White Trash Anthem

Goddag alla nötter! Börjar dagens inlägg med ännu en härlig Blood for Blood-låt. Det stämmer tamejfan att dem gör ruskigt bra, kanske till och med överlägsna texter! Den här texten träffar mig lite extra i hjärtat eftersom jag ju tyvärr är en sann white trash-brud. Är inte bitter, jag är stolt över vad jag lyckats uppnå trots förutsättningarna!

"White Trash Anthem"/Blood for Blood.

This is a song. On the subject a class ending.
Pure and simple. The "has" versus the "has nots"


Let's go!

Have you ever prayed to the night sky?
Under one of them cold street lights?
Watched another stolen car drive then lose your hope and say "This is where I'll die"?


But you try to say you know me.
But you try to say you're from my world.
Well, have you ever gone to sleep to the sounds of the gunshots, sirens, and violence all alone?


They want to break me down. I hope I can hold my ground.

Your world is MTV. Spring breaks and ecstasy.
You got your hopes and you'll get your dreams.
Well, that choice wasn't there for me.


My world remains unseen by you.
Poverty and no family,
Broken homes and broken dreams,
I fall upon the thorns of life. I bleed.


They want to break me down. I won't back down.
They try to break me down. I hope I can hold my ground.


I ain't I your kind of white. I ain't that kind of white.
I'll never be your kind of white, I'll never be your kind 'cause you made me outcast.


I ain't your kind of white. I've never been your kind of white.
I ain't that kind of white 'cause I'm a lowlife outcast piece of white trash.


Five years on down the road (you've got) two kids and a high paying job,
(with a) picket fence and a college degree.
Well, that choice wasn't there for me.


This path on which I walk: it ain't a game and it ain't all talk.
This is all I ever had.
This is all they ever let me have.


I ain't ever been nor will I ever be another blind eye in society.
I seen the way it was for the people like me.
I seen the way it was for the families so...


Have you ever prayed to the night sky?
Under one of them cold street lights?
Watched another stolen car drive by and lost your hope and said "This is where I'll die"?


I ain't I your kind of white. I ain't that kind of white.
I'll never be your kind of white, I'll never be your kind 'cause you made me outcast.


I ain't your kind of white. I've never been your kind of white.(No way!)
I ain't that kind of white 'cause I'm a lowlife outcast piece of white trash.


If you're offended by this song.... Well im fucking offended by the way i had to grow up.
So who's really been slighted.


Let's go!

Have you ever prayed to the night sky?
Under one of them cold street lights?
Watched another stolen car drive then lose your hope and say "This is where I'll die"?


I never had enough money! Or enough Privilige to be white! Im white trash!
And society better learn how to recognize the difference.


Idag är mitt huvud fyllt med sågspån så det blir nog dessvärre inte så många vackra tankar idag, åtminstone känns det inte så i nuläget, så jag ska slänga in lite listor istället, det brukar ju alltid vara till belåtenhet.

oftast på tallriken: äter en hel del pasta.
bästa klubben: brukar inte gå på klubbar faktiskt, dem flesta i stan är rätt skabbiga eller fulla av gapande fjortisar.
då vet jag att jag är kär: när getflinet dyker upp.
detta gör jag när jag är ledsen: gråter som ett barn och häller i mig alkohol.
hit går jag helst: till mysiga ölhak/stranden.
bästa presenten jag fått: oj, det var svårt. Men min MP3 är ruskigt uppskattad.
älskar att ge bort: trosor, det slår aldrig fel.
skor: högklackat i alla former och väder.
jag spelar: sims.
efterrätt: en cigarett sitter aldrig fel.
dagens lögn: försökte inbilla mig själv i morse att jag hade ont i halsen så jag skulle slippa gå upp.
ditt rum är: stort och rätt tomt.
din hobby: jag har ingen jävla hobby, och jag är extremt trött på att få frågan.
vad är det för veckodag? torsdag.
vad åt du senast: en skinkmacka i bilen.
vem fick du mail av senast: paulina.
vem fick du sms av senast: fidde.
senaste bussresa: till jobbet i måndags morgon.
manchester eller jeans: jeans.
sover du naken: ja i stort sätt.
vad gör du när du inte kan sova: filosoferar.
vinyl eller cd: inget, lyssnar på MP3.
när du blir gammal, bor du i stan eller på landet: skulle vilja bo vid havet igen, uppväxt vid havet; vill dö vid havet.
hur många dagar i veckan går du på fest: om man omformulerar det till festar brukar det bli minst två.
bör stockholm vara sveriges huvudstad: skiter jag fullkomligt i.
vad tycker du om lunarstorm: är ju för fan lunarveteran så jag tycker givetvis om sidan.
om du jobbade i en tobaksaffär, skulle du sno mobila påfyllningskort om du fick chansen: ja.
spelar du i ett aktivt band: nej, det kan ni vara tacksamma över.
skulle du bryta mot lagen om du på förhand visste att du kom undan med 90% säkerhet: om resultatet lockade, javisst.
hade du kunnat tänka dig att bli polis: tror inte att samhället hade blivit så mycket tryggare med mig patrullerande på gatorna, haha.
vem får dig att må dåligt: ingen kan såra en så som dem man älskar.
klagar du ofta över folk som skriver grammatiska stavfel: ständigt.
är du ett intellektuellt geni: ja givetvis.
blandar du svenska med engelska när du skriver: brukar slänga in en del citat eller uttryck på engelska.
vad tycker du om fredrik reinfeldt: skulle vilja slänga honom från sjunde våningen.
tittar du på musikbyrån: nej.
är du den som avslutar telefonsamtal: oftast inte.
vad gör du om tio år: det vill jag och kan jag inte veta.
vad gillar du för kakor? maryland cockies är ruskigt goda.
vilken är din favoritpaj? gillar inte paj om den inte är dränkt i vaniljsås.
vad äter du helst till middag? vad som helst i stort sett.
vem lagar din mat? jag lagar min mat själv.
varför är du inte vegan? för att jag är en människa och inte en hamster.
vad heter dina husdjur? Ceasar, Selma och Sigge.
hur många skor har du? skulle tippa på att jag har ungefär tio par.
vad har du på dig just nu? jeans, tjock tröja och kängor.
vad har du för frisyr? långt hår uppsatt med diadem.
hur många timmar sov du inatt? cirka sex.
hur många timmar brukar du sova per natt? runt fem, sex timmar.
vad vill du ha på smörgåstårtan? räkor och ägg, mums.
vad dricker du helst till maten? cola.
vad dricker du helst på fest? öl, cider eller vitt vin.
vad åt du till frukost? ingenting.
hur många cigg har du rökt idag? bara en och klockan är 09.40, jag är gud.
vad jobbar du med? jobbar som kontorsråtta på elföretag.
har du skrivit någon egen låt? ja när jag var liten och dem äger än.
vem hånglade du senast med? mikael.
är du pinsam på fyllan? nej jag är enormt älskvärd.
vad stog det i den senaste smset du fick? det frågades vad jag hade för planer inför helgen förutom bröllop.
vem var det ifrån? fidde.
skriver du dagbok? ja på internet.
vilken färg har du på dina underkläder just nu? svart upptill, vitt nedtill.
vad gjorde du sönder senast? misstänker att jag gjorde sönder sladden när jag bytte ut min kassa datamus för en stunde sen.
har du blivit hotad på telefon? ja det har jag.
vad var det senaste du köpte? ett meal på Burger King.
vad har du dåligt samvete för? att man inte tar sig tid till att göra vissa saker som man borde.
vad heter dina favoritgosedjur? Basse Bo (en hund) och Isor (en isbjörn).
vem kramade du senast? mamma.
vad är du beroende av? nikotin, närhet, kolsyra.
är du sexuellt frustrerad? nej än så länge är det frid och fröjd, låt det gå några dagar till så...
har du duschat idag? nej, går för fan upp i ottan.
vem vet mest om dej? mina barndomsvänner.
vad luktar det just nu? min goda parfym.


Här är en till, listan går ut på att man ställer in random på MP3:n och sedan besvarar frågorna med låttiteln som sätts igång:

3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense.

NO CHEATING!

Will it be ok? Hooked on a feeling.
kommentar: Som det brukar vara då.


How are you feeling today? Hundra procent.
kommentar: Handlar om alkohol och det lockar ju alltid, även idag.


How do your friends see you? Hångla med Björn.
kommentar: Kan tolkas som slampig eller otrogen, illa, haha.


Will you get married? I hate the world.
kommentar: Vilket får det hela att se rätt mörkt ut, haha.


What is your best friend's theme song? I only want to be with you.
kommentar: Åh, det låter bra:).


What is the story of your life? I write sins not tragedies.
kommentar: Låter ju rätt lovande trots allt.


What was high school like? Im in love.
kommentar: Stämmer inte riktigt, hmm.


How can you get ahead in life? Im just a kid.
kommentar: "Spending everyday on your own, life is a nightmare" Tack för den.


What is the best thing about your friends? Invisible kid.
kommentar: Wtf?.


What is tonight going to be like? Is anybody there?.
kommentar: Ensam uppenbarligen, attan.


What is in store for the remainder of this weekend? It´s in his kiss.
kommentar: Jippie!


What song describes you? Jag hatar att jag älskar dig.
kommentar: Stämmer ju, älskar alltid för mkt för mitt eget bästa.


How is your life going? Jag ska spy.
kommentar: Haha, fan vad klockrent beskrivet!


What song will they play at your funeral? Lonely this christmas.
kommentar: Åh det låter bra! Någon kommer sakna Sofia!


How does the world see you? Jag ångrar ingenting.
kommentar: Hehe det stämmer ju också, sån är jag.


Will you have a happy life? Let there be rock.
kommentar: Låter suveränt!


What do your friends really think of you? Längst fram i taxin.
kommentar: Hehehe.


Do people secretly lust after you? Lets fuck.
kommentar: Oh, det verkar ju onekligen så, hehe.


How can I make myself happy? Mama im coming home.
kommentar: Så långt hoppas jag inte att det ska gå...


What should you do with your life? Min tjej är piggelin.
kommentar: Oj, den blir inte lätt.


Will you ever have children? Moments.
kommentar: "This is the moments makes life worth fighting for" Just precis..


To describe your grandparents? Mother dear.
kommentar: Haha, titeln låter ju bra men inte om man hört låttexten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback