Storhetsvansinne (Den 25:e smäller det!)

Oh, löning idag! tro det eller ej men min lön kom faktiskt i tid för första gången i historien! Tackar och bockar för mig själv för all övertid och välkomnar den ovana femsiffriga summan med öppna armar, fan vad nice! Jag ska göra mitt bästa nu och åtminstone FÖRSÖKA lägga undan minst 1000 spänn, tanken är ju att spara ihop till en resa i sommar. Frågan är vart man ska åka, kan ju välja på att beställa en resa till en flashigt ställe med lyxigt hotell eller också att ta en billig sista-minuten någonstans och istället har massor med pengar att spendera där nere. Eftersom att jag är en enkel flicka med enkel smak lutar det absolut mer åt alternativ två, skiter ju faktiskt fullkomligt i hur fluffiga kuddar man får i sitt rum eller om man har utsikt över poolen, är ju ändå bara ute efter att ligga på stranden med en bärs i näven indränkt i kokosolja. Fan vilken härlig tanke, ska drömma mig bort lite och lista lite underbara sommar-dofter:
1. Kokosolja på solbränd hud, som sagt.
2. Nyklippt gräs.
3. Grillat kött (menar både maträtten och den faktiskt rätt angenäma lukten man får efter att ha pressat på stranden hela dagen, trots att det är en egentligen rätt äcklig blandning av svett och solkräm).
4. Sommarregn på varm asfalt.
5. Jordgubbar med ovispad grädde eller gammaldags vaniljglass.
6. Jag TROR att det är syréner som växer i stora buskar och som man bara känner lukten av på kvällen, eller om det är någon annan slags blomma.
7. Havet givetvis, och till och med tången. Får ännu bättre effekt om det är på kvällen och man sitter och dricker rödvin i en sanddyna (för övrigt det enda tillfället då jag dricker rödvin).


Ni är välkomna att meddela mig om det är något som anses saknas, klockan är trots allt endast 08.43 på morgonen och min hjärna har inte riktigt börjat fungera som den ska än.

ÄNNU en mardröm inatt, verkar som om det är mitt nya kall nattetid. I stora drag innehöll nattens dröm biljakter, män som var fastbundna i stolar (vilken i och för sig kan vara trevligt om det är man själv som bundit fast dem och inte ett galet gäng kidnappare som i drömmen), krälande ormar inomhus, griffeltavlor och udda antydningar på att jag var en drottning och tvungen att äkta en prins. Så går det väl antar jag, när man är alltför egenkär. Hur som helst fick drömmen ett lyckligt slut, minns inte om det beror på att jag vaknade och tänkte ut slutet själv dock. Troligtvis var det så.

I morgon är det bröllop, ska bli skitkul. Jag hoppas verkligen att jag hittar någonting att ta på mig på Kungsmässan idag under lunchen, igår var det ruskigt utplockat, i värsta fall får jag väl hoppas på att mamma har någonting käckt jag kan låna, det brukar hon ha. Ska bli väldigt spännande att gå på mitt första bröllop, ska bli intressant att se om det är som på film, om man ska rabbla hela "Jag tager dig, bla, bla, bla att älska dig i nöd och lust och att vara dig trogen tills döden skiljer oss åt etc", och om prästen sedan säger "Du kan nu kyssa bruden". Har ingen aning om det är så det går till eller om det bara är påhittat av filmvärlden för att det ska verka romantiskt.
Är också grymt nyfiken på Josephines klänning! Gud vad snygg hon kommer att vara! Väldigt bra idé egentligen, att gifta sig nu medan man ännu är ung, fräsch och smal. Giftermål känns ju dock oerhört avlägset just nu, kan möjligen bero på att jag inte ens har en pojkvän, men man vet aldrig, hehe.
Undra om man ska slänga ris och fånga brudbukett efteråt? Tänker inte försöka fånga den i så fall, för att herren jag just nu suktar efter lär rymma till Polen om man ens skulle tänka tanken och än så länge så föredrar jag nog att ha honom inom landets gränser. Även om han faktiskt bör landsförvisas om det dröjer länge till innan han inser storheten hos Sofia Quick och att jag skulle göra honom lyckligare än han någonsin vågat drömma om!

Det får bli en lista till idag med, så att jag blir av med skiten någon gång:

Favoritalkohol: Likör 43 med mjölk samt Vanilla Sky.
Favoritfärg: Rosa (känns som om jag svarat på den frågan cirka fem miljoner gånger nu).
Framtidsplan: Hitta min sanna kärlek, skaffa barn, tjäna fett med pengar, vara lycklig.
Tre prylar till en öde ö: En man, en telefon och cigaretter.

Är du vegetarian eller vegan? Nej gud, älskar kött.
Hur många har du kysst? Herregud, jävla fråga. Skulle tippa på att det är runt femtio pers dessvärre.
Hur många piercings har du? Navel, tunga.
Hur många tatueringar har du? Tre på magen.
Två saker du skulle vilja ha: Kärlek och lite mer pengar att spendera.

Något alla vet om dig: Att jag är otroligt kärlekskrank.
Vad blir du glad av? Vänner, pojkar, hundar och mat.
Vad gör du när du blir ledsen? Bölar som en gris och häller i mig alkohol.
Vad är det första du köper när du varit pank länge och får pengar? Massa god mat samt dryck.
Vad var det senaste olagliga du gjorde? Gått mot röd gubbe?
Vad längtar du till? Sommaren och löningen som vanligt!

Favoritsnabbmatställe: Burger King.
Vad har du i glaset? Oftast bubbelvatten med citronsmak eller öl.
Bästa hang-outet: Bryggeriet såklart.

Favoritte: Dricker inte te, men skulle säkert föredra nån sliskig sort om jag gjorde det.
Favoritglass/ar: Daimstrut.
Vilken film får dig att gråta? Vilken film får mig INTE att gråta? Det är frågan. Beethoven har dock försprång, hehe.
Vad är skönhet? Föredrar naturlig skönhet, allt som är överdrivet eller framtvingat är tabu. Om någon alltför uppenbart visar att dem tycker att de själva är skitsnygga drar också ner det.
Vad är lycka? Att ha nära och kära att älska.

Om du fick 1 miljon: Resa eller köpa en lägenhet. Plugga lite kanske och slippa lån.
När grät du senast? I går, i sömnen.
När skrattade du senast? Precis nu, läste en fånig blogg.
Vad är du rädd för? Förlora någon jag älskar, mörkret, flertalet djur, att slå mig eller bli sjuk.
Vem är du rädd för? Min tandläkare e jävligt scary. Även demonbarnet som gick på samma gymnasium som jag.

Favoritmat: Allt i stort sett. Skräpmat, grillat, you name it.
Frisyr: Långt, rakt, brunt.
Vacker människa: Min syster är den vackraste som finns.
Klok människa: Mina vänner utgör eliten och har alla sina expertisområden så att säga.
Meningen med ditt liv: Det undrar jag med, hehe.
Vad åt du till frukost? Ingenting.
Gillar du svarta kläder? Ja svart brukar funka.

Vem hade du senast en seriös pratstund med? Mamma.
Brukar du svära mycket? Svär ju konstant, så ja.
Största misstaget som du begått? Givit folk som inte förtjänat det förtroende eller "en chans till".
Har du pojkvän? Nej det har jag inte... (rub it in...)

Är du kär? Ja det är jag.
Vill du gifta dig? Ja, skulle vara roligt.
Hur tidigt stiger du upp? Om jag jobbar går jag upp typ 06.30.
Gillar du att slåss eller? Nej det gör jag inte. Hatar smärta och att bryta naglar.
Hur många timmar sover du per natt? Cirka sex.
Saknar: Alla bekanta man inte hinner träffa så ofta.
Kan du stå på händer? Nej, inte utan att knäcka näsan i alla fall.
Favoritserie: Hmm, jag vet faktiskt inte.
Gröna eller röda äpplen? Jag gillar gula äpplen.
Senaste hångel? Fredags, Mr Folkis.

Bra film du sett nyligen: Jag vet fan inte, hatar filmfrågor.
Har du raggat på internet? Många gånger.
Bästa barnprogrammet: Ducktales.
Kärleken: Han vet vem han är.


I går satt jag upp rätt sent fast jag bara ville däcka i sängen redan klockan 21 för jag väntade på att en expansion till SIMS skulle bli färdigladdad, även i datorspelsvärlden har jag nu fått storhetsvansinne. Bara för att jag nu äntligen fått tag i spelet igen vill jag ha hela paketet, nöjer mig inte med någon fånig basversion. Har redan Sims 2 Nattliv och satsar nu på att även ladda hem Studentliv, Arbetsliv och Djurliv inom kort. Det lyser i mina ögon bara jag tänker på det, det trodde man då aldrig, att Sofia J Quick skulle bli så intresserad av något materiellt, kommer väl sluta med att jag hoppar omkring hemma med puckelrygg och väser "My precious!" om någon försöker komma nära mina spel. Josse har redan kallat mig Gollum en gång när jag var bakis (fråga: när är jag inte bakis?) och jag behöver ju inte ge henne vatten på sin kvarn. Jag har även upptäckt en växande besatthet för att inhandla skor, får nästan orgasm när jag går i skoaffärer. Vill verkligen, verkligen ha ett par röda! Det finns så jävla många snygga skor och alldeles för få fötter!

Slutar dagens inlägg med en klassiker som passar mkt bra in för dagen! Ha det trevligt alla barn, vi hörs väl på måndag kan jag tro!

"Kung för en dag"/ Magnus Uggla

Fast man saknar allt av värde
varje månad den 24:e
men i samma stund
som lönen går att nå
skall det genast ut och handlas
hela klädskåpet förvandlas
sen man svurit aldrig mera äta
nudlar ifrån Tokyo
skall hela ens gäng ut på en sväng
och sätta sprätt på varje peng


Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i baren
Det är något som man
verkligen vet
den 25:e smäller det
Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i baren
Det är värt å leva fattigt ett tag
om man får vara kung för en dag


Men vaknar samma måndag
med obeskrivlig vånda
och festat upp varenda liten slant
förträngt varenda räkning
därför hotas utav vräkning
för att ens ha råd till hyran
tvingas sätta stereon i pant
om huvet är ömt
läget fördömt
är det på löningsdagen glömt


Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i baren
Det är något som man
verkligen vet
den 25:e smäller det
Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i baren
Det är värt å leva fattigt ett tag
om man får vara kung för en dag


Hit med tio peppar-shots,
starköl, nötter och chips
fixar du det jävligt fort
så blir det mycket tips


Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i baren
Det är något som man
verkligen vet
den 25:e smäller det
Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i baren
Det är värt å leva fattigt ett tag
om man får vara kung för en dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback