This kiss, unsinkable

Tankar från i torsdags:
Egentligen är det fortfarande torsdag men jag tänkte ändå skriva lite som jag kan trycka in i nästa blogg då jag redan publicerat dagens inlägg.
Ska hem till Mikael idag med, egentligen borde jag verkligen inte åka någonstans utan stanna hemma och ta hand om tvätt, disk, den förstörda maten och packa vidare eftersom att jag med största sannolikhet inte kommer att vara hemma något i helgen. Men jag skiter nog i det, ska passa på att njuta av nykärleken.
Har kommit på att så som det känns nu, så vill jag alltid ha det i fortsättningen. Mår riktigt, riktigt bra, kan inte komma på när det gick så långa perioder mellan gråtattackerna (utom under en period då jag var totalt känslomässigt avdomnad), och jag borde ändå vara extra känslig nu när jag börjat med p-pillerna och allt men nej, det känns bra.
Fan vad jag unnar alla den här känslan, nja inte alla kanske, men jag kan vara såpass generös att jag måste säga att så gott som alla förtjänar att ha det så här. Jag ser så många sjukt destruktiva förhållande runt omkring mig, menar för guds skull inte att jag själv har gulligull-förhållandet från himmelriket, och det vill jag inte heller ha. Men ett sunt förhållande enligt mig bygger på att man respekterar den andra som den är, man kräver inte saker den andra inte är beredd att ge frivilligt, man försöker inte förändra den man älskar till någon han eller hon inte är och man är medveten om sina egna fel och brister innan man börjar att hacka på någon annan.
Med tanke på hur mina tidigare förhållande sett ut kan man ju knappast se mig som någon jävla guru, men som med allt annat i livet lär man sig av svårigheterna och man lär sig så fruktansvärt mycket som man inte har en aning om när man inte levt i längre eller åtminstone seriösa förhållande tidigare.
Synd att inte fler har vett att värdesätta det dem har, för har man väl turen att hitta någon att älska som älskar en tillbaka så är man förbannat dum om man missbrukar det. Ofta uppskattar inte folk det dem har förrän det är borta, tro mig jag har gjort samma sak. Men tyvärr är det ett förbannat kort liv vi lever och ingen har råd att kasta bort kärlek. Om det nu är kärlek det vill säga och inte bara något slags behov av att inte vara ensam eller att flasha för omgivningen om hur jävla lycklig man är.
Nu ska jag sluta predika, spotta ut snusen och bege mig ut i regnet och hem till min Mikael. Som jag älskar. Som gör mig lycklig. Som jag ska göra allt i min makt för att göra lycklig. Punkt slut.


Hej alla barn.
Nu är jag tillbaka igen, det blev inget inlägg i fredags eftersom att jag inte var på jobbet. Systemen låg nere hela dagen så det kändes rätt meningslöst att släpa sig hit, sov dessutom hos Mikael och tanken på att gå ifrån honom och den varma sängen på morgonen kändes rätt osmaklig. Vi var över i hans nya lägenhet över dagen istället och medan han målade skruvade jag ihop dem nya köksstolarna. Inte fan visste jag att jag var någon slags stolmakar-expert, IKEA skulle fan falla på knä inför mig om dem såg när jag kämpade med stolarna med folkölen i ena näven och tungan i mungipan. Hoppas Mikael förstår att han lyckats finna en jävla mirakelkvinna allra minst.

Det har varit en lugn helg igen för övrigt, MYSIG framförallt. Vi har varit och handlat och druckit öl på balkongen och nu övergett American dad-avsnitten i förmån av Desperate Housewives. Jag trodde inte att herrn kunde bli mer perfekt, men så visar det sig att han också tycker att den serien är kanonskoj! Sovit hos Mikael sen i onsdags nu och det svider verkligen att åka därifrån. Kanske sover där i natt med, men ska försöka låta bli för jag har VERKLIGEN mycket att fixa med hemma i lägenheten, har inte sovit hemma på en vecka nu och därmed har jag löjligt mycket att ordna. Det ska bli SÅ SKÖNT när flytten är över så att jag kan släppa tankarna på lägenheten och det faktum att den ser ut som en jävla krigszon. Måste förresten få påpeka hur sjukt jävla skoj det är att laga mat till någon som verkligen uppskattar det!

Jag har fått tillbaks min dator nu! Det tog nästan en vecka och nu är allt ominstallerat så jag måste fixa lite med inställningar och så men käre gud vad skönt att vara tillbaka i sitt rum. Datakillen och jag hann bli värsta bundisar dessutom, det var längesen jag hade en sådan konstant telefonkontakt med någon, haha. Fick reda på i morse att det för fan är Kristi Himmelfärds-dag på torsdag och vi har fredagen inarbetad så jag får en helt oväntad långhelg! Har insett det absolut bästa med att vara en del av arbetslivet- det är dem lediga dagarna som man uppskattar mer än allt guld i världen. Dessutom ska jag * trumvirrvel* åka på min första buisness-trip nästa vecka, det blir två dagar i Stockholm. Har aldrig besökt Stockholm och i för sig aldrig haft det minsta sug att göra det heller, men det ska bli fräckt. Ser visserligen fram emot hotellvistelsen mer än något annat, men resten ska bli kul också. Minus det arbetsrelaterade förstås, möten är tamejfan det tråkigaste som finns. Jag undrar om det har någonting att göra med att hatet mot långdragna skollektioner där läraren stod och babblade vid tavlan i evigheter, men bara tanken på konferansrum och malande människor som diskuterar el får mig att vilja sova direkt. Och det är jobbigt nu när man jobbar, för nu kan man inte sitta med hörlurar i öronen och drömma sig bort ostraffat som man gjorde i skolan.

Nu har Mikael läst min blogg förresten. Han envisades med att göra det när jag var där dessutom vilket resulterade i röda kinder för min del och jag var tvungen att lägga mig på mage i soffan och hålla för öronen samt blunda. Men nu har han i alla fall läst den och hittade inget att klaga på, åtminstone sa han ingenting om det.
Annat intressant att dela med mig av dem delar ut gratis chokladbollar på centralen idag, så passa på alla göteborgare. Fuskade som vanligt när det delas ut gratisgrejer och snodde tre. Kan försvara mig med att mamma fick en i alla fall. Sedan tänkte jag fråga om det är någon som äger en sån där behå där man ska knäppa bandet runt magen för att kunna ha urringat i ryggen, har just köpt mig en men hur fan funkar det? Slänger även i en lista och en låt, förstås.

Vad heter du? Sofia
I mellannamn då? Johanna
Vart bor du? Mölndal centrum
Trivs du där? Jag trivs fint.
Brukar du läsa horoskop? Ja.
Har du körkort? Nej, det lär nog dröja innan jag orkar lägga ner pengar och energi på körkort.
Äger du några converseskor? Nej, det är inte min typ av skor.
Favoritdjur? Hundar givetvis även om andra djur också har sina trevliga sidor.
Vad spenderar du dina pengar på? Alkohol, tobak, skor och givetvis räkningar då.
Senaste konserten? Måste nog ha varit Björn Rosenström.
Festar du mycket? För mycket, men det har blivit betydligt mindre sedan jag fick grabb.
Sprit, cider, vin eller öl? Oj då, det var svårt. Dricker allt utom rödvin i stort sett.
Brukar du bli för full? Ja, det brukar jag.
Antal kuddar i sängen? 2.
Äter du frukost? Nej, förutom på helgerna ibland om jag äter med någon annan.
Kan du baka bullar? Ja det kan jag.
Har du varit med i scouterna? Nej det har då aldrig lockat.
Bläck eller blyerts? Bläck, smidigt och slipper vässas.
Mc donald?s eller burger king? Burger King tveklöst.
Är du allergiskt mot något? Sjukt allergisk mot insektsbett.
Äger du ett busskort? Jag äger massor av busskort.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Röd, annars kan man lika gärna dricka vatten.
Vad åt du till frukost? En kanelbulle.
Hur ser du ut idag? Vacker utan spackel.
Har du haft sex idag? Ja. Eller i natt i alla fall.
Nästa mål i ditt liv? Hitta ett trevligt boende.
Vad såg du senast på tv? "Roomraiders" på MTV.
Närmaste vän på helgen? Va?
Hur svarar du i mobilen? "Hejhej" oftast (pigg och käck förstås).
Vem ringde du senast? Mikael.
Vad sa den du ringde? Vi pratade om när jag skulle komma över.
Antal timmar sömn inatt? 6 timmar kanske, la mig tidigt men gick upp grymt tidigt också.
Sov du ensam? Nej det gjorde jag inte (kan upprepa det där igen och igen och igen...)
Brukar du snusa? Ja jag snusar min Catch Eucalyptus konstant när jag är utom synhåll för andra.
Vad innehåller din favoritnattmacka? Köttbullemacka är svårslaget.
Tycker du om din pappa? Klart att jag tycker om min pappa. Brås på honom till 99%.

SENASTE PERSON SOM...
Sov i din säng: Mikael.
Såg dig gråta: Mikael.
Fick dig att gråta: Haha, fy fan vad hemskt men det var Mikael.
Du delade en drink med: Delar hemskt ogärna på drinkar men det kan mycket väl ha varit Veronika.
Du gick på stan med: Min lillasyster.
Skällde på dig: Folk brukar inte skälla på mig, jag är alltför harmlös.
Skickade ett e-mail till dig: Min mor som skickade över ett jobbmail.

HAR DU NÅGONSIN...
Sagt ?Jag Älskar Dig? och menat det: Det gör jag varenda dag.
Bråkat med ditt husdjur: Belönats med Sveriges olydigaste hundar så ja, det har blivit en del intern-fighter.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Det har hänt, som tur är inte särskilt ofta då jag oftast drömmer mardrömmar.

VARIT I...
Norge: Nej.
Finland: Nej.
USA: Nej.
Kina: Nej.
Tyskland: Ja, jag har i alla fall åkt igenom och stannat och käkat (satan vad berest man kan vara att döma av denna lista).

EXTRA STUFF...
Tar du droger: Nej jag är drogfri sedan över tre år tillbaka och så tänker jag fortsätta.
Dricker du: Jag dricker en hel del men har lyckats skära ner på det ordentligt.
Vem är din bästa vän: Jag har fyra "bästa vänner" och skulle aldrig drömma om att kategorisera dem.
Vad är du mest rädd för: Förlora mina nära och kära.
Vilka kläder sover du i: Trosor.
Vart vill du gifta dig: Är inte jätteintresserad av giftemäl, det är hyckleri att lova någon evig trohet men det är en fin grej att göra och skulle jag gifta mig får det gärna ske på annan plats än i kyrkan.
Vem hatar du verkligen: Människor som medvetet skadat mig eller dem jag älskar, dem hatar jag.
Varit kär: Jag är ständigt kär.
Kör du bil: Nej. Jag "åker pendeltåg, jag är en loser baby, jag har inget körkort".
Har du ett jobb: Ja det har jag, kontorshandläggare allra minst.
Gillar du att ha folk omkring dig: Ja jag är väldigt sällskapssjuk, men jag klarar inte av för mycket folk och behöver få vara ensam ibland.
Är du ett hälsofreak: Jag är väl snarare motsatsen skulle jag tro.

STUFF...
Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på: Jag har nog aldrig varit riktigt kär i någon som jag inte fått på ett eller annat sätt, så nej. Därmed inte sagt att jag inte varit olyckligt kär!
Är du ensam nu: Jag är på jobbet, men ensam i mitt rum är jag ju.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Reklam-jinglar har en obehaglig tendens att fastna.
Vill du gifta dig: Som sagt, det är inget nödvändigt men det skulle vara skoj.
Vill du ha barn: Jag vill ha flera stycken.

FAVORIT...
Rum i huset: Vardagsrummet eftersom jag spenderar all min tid där.
Typ av musik: Lyssnar mest på Rock och Oi! för tillfället.
Månad: Augusti.
Sten: Aldrig funderat på min favoritsten "mystiskt" nog. Diamanter är inte fel dock.

DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU...
Gråtit: Nej, kan nog vara rekord.
Köpt någonting: Ja, alldeles för mycket.
Varit sjuk: Nej, om man inte räknar sjuk i huvudet då.
Sjungit: Självklart.
Sagt ?Jag Älskar Dig?: Ja det har jag.
Velat säga till några att du älskar dem: Ja det har jag, det är därför jag sagt det.
Träffat någon ny: Träffat min nya kompis, datorsnubben. Han är ball.
Saknat någon: I allra högsta grad.
Kramat någon: Kramats natten lång.
Kissed someone: Självklart.

SENASTE....
Låt du hörde: "Seperationsångest"/Köttgrottorna.
Film du såg: Tittade på "Along came Polly" igår.
Drink du köpte: Jag tror att det var en Vanilla Sky.
Sak du stal: En pärm från förrådet på jobbet. Tror dock inte att någon skulle kalla det stöld.
Mat du åt: En sån där liten pizzabit man värmer i micron.
Gången du åt en 7-Eleven korv: Har aldrig ätit korv på 7-eleven. Hade jag gjort det hade det nog varit klurigt att komma på när.

FÖRSTA.
Första bästa kompis: Tina och Veronika.
Första jobb: Samma jobb jag har nu, fast då var jag sommarvikarie och tjänade 57 kr i timmen, haha.
Första inhandlade skiva: Eloise med Arvingarna.
Första förälskelse: Filip på dagis. Jag var fyra, han var tre och romansen var hög.
Första begravning: Gammelfarmor som jag tack och lov aldrig träffat.
Första piercing/tatuering: Piercade naveln 2001.
Första fiende: Det var säkert någon av lågstadielärarna eller någon elak snorunge man mötte i lekparken.
Första stora resa: Åkte till Mallorca när jag var 9 månader, brudnäbb allra minst.
Första konsert: ?

SENASTE.
Senaste människa du slog: ?
Senaste stora bussresa: Kroatien i somras.
Senaste gången du grät: Det var nog över en vecka sedan.
Senaste mat: Pizza, som sagt.
Senaste långa telefonsamtal: Beror vad man klassar som långt.
Senaste dusch: I går kväll.
Senaste inköp: Bulle, som sagt.
Senaste irritation: Glömde kvar två tidningar på bussen när jag EN GÅNG SKULL hade tänkt läsa dem.
Senaste glass: McFlurry med daim.
Senaste skjortan du haft på dig: En blåvit-randig.


"This Kiss"/Faith Hill.
I don't want another heartbreak,
I don't need another turn to cry.
No, I don't want to learn the hard way
Baby,'Hello.' Oh no, 'Goodbye.'
But you got me like a rocket shootin' straight across the sky.
It's the way you love me,
It's a feelin' like this.
It's centrifugal motion,
it's that perpetual bliss.
It's that pivotal moment.
It's 'Ah, impossible.'
This kiss, this kiss.
Unstoppable.
This kiss, this kiss.


Cinderella said to Snow White
'How does love get so off course?
Oh, all I wanted was a white knight with a good heart,
soft touch, fast horse.'
Ride me off into the sunset, baby I'm forever yours.


It's the way you love me,
it's a feelin' like this.
It's centrifugal motion,
It's perpetual bliss
It's that pivotal moment.
It's 'Ah, unthinkable.'
This kiss, this kiss.
Unsinkable.
This kiss, this kiss.


You can kiss me in the moonlight on a rooftop under the sky.
Oh, you can kiss me with the windows open while the rain comes pouring inside.
Oh, kiss me in sweet slow motion,
let's let everything slide.
You've got me floating, you've got me flying.


It's the way you love me,
it's a feelin' like this.
It's centrifugal motion,
It's perpetual bliss.
It's that pivotal moment.
It's 'Ah, subliminal.'
This kiss, this kiss.
It's criminal.
This kiss, this kiss.


It's the way you love me baby,
it's the way you love me darling, yeah.


It's the way you love me,
it's a feelin' like this.
It's centripetal motion,
It's perpetual bliss.
It's that pivotal moment.
It's 'Ah, subliminal.'
This kiss, this kiss.
It's criminal.
This kiss, this kiss.


It's the way you love me baby,
It's the way you love me darling, yeah.


(Fade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback