Tråkigt jävla inlägg, bjuder iaf på en lista

Fy fan vilka jobbiga dagar som gått nu.
Kom hem i tisdags efter jobbet och möts av ett papper innanför ytterdörren "Vi har härmed slutat leverera el till er då ni inte betalat räkningarna". Min el var avstängd och summan att betala låg på 9950 kr. Trodde att jag skulle svimma på fläcken. När vi flyttade in i November har killen som bodde där innan inte sagt upp sig som kund hos Mölndals Energi och alla våra elräkningar har skickats till honom- och dem har han givetvis inte betalat.
Jag var helt jävla skogstokig, vilket man ju kan förstå. Elen är avstängd, all mat i kyl och frys var förstörd och det stod på fakturan att dem inte tänkte sätta på elen igen förrän den var betald. Fick sova hos mamma. Efter mycket om och med och gnäll och gny har dem nu satt på elen igen, tack gud för det och tack framförallt till min mor som ringde till idioterna och talade vett i dem.
Min jobbdator är fortfarande sönder, så igår hade jag ingen tillgång till dator alls och fick spendera arbetsdagen med att sitta och glo i min stol i åtta timmar, mitt livs kanske tråkigaste dag. Sitter och väntar på att reparatören ska dyka upp, det var då fan att man skulle tvingas vänta i tre dagar innan han behagade komma.

Hur som helst har det inte bara varit tråkigheter, i går shoppade jag loss eftersom det var så synd om mig som inte hade el. Det blev en grå jeanskjol, en vit sidenblus, ett grått linne samt lite underkläder och ett hårband. Lovely. På kvällen åkte jag till Mikael och sov där, mysigt som fan för jag har saknat honom som en besatt de två dagar jag varit utan honom. Mindre trevligt var dock att gå upp i morse, takläggare som han är går han upp i ottan. Klockan 5 ringde den jävla klockradion och jag höll på att kissa ner mig. Tur att det är fredag i morgon för jag längtar redan efter honom något enormt. Inte ens att gå upp mitt i natten för att åka till jobbet känns speciellt jävligt när man har världens goaste gosse bredvid sig i sängen.

Det går i alla fall framåt med flytten nu. Jag och Mamma fick slängt en jävla massa skit när vi åkte till sopcentralen härrom dan. Det ska bli helt underbart att slippa se alla svarta sopsäckar med skräp överallt. Slängde säkert 25 pizzakartonger, hehe. Har dock inte ätit alla själv även om det skulle vara fullt möjligt för en frossare som jag. I dag ska jag fortsätta att packa, det verkar inte finnas någon ände på fanskapet och sen ska jag städa upp överallt och springa omkring och tända och släcka lampor samt roa mig med andra saker som man inte kan när elen är avstängd.

Mikael har börjat att skrämma upp mig genom att säga att han ska gå in och läsa min blogg- vilket resulterat i att jag tvingats läsa igenom alla gamla kärlekskranka och desperata inlägg för att se om det är något jag bör ta bort. Lustigt egentligen, min blogg är tillgänglig för vem som helst på flera ställen på Internet och jag är ju inte den hemlighetsfulla typen direkt. Man kunde ju tycka att om det var någon som det inte skulle vara pinsamt att öppna hjärtat för genom en dagbok så är det väl herrn jag älskar men ändå göra tanken på att han ska läsa mig jävligt, jävligt nervös. Hur som helst ska jag sluta fåna mig. Är det någon som kan hantera mig i mitt groggyliknande kärlekstillstånd så är det han.

Nu ska jag slänga in en lista som ni gärna får sno, misstänker att jag redan skrivit i den någonstans men bättre en gång för mycket än en gång för lite:


1. Vad heter du? Sofia.
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Sofia, givetvis! Ett namn kan knappast bli mycket tuffare!
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Johanna och Madeliene var alternativ och hade jag varit en kille skulle jag ha hetat Jack.
4. Vilket stjärntecken är du? Jag är våg ut i fingertopparna.
5. Vilken årgång är du? 1987.
6. Vart bor du? I Mölndal för tillfället. Vart jag tar vägen från och med månadsskiftet är hittills osäkert men jag vet i alla fall vart jag VILL ta vägen. Hemligt tills vidare.
7. Bott utomlands? Nepp.
8. Flyttat antal gånger? Det börjar närma sig tjugo gånger, så jävla sorgligt.
9. Vart skulle du vilja bo? Som sagt, det är hemligt tills vidare. Kan inte komma på någon annanstans jag hellre skulle vilja vara än just där.
10. Vilken skolklass? Redan tagit studenten men det var från klass SPE3A (Samhäll-Ekonomi).
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Rik och lycklig.



UTSEENDE
1. Hur lång är du? 176,5 cm.
2. Hur mycket väger du? Just nu väger jag 64 kilo.
3. Hårfärg och frisyr? Mörkbrunt hår, långt och rakt.
4. Ögonfärg? Blågrön.
5. Mest nöjd med? Jag gillar mina händer och mitt hår.
6. Minst nöjd med? Tänderna, men dem är snart normala igen med hjälp av tandställningen.
7. Skostorlek? 38.
8. Glasögon? Nej men jag har linser.
9. Gar du några piercingar/tatueringar? Piercing i navel och tunga, tre tatueringar på magen.


FAVORITER
1. Filmer? Jurtjyrkogården, Bert den siste oskulden, Smala Sussie, Saw, Den gröna milen, .
3. Årstider? Sommaren utan minsta tvivel.
4. Mat/dryck? Hur ska man någonsin kunna välja? Så jävla mkt gott att välja på, mat är min drog och det vore otacksamt att välja bort något!. Dricker dock helst kolsyrat.
5. Djur? Hundar!
6. Färg? Jag gillar tjejfärger, rosa och lila.
7. Parfym? Be Delicious/DKNY används just nu.
9. Ämne i skolan? Psykologi och svenska.
10. Sysselsättning? Umgås med mina vänner och min karl, sova och äta.


KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Beige trenchcoat.
2. Vad använder du just nu för skor? Haha, vilken jävla fråga. Favoriterna just nu är väl dock guldsandalerna med kilklack.
3. Favoritfärg på kläder? Vet inte riktigt, beror på vad det är för något.
4. Favoritmaterial på kläder? Ingen jävla aning.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Gud, låt mig inte börja rabbla upp den jävla listan igen. Finns knappast ett plagg i världen jag INTE vill ha just nu.
6. Favoritaffärer? Har man en skral ekonomi är Gina Tricot fortfarande svårslaget.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Skulle tippa på att det är runt 500-lappen.
8. Favoritmärke? Totalt ointresserad av märken.
9. Vad har du för byxstorlek? 29 på jeans, 38 på annat.
10. Vad har du för tröjstorlek? Medium.


DITT RUM
1. Stort, litet eller mitt emellan? Det är faktiskt jättestort, är egentligen menat som en matsal.
2. Vilken färg på tapeterna? Gula tyvärr, men rätt snygga.
3. Vilka färger går rummets inredning i övrigt? Mitt rum är inte inrett för fem öre, men jag har en hel del vitt.
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Det är rätt tomt så jag får väl säga sängen.
5. Vad vill du ändra där inne? Ska snart flytta ut så just nu vill jag bara tömma skiten.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? Ja, men den är inte inkopplad och står bara där för att den är för tung att bära ut och slänga på egen hand.
b) Video/dvd? Nej, utan teve känns det rätt meningslöst.
c) Dator? Har en laptop, så ja om jag vill.
d) Stereo? Nej.
e) Telefon? Nej.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Huset mittemot givetvis, en kyrka, spårvagnen och en gräsplätt där en glad hund brukar leka.
8. Vad gör du oftast i ditt rum? Sover, passerar för att komma ut på balkongen.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Mikael sover där titt som tätt samt en gosedjurshund och en isbjörn (Basse Bo och Isor).
10. Favoritpryl i hemmet? Teven.


BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Bosse.
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Tändare.
b) Jobbväska just nu? Vadå jobbväska? Vem fan har en jobbväska?
c) Handväska eller liknande just nu? Smink, plånbok, ett diadem, lite smycken, cigg, Mp3:n, laddare, parfym m.m.
3. Vad är du beroende av? Cigaretter och kärlek.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Använder Lypsyl på tub.
6. Vad tror du på? "The power of loooooove" * skrik-sjunger falskt, tror att en ruta sprack*
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Jag är ateist.
8. Vad köpte du senast? En bulle på Pressbyrån och den var förbannat god!
9. Har du nåt husdjur? Nej.
10. Vad bor du i? Lägenhet.


GREJER
Plånbok: Äntligen köpt en ny, blåvitrutig.
Tandborste: Har minst 10 olika tandborstar.
Smycken: Bär alltid mina piercingar och två guldringar sedan försöker jag variera örhängen och halsband så mycket det går.
Solglasögon: Äger inga, dock hittade jag ett par med leopardmönster igår, jag tror att dem måste inhandlas!
Underkläder: Vadå underkläder? Ja, jag äger underkläder.
Nagellack: Bär för tillfället mörkrött.


Men för helvete, skickade just ett SMS som skulle varit till Mikael till Memme istället. Lär nog leda till en del förvirring, tur att det inte var till någon annan jag inte känner så bra i alla fall. Som när jag råkade skicka ett "Fan, ska du med ut och supa ikväll?"-SMS till tjejen jag köpte min balklänning på blocket av. Då var jag i åtminstone full, nu är jag bara dödligt trött. Något säger mig att det kommer att bli en lång dag.
Vill att datakillen ska dyka upp och fixa min dator någon jävla gång så att jag slipper grubbla över det länge till och sedan vill jag äta någon riktigt fettdrypande skräpmat och åka hem och rulla ihop mig till en boll i soffan i min sjukt stökiga, för tillfället jävligt skabbiga lägenhet. Men den har i alla fall el.
Återkommer under dagen med en låttext, hjärnan är för seg för att klura ut någon som passar idag. Puss på er.


10.03

Nu har jag kommit på vilken låt jag ska trycka in, det är givet!

"What a difference a day made"/Chet Baker.

What a difference a day made,
Twenty-four little hours,
Brought the sun and the flowers,
Where there used to be rain.


My yesterday was blue dear,
Today I'm a part of you dear.
My lonely nights are through dear,
Since you said you were mine.


Lord, what a difference a day made,
Theres a rainbow before me.
Skies above can't be stormy,
Since that moment of bliss;
That thrilling kiss.


It's heaven when you,
Find romance on your menu.
What a difference a day made,
And the difference is you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback