Mr Folkis och Ms Grogghagga.

Vit helg my ass. Nej, jag kan inte skryta om nykterhet i dagens blogg. Denna veckan heller...
I fredags hade jag ju faktiskt TÄNKT vara nykter, hade till och med bunkrat upp hemma med cola och ostbågar. Men sen kom Mikael över och så var vi igång igen. Han med whiskey, jag med starkstark som vanligt. Det var en väldigt trevlig kväll och vi däckade i varsin ände av soffan båda två. Vaknade tidigt lördag morgon, hasade mig upp ur soffan och upptäckte att ytterdörren stod öppen. Inte olåst utan ÖPPEN. Tack Josse och Mathias för att ni lämnade dörren på glänt så att vem som helst kunde komma in och titta på alkisarna som sov i soffan/bära ut teven samt annan elektronisk utrustning. Jag och Mikael låg i alla fall kvar i soffan en jävla massa timmar och glodde på tv-shop och annat spännande.
Vid lunch lämnades jag ensam och låg sedan kvar i soffan hela jävla dagen, läste ut en hel bok. Dagens middag blev dem där ostbågarna som jag aldrig fick ätit kvällen innan. Var grymt bakis och hade skitont i magen så jag bestämde mig för att skippa kvällens utgång och allt vad alkohol hette.
Men nu får vi för all del inte glömma att jag mycket sällan kan hålla på mina beslut om det innebär fylla. Så det räckte med ett telefonsamtal så ändrade jag mig. Hällde i mig löjliga mängder alkohol väldigt snabbt för att hinna med vagnen som gick 23.39. Sjöng på vägen in till stan igen och mötte upp sällskapet på Golden Days, sen är det jävligt suddigt.
Jag vet att jag träffade en massa frillesåsbor och att jag dansade loss en del med Emma. Minns även att en jävla massa cider slank ner och att jag sedan plötsligt bestämde mig för att jag ville hem, också gick jag. Stod utanför på gatan och försökte få en taxi hem för hundra kronor, vilket inte ens svartchaffisarna ville acceptera. Det dök sedan upp en kille som föreslog att jag skulle sova hos honom och att han skulle köra hem mig på morgonen. Antog till sist budet av någon jävla anledning, jag var desperat. Hoppade in i den satans bilen och var på väg mot Bergsjön. Tack och lov fick min alkoholskadade hjärna lite vett tillbaks och när bilen befann sig någonstans vid avenyn skrek jag som en gris "Släpp av mig, släpp av mig!" och hoppade ut i farten i stort sätt. Försökte på nytt få tag i en taxi men alla vara snåla och elaka. Gick för fan runt och knackade varenda människa i ryggen och frågade "Kör du?" fast dem stod där utan bil och troligtvis bara var ute på krogrundor dem med. Satt mig till slut ner på huk och ringde Henke och bölade som en gris. Hade nog suttit där än om inte en vakt utanför ett ställe ropade dit mig, av någon anledning lämnade sitt skift, hämtade sin bil och körde hem mig därför att han inte gillade tjejer som grät mitt på gatan klockan fyra på natten. Jag är dig evigt tacksam du underbara, underbara vakt!

Nu har jag hur som helst bestämt mig. Det är tamejfan dags för mig att sluta supa så jävligt. Hade jag vaknat upp i en skabbig lägenhet i Bergsjön igår morse hade jag nog hängt mig. Om jag nu inte hade blivit yxmördad först. Så nu tar nattens partydrottning ett steg tillbaka. Göteborgs krogar får klara sig utan mig ett tag. Eftersom att jag numera tycks vara kapabel till vad som helst när jag är full så ska allt supande ske i hemmets trygga vrå eller också ska jag se till att ha en karl med mig som kan slänga mig över axeln och släpa hem mig när jag får för mig att tömma krogen på hela deras barskåp. Jag är alldeles för kär i sponken på för mitt eget bästa, den saken är säker.

På tal om kär så är jag fortfarande galet kär. Och såvitt jag vet är jag FORTFARANDE legitimerad flickvän. Det är nice, det är nice som fan. Gud vad skönt att kunna fly från alla krogdrägg genom att säga att man är upptagen och faktiskt tala sanning. Inte för att det är många som bryr sig det minsta huruvida jag har pojkvän eller ej, dem är ju lika fyllekåta och desperata i alla fall. Inte ens "nej tack, jag är lesbisk" ger något resultat längre, snarare tvärtom. Fast inte för att det spelar någon jävla roll, dem har ingenting att hämta i alla fall. Jag har min Mr Folkis och inte fan vill jag ha någon annan. Mr Folkis och Ms Grogghagga, det låter fan kanon. Och det känns kanon också! Jippie!

Jobbigt just nu:
* Har lyckats förstöra mina hörlurar till MP3:n. Så nu kommer det bara musik i ena örat. Känns helt efterblivet, kan man köpa lösa hörlurar? På sätt och vis är det väl bra att det är tyst i ena örat för jag slipper ju springa i in folk runt hörn och trappor för att jag inte hör att någon kommer. Men är man van vid att slippa lyssna på gnälliga småungar och gapande fjortisar på tåg/buss/vagnen är det en skräckupplevelse att plötsligt inse att man inte är ensam i universum och att det finns andra ljud än musiken samt röster i mitt huvud.
* Tanken på att snart flytta IGEN. Funderar på att kanske flytta till jobbet. Är ju alltid här ändå, det finns ett rökrum och gratis oboy. Hade lätt fått plats med en säng. Fan vilken bra idé, borde kanske ta upp den i fikarummet. Att larmet går på kvällen är förstås ett litet hinder, men vad fan. Hade ju sparat in pengar på att slippa resvägen dessutom.
* En kille i kassan på Willys har börjat stöta på mig. Fan också, nu får jag hitta någon annanstans att handla snus. Kom dit igår, såg ut som en zombie, stank förmodligen gammal fylla och var iklädd skabbkläderna nummer ett. Och kassaidioten blinkar fånigt och ler och utför något slags jongleringsnummer med min snusdosa. Vad är det för fel på människor? Kan han inte bara låta mig vara fred när jag ser ut som en heroinmissbrukare från Cristiania? Detta betyder att jag måste klä upp mig varje gång jag går dit och dessutom sluta köpa snus, för det är ju inte vidare attraktivt. Och jag kommer aldrig kunna köpa tamponger. Inte när man vet att kassakillen vill ägna sig åt nakenlekar.

Trevligt just nu:
* Vaniljfilmjölk.
* Faktumet att jag ska vara ledig i morgon. Ska ägna min första lediga dag på evigheter åt att gå till sadisttandläkaren samt göra ett minst sagt jobbigt besök på Mölndals sjukhus. Men jag är åtminstone ledig.
* Mina älskade röda skor som premiäranvändes i helgen. Dem var sjukt bekväma. Är medveten om att det inte alls är bekväma egentligen, men jag är van vid att stolpa runt i ett par svarta pumps med 12 cm hög klack, så det kändes som att skutta omkring på bomull med dem röda skorna vars klack är knappt en decimeter. Hade det inte varit så ohygieniskt hade jag kysst mina vackra röda skor hela dagarna.
* Mitt nya internskämt. Varje gång jag sitter i bilen med mamma lyckas jag knäppa fast handtaget på hennes handväska med bilbältet, och det är lika jävla roligt varje gång hon ska hoppa ur och rycker frustrerat i väskan som sitter fast. Garvar som en häst helt hysteriskt varje gång och även om hon inte låtsas om det vet jag att mamma tycker att det är lika kul hon med.
* Mina nya kunskaper om diverse vilda djur. Har under de sista veckorna lärt mig allt möjligt skojigt. Bland annat att djuret Liger existerar, vilket jag tagit upp tidigare (en korsning mellan en lejonhane och en tigerhona), den är sjukt häftig. Vad som gör det ännu roligare är att om det istället är en korsning mellan en tigerhane och en lejonhona heter det Tigon, vilket är grymt fyndigt tycker jag.
Har även lärt mig även ekorrar har lysande ögon i mörkret, höll på att skita ner mig när ett otäckt, självlysande litet djur sprang framför bilen på morgonen. Mamma tyckte att det var väldigt underhållande att jag inte fattade att det var ekorrens ögon som lös och nu har hon retat mig för kommentaren "Jo, det förstås, det är ju mer troligt att ögonen lyser än att ekorren har på sig en reflexväst" varje dag sedan dess. Min mor är ond.
Sista biologiska kunskapen jag lärt mig är att det finns manliga och kvinnliga kottar. Har grubblat en del på hur parningsleken kottar emellan går till, så om någon har lust att upplysa mig om detta är det välkommet, det stod inget mer i Linas bok än att tjejkottarna släpper iväg frön någon gång under året. Dem hade prov på kottar, tur att dagens ungdomar lär sig så relevanta saker i skolan. Fast jag ska ju inte sticka under stol med att jag fascinerades i för sig.

Nu måste jag sluta skriva. Av alla meningslösa blogginlägg jag skrivit i mina dar måste dagens blogg ta priset alltså. Inte en enda vettig rad. Och jag såg precis att jag skrivit över 8000 ord redan, om total jävla dynga. Hemskt ledsen, Fröken Quick är verkligen hemskt ledsen!
Bästa låten just nu ska jag i alla fall klämma in i dagens inlägg, en sån där låt som jag inbillar mig är skriven just till mig. Men så har jag ju storhetsvansinne också. Fast det känns ändå som om detta är min låt, att en viss person inte skickade den till mig av en slump. Tusen kramar till alla läsare!

"She"/Soil.
Fools say that I've lost my way
They say that from my path I've strayed away
Who'll clear my way to a better day
Who'll cleanse my veins and take all my pains away
She takes me in, She holds me in
She keeps me away from my sin
She makes me feel, Shemakes me real
She give me time to heal and
I never want to see the pain scar her fade again and
I never want to leave the warm embrace of my true friend
Sitting back I realize the mistakes I've made
Moving forward hope to find a simpler way
Feel as if the gods have damned my everyday
She takes me in, She holds me in
She keeps me away from my sin
She makes me feel, Shemakes me real
She give me time to heal and
I never want to see the pain scar her fade again and
I never want to leave the warm embrace of my true friend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback