Blott en gummiboll, raring!

Gode gud, ännu en helgalen helg. Jag ser ut som sju svåra år trots att jag somnade i soffan igår vid klockan 15 på eftermiddagen och sov till 20 på kvällen. Släpade mig upp, åt lite chips och kollade på Parlamentet, sen gick jag och la mig igen och sov som en sten tills i morse.
  I fredags var jag väldigt bakis och väldigt trött men envisades ändå med att hälla i mig öl och åkte in till stan vid midnatt, var jättefull och stoppade en ljuslykta som jag gillade i väskan. Vad har jag lagt till med den fula vanan att förvandlas till en korp på fyllan? Plockat upp småpengar från marken har jag ju alltid gjort, men att börja tafsa på inredningen? På juldagen på Gamle Port vaknade jag ju upp dagen efter med en julgranskula i byxfickan. En julgranskula! Jag kan verkligen inte hålla tassarna borta från saker som glittrar, skamligt Sofia! Tog i alla fall en taxi i hem i hyfsad tid och lyckades göra en favorit i repris, somnade med kläderna på, IGEN.
  I lördags var jag sjukt, sjukt bakis men lyckades ändå ta mig upp i tid, gick och köpte mina efterlängtade röda skor och ägnades sedan flera timmar åt att städa. Det är aldrig trevligt att städa, speciellt inte när det känns som om man ska kräkas varje gång man rör sig snabbare än i slow motion. Rent och fint blev det i alla fall, lyckades givetvis glömma bort att jag hängt ut mattor på balkongen och kom inte ihåg det förrän det ösregnat i sissådär en kvart.

Mötte upp Tina och Veronika vid femsnåret och gick och handlade massa gott käk, det blev kycklingfilé med fetaost och ris. Handlade även frukostmat för första gången på flera månader. Blir nästan rädd när jag öppnar kylen nu och möts av mer än en syltburk och pizzasallad, man skulle kunna tro att man gått in i fel lägenhet.
  Tjejkvällen blev helt underbar, som alltid. Aldrig trivs jag så bra som med mina underbara flickor, god mat, gott vin och totalt oslagbart sällskap. Tror inte att det någonsin kan bli bättre än så. Snacka skit i timtal, gud vad jag har saknat det. Somnade inte förrän sex på morgonen (denna gången utan kläder). Tack mina hjärtan, tack för att ni finns!

Så vitt jag vet är jag fortfarande legitimerad flickvän, och det hela fyra dygn senare! Det kan jag absolut vänja mig vid. En del människor är helt enkelt inte gjorda för att vara ensamma. Jag trivs inte med att vara fri och att känna mig tvungen att ge dräggen på krogen en chans. Jag uppskattar inte krogragg, kan inte för mitt liv acceptera att någon pressar sig mot mitt arsle på dansgolvet, flyger som en pil därifrån hur snygg eller trevlig rövtryckaren än må vara. Jag orkar inte med att stå och pluta sexig med munnen mot någon främling som söker ögonkontakt, jag vill betala för mina egna jävla drinkar och jag slutade med att hångla upp främlingar samt one-night-stands när jag var femton.
  Nej, någon "Sex and the city"-brud lär jag aldrig bli. Har ju definitivt ingen potential att lyckas bli en skicklig hemmafru heller direkt. Får satsa på att bli ett trevligt mellanting, hör inte vanligheterna då jag oftast pendlar mellan ytterligheter men det ultimata är ändå vilda partykvällar då man dricker redbull-vodka och stapplar hem med klackskorna i ena näven i gryningen men ha en varm, mysig herre att krypa ner bredvid när man kommer hem. Det är tråkigt att vara singel, det är tråkigt att sova med enda sällskapet i form av en gosedjurs hund samt isbjörn, det är fruktansvärt inte ha någon att klänga på och snora ner tröjan på när man lipar och det är till och med tråkigt att inte ha någon att bråka med om fjärrkontrollen.

Raised Fist spelar ikväll på Sticky, var helt överlycklig över detta faktum. Men nu börjar Mathias vela och säger sig vilja ha en lugn hemmakväll. Vad fan? Jag är så mör av tre dagars supande i rad att jag ser ut som en korsning mellan människa och tvättbjörn med tanke på de svarta ringarna under ögonen men att missa Raised Fist? Tror inte att jag kan fortsätta leva efter en sådan förlust. Projekt "övertala Mathias" sätts nu igång, det lär bli grymt svårt som alltid men till ett visst pris kan vi alla köpas. Får locka med gratis öl eller nåt. Borde göra susen! Önska mig lycka till gott folk!

Grymt tacksam över alla härliga kommentarer på mina bloggar, vet att dagens inlägg inte var mycket att ha men återkommer i morgon med nya friska tag, är idag för alkoholskadad för att tänka klart. Favoritkommentaren hittills måste vara "Roligt att hitta en tjej som är lika fucked up som jag"! För det är jag mina damer och herrar, jag är rysligt fucked up och ganska stolt över den egenskapen. Avslutar med en låttext som verkar vara skriven direkt till mig:) Kram till er allihop!

"Som en gummiboll"/M.A Numminen.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.
Yehe he hey


Jag är en gummiboll och du bollar med mig som du vill
(Bomsi, Bomsi, Bomsi, Bomsi)
Blott en gummiboll raring det är vad du gjort mig till
(Bomsi, Bomsi, Bomsi, Bomsi)
Jag borde säga nej när jag vet du narrar mig.
Men som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.


Jag har flytt från dig. Jag har till och med gjort slut.
Men så ber du mig och så är det som förut.
Att som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.


Jag borde säga nej när jag vet du narrar mig.
Men som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.
Ya ha ha ha.


Bolla, bolla med min kärlek.
Bolla, bolla med min kärlek.
Åhhhhhhåhååå


Jag är en gummiboll, en liten leksak i din hand.
(Bomsi, Bomsi, Bomsi, Bomsi)
Blott en gummiboll som du leker med blott ibland.
(Bomsi, Bomsi, Bomsi, Bomsi)
Och när du sedan tar mig i din famn så viskar du en annan väns namn.
Men som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.
Som en boll kommer jag tillbaks till dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback