Quod me nutrit me destruit

Den nyktra helgen gick rakt åt helvete, som väntat. Lyckades ändå få till en vit fredag och det bör ju i alla fall premieras.

Är för övrigt inte legitimerad flickvän längre. Knappast förvånande, varken för mig själv eller någon annan, men ändå. Även om man är beredd på att man inte kan lita på vissa personer gör det ändå förbannat ont när man får det bekräftat, även om det är för hundrade gången.
Det är som när man vet att ett bröd snart kommer ploppa upp ur brödrosten, man blir lika förskräckt ändå. Jag vet ju att Mr Folkis och mitt "förhållande" är mer ostabilt än ett korthus i orkan, jag är förvånad att han inte fick kalla fötter ännu tidigare, men fy fan vad det svider ändå.
Alla som någonsin blivit dumpade eller dissade eller bara fått oönskad respons av personen man älskar kan antagligen känna igen sig i att det är som att få en fet käftsmäll. Jag vet varför hjärtat alltid kopplas ihop med kärlek, för det känns verkligen som ett hugg i hjärtat. Sist jag fick mig en snyting i hjärtat av Mr Folkis tyckte mamma att det såg ut som om jag fått en hink iskallt vatten över mig när jag gick förbi henne mot kylen för att hämta en bärs, hålögd och jävlig. Hon hade förmodligen rätt.

Så i fredags eftermiddag när historien upprepades ännu en gång satt jag kvar två timmar efter arbetstid vid datorn här på jobbet och bara stirrade. Det har varit allt för mycket strul fram och tillbaks för att jag ska böla som en gris och bli sjukt upprörd som tidigare. Nu blev jag bara trött, så trött. Så jag satt bara här och stirrade och några tysta tårar rann längs med kinderna.
Och det skrämmer mig mer än något annat, mitt stackars hjärta har fått ta emot så många hugg nu att det inte längre reagerar. Jag har börjat känna att det inte längre gör någonting att jag sakta med säkert bryter ihop totalt. Det känns som om jag tappat hoppet på något bättre i livet än bara skit. Och jag som var så glad i fredags, dumma, dumma flicka...

I lördags åkte jag in till stan i mitt zombieliknande tillstånd och försökte mig på lite shoppingterapi. Köpte massor med nya underkläder och strumpor, två tröjor och givetvis ett par skor (röda). Gick även och klippte mig äntligen, funderade starkt på att låta mitt midjelånga hår ersättas med en kort page, men var inte riktigt så modig. Jag lät i alla fall den duktiga frisörskan klippa av en bra bit samt tunna ut hela håret så att det låg gigantiska berg av hår på golvet efteråt, hon sa att hon klippt av åtminstone hälften men att jag hade så hemskt mycket hår att det knappt syntes efteråt. Det kändes bra, solen sken, huvudet kändes väldigt mycket lättare och jag köpte med mig en meny från Burger King hem. Det är konstigt hur mycket små detaljer kan göra för humöret.

Mikael kom över på kvällen, jag var glad över hans sällskap och aldrig har en kall öl smakat så gott. Galen men rolig supakväll som alltid som avslutades med att vi tog en taxi hem till honom. Blev som vanligt väckt i ottan dagen efter och vi satt sedan på balkongen och solade och drack ännu mer bärs, tog en promenad och satt och diskuterade livets gåtor på en parkbänk. Sedan blev det mys och filmtittande och sedan åkte jag hem, åt chips och somnade från Pulp Fiction. En underbar söndag, åtminstone för någon som förvandlats till en känslokall zombie och numera väljer att ignorera sitt blödande hjärta.

Aldrig har det gjort mer ont att försökta avstå från den man älskar mest. För aldrig har jag varit mer säker på att den som hindrar mig älskar mig mer än jag älskar honom. Och den smärta jag känner, är troligtvis bara en bråkdel av hans. Och det är ingen tröst, det gör bara ännu mer ont.

Låt detta sluta väl, käre gode gud. Just nu känns det som om det kommer att gå åt helvete, jag är ganska säker på det. Låt mig ha fel för en gång skull. Avslutar dagens inlägg med en Blood for Blood text, inget annat duger en dag som denna och om någon undrar vad titeln på inlägget betyder är den engelska översättningen "What nourishes me also destroys me". Inspirerades att använda detta uttryck från Angelina Jolie, hon bär denna text som tatuering. Så cool är jag liksom.

"Piss All Over Your Hopes And Dreams"/Blood for Blood.

This is it I can't take it no more
My life has no meaning
Do you think that yours does
My silence is what I pray for but not
Until I'm sure that you get yours
Hatred makes my world go round
Because happiness is something that I never found
Explain it to me what's the new trend
This week care to stop the hatred and violence
Making a difference cause that's what's in
Mommy and daddy will be proud in the end
Sick of all these spoiled pampered shits
That get in my face with their mindless babbling
I don't care what you think
I don't care I'll piss all over your hopes and dreams
What you believe and what you're about
Means shit to me 'cause that's what I'm about
Too late to change me no chance in that
Just stick to living out your sheltered lives
I don't feel the need to live I've lost all my
Pride and will I've endured this pain in vain
I need to end this game end this game
Day by day I feel less human
Day by day my hatred grows inside
Day by day I spent them wishing
Spent them wishing that I died
I don't feel your love or admiration
I don't feel no remorse or pity for the less fortunate
I don't feel what you believe is right or wrong
I don't feel shit for me and even less for you
I don't feel
Everything you said has fallen to these deaf ears
No tactful use of words can make me see it your way
I'll piss all over your holier then thou words
Never cared for you or what you ever stood for

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback