Sofias fyllebravader med mera!

Mission of today:

Din Sko öppnar en ny kampanj idag då dem gömmer minipumps inne i centrala Göteborg, så vitt jag fattat det så kan dem där små skorna vara gömda i stort sett vart fan som helst, och hittar man någon får man en rätt fet rabatt på skosortimentet, beroende på vilken färg man hittar. Gula minipumps ger 20% och dem röda ger 50%, blå och grön någonting där emellan.
Jag hade ju hoppats att det bara skulle vara jag i hela Sverige som var medveten om den här kampanjen, men i morse hade din sko snott hela omslaget på en av gratistidningarna så nu lär hela jävla stan vara inne och leta minipumps. Tävlingen börjar kl 10 och jag kommer inte kunna vara inne i stan förrän 16.45 vilket är rysligt skrämmande! Alla arbetslösa skogalningar har därmed ett fett försprång, helvete också!
Så det blir alltså dagens uppdrag, smyga omkring i stan och leta efter minipumps i glada färger, önska mig lycka till! Fick ett hemskt upplyftande sms av Veronika från en stund sen där hon skrev att jag måste vara stark och göra mitt bästa, så kommer jag inte att gå skolös hem! Ha!
Önska mig lycka till flickor och pojkar!

Börjar bli mer och mer ängslig över vart jag ska ta vägen när uppsägningstiden på lägenheten är slut... Var inne igår och gjorde typ tusen intresseanmälningar på olika lägenheter inne på Boplats Göteborg, det är rätt skrämmande att se att varje lägenhet man söker har runt 500 andra intresseanmälningar på sig redan. Det är förbannat att det ska vara så svårt att få tag på en liten jävla lägenhet.
Flytta hem till päronen känns verkligen inte som något alternativ. Jag flyttade hemifrån för snart fyra år sedan, jag har ett jobb och jag har tamejfan rätt till en lägenhet! Vad ska man behöva göra för att få någonstans att bo? Klämma ut en två, tre ungar eller gänga med en snubbe som har "dem rätta kontakterna"?. Vart finns alla nya bostäder som den satans alliansen lovade? Dem snackar dynga hela bunten, hoppas att alla alliansanhängare fattar det nu när det enda som hänt är att a-kassan blivit lägre och tobakspriserna högre. Det är förbannat sorgligt att det ska krävas att de "nya" satans moderaterna får chansen att vända upp och ner på hela jävla landet i fyra år innan folk fattar att det nog inte är en vidare god idé. Men somliga tänker ju som sagt inte längre än vad näsan räcker.

Undrar hur det kommer att gå med den nyktra helgen jag planerat. Förmodligen åt helvete. Finns ingen anledning att vara pretentiös, det blir bara pinsamt i efterhand om man skryter om sin nykterhet och sedan vaknar upp både lördag och söndag morgon med en näve sågspån i käften.
Sluta dricka helt känns inte riktigt som ett alternativ som kommer att funka för mig. Däremot ska jag försöka dricka mindre mängder. Det spelar ingen roll hur jävla packad jag än är framåt morgonkvisten, jag ska alltid envisas med att ta med mig en bärs i sängen innan jag somnar. Inte bra, inte bra alls. För att visa hur jävla urflippat mitt drickande är ska jag skriva ner en liten lista med mina fyllebravader de senaste månaderna:
1. Dansade bugg med Josie på vardagsrumsgolvet efter att först berättat att jag gått två veckors buggkurs när jag var liten. När Josse inte tyckte att mina dansmoves var så mycket att komma med blev jag sur och sa att jag faktiskt dansat professionell bugg och när hon inte trodde på mig blev jag ännu surare och vrålade att jag faktiskt var UTBILDAD BUGGINSTRUKTÖR!
2. Förflyttade mig genom lägenheten enbart genom att kräla fram på golvet i flera timmar.
3. Sparkat Josse i röven när hon och Mathias låg och kelade i soffan och väste att "Du har tagit min kompis ifrån mig!".
4. Somnat med kläderna på ungefär fyra, fem gånger i månaden.
5. Sovit en hel natt iklädd trosor och dunjacka.
6. Vrålat "Karin kan dra åt HELVETE!" upprepade gånger en natt. Karin är vi supertrevliga granne som aldrig gjort en fluga förnär och det är väldigt, väldigt lyhört in till vår lägenhet från hennes.
7. Ringt en taxi åt Mikael och när dem frågade vart vi ville åka ifrån glömde jag bort vart jag bodde så att taxitjejen fick slå upp min adress på gula sidorna.
8. Försökt supa Josses lillasyrra under bordet och däckade istället själv klockan nio på kvällen.
9. Lättat mitt hjärta och gråtit som ett barn i en taxibil.
10. Rabblat upp alla svordomar jag kan på jugoslaviska i en taxibil.
11. Diskuterat GPS högljutt med chauffören i en taxibil fastän jag inte har en aning om hur GPS funkar, än mindre en åsikt om det.
12. Försökt övertala hederliga taxichaufförer att köra efter arbetstid genom att blinka med ögat och fråga "Kör du svart?".
13. Hejat på samt plåtat när två bekanta ägnade sig åt barnförbjudna lekar, i min säng.
14. Trott att Julle varit i Mikael i sömnen och vaknat upp i en björnkram och tänk "Oj vad gott han luktar".
15. Tvingat mig ner bredvid Mathias och Josse i sängen för att jag inte ville sova ensam.
16. Snott en julgranskula och lagt den i fickan på Gamleport.
17. Stått på Kungsportsplatsen och sjungit "Världen befolkas av mig, mig och mig och mig, bara mig och min mamma" med en främmande herre.
18. Kastat mig ner bredvid Mikael i sängen för att missa sängen totalt och ramla rakt ner i golvet.
19. Sovit i badrummet.
20. Somnat i duschkabinen.
21. Pratat med en norsk gubbe i över en timme utan att förstå ett ord han sa på hela tiden.
22. Låtsas spy på spårvagnsföraren genom myntluckan.
23. Berättat för samma spårvagnsförare vilken hållplats som kommer härnäst under hela resan, vi trodde att han inte kunde vägen.
24. Grinat hela vägen hem från Kålltorp till Mölndal.
25. Råkat spilla ut tre groggar under loppet av en timme.
26. Lockat Julles hår i flera timmar utan att det blev det minsta lockigt när jag var klar.
27. Många gånger gått flera kilometer mitt i natten för att köpa folköl.
28. Spytt rakt i knäet på bussen.
29. Tillbringat nyårsnatten med att fylletjöta med pappan till min crush.
30. Försökt komma in på Saluhallen mitt i natten.
31. Varit tomte på julafton och snubblat över en stock iklädd tomtedräkt.
32. Pratat endast brittisk engelska i flera timmar med Mathias.
33. Snott en ljuslykta på krogen.
34. Bett Josse dra min säng med mig liggandes i över hela mitt rum för att jag skulle nå telefonsladden. Hon gjorde det!
35. Besökt strippklubb två gånger och dansat runt stången. Dock påklädd.
36. På samma strippklubb glatt räckt fram handen och sagt "Hej, jag heter Sofia" när en strippa gled förbi och väste "Heeej, Katja" lite förföriskt.
37. Ätit köttfärs som stått på spisen i sju timmar.
38. Hindrat Mikael att gå ut till sin taxi så att denne åkte.
39. Blivit hemkörd av en dörrvakt.
40. Gråtit glädjetårar över att hitta en folköl under soffan när jag dammsög.


Ja, som ni ser. En nykter helg är definitivt på sin plats. Jag vågar mig inte ens på en chansning över hur mycket alkohol som plågat min stackars, stackars lever den sista tiden.

Säger hejdå för idag, allt för uppstressad av tanken på eftermiddagens skojakt att jag inte kan koncentrerar mig mer nu, Emelie ska med också, wei!
Här kommer en finfin låt, enjoy! Ladda ner också för GUDS SKULL!

"Life´s a bitch"/Oxymoron.
Just another day, and just another mess
But if you resign you'll never know success


Chin up, get out now and try again my friend
This life is your last, so enjoy it 'til the end


[chorus:]
You stand in the heap of the ruins that your life used to be
All the time you succumbed to a fake or a dangerous mistake
You stand in the heap of the rubble of broken ideals
It's true that life's a bitch


Resign to your fate, life's hard but I live to win
...Life's a bitch
Just keep on trying over and over again
...Life's a bitch


Risk it - standing proud demands to give a bit
No future to behold, so make the best of it


Face it, find out that it's worth to make a stand
Nothing venture nothing have - it's true my friend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback