on my block
He drives an I-ROC
But he doesn't know who I am and he doesn't give a damn about me.


Chorus

Oh yeah, Dirtbag
No, she doesn't know what she's missing.
Oh yeah, Dirtbag
No, she doesn't know what she's missing.


Man I feel like mold
It's prom night and I am lonely
Low and behold, she's walking over to me
This must be fake
my lip starts to shake
How does she know who I am
and why does she give a damn about me


(she said)I've got two tickets to Iron Maiden baby
Come with me Friday, don't say maybe,
I'm just a teenage dirtbag baby like you . .
Ooohoo Hoo Hooooooo


Oh yeah, Dirtbag
No, she doesn't know what she's missing.
Oh yeah, Dirtbag
No, she doesn't know what she's missing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback