Perfectly broken

Såja nu finns jag också upplagd på facebook.com, det var ett sånt himla tjafs om det där att jag givetvis inte kunde stilla min nyfikenhet. Känner sig någon lite manad så heter jag Sofia Quick...

Jag har verkligen så tråkigt på jobbet att jag snart blir vansinnig, att sitta i den här förbannade byggnaden från 07.00 till 16.00 varje dag är fanimej tortyr. Jag är så trött på det här nu att jag inte ens orkar vara fejktrevlig längre utan hasar bara omkring i korridorerna och muttrar och ser ut som en levande död. Idag ser jag dessutom ut som en klockren luffare med sunkkläder och utan smink, orkade inte ens matcha skorna med kläderna och ser helt mongo ut. Fick förklarat för Mikael under resan med vagnen hela grejen med att man måste löpa linan ut om man ska se skabbig ut en dag, skulle jag som idag gå klädd i mina pösiga militärgröna byxor, svarta linne och grå kofta till med SMINK på mig skulle folk tro att jag klär mig såhär jämt och tycker det är snyggt. Är jag däremot helt osminkad förstår andra att jag har en ful-dag. Hoppas jag.
Hur som helst så orkar jag faktiskt inte bry mig speciellt mkt om hur jag ser ut när jag ändå bara ska sitta i mitt tråkiga kontor hela dagen och vänta på att få gå hem. Har inget behov av att imponera på dem medelålders kontorsråttorna och idag tvingas jag till och med äta lunch på rummet, en värmeportion med någon slags "grillbiff".
Jag undrar om det är någon slags noja från skolan då det värsta man kunde bli utsatt för var att sitta själv och äta i bamba för jag VÄGRAR nästan sätta mig ensam nere i matsalen nu när mamma är iväg som vanligt. Förstår inte grejen egentligen för jag kan utan problem äta ensam ute eller till och med ta en öl själv på krogen men när det gäller jobbet så går fan gränsen. Det var mkt bättre när jag jobbade på andra avdelningen där det bara är kvinnfolk och dessutom ganska många unga sådana, där hade man i alla fall någon att prata med. Visst skulle jag kunna spatsera ut i fikarummet och spela pajas inför alla gubbar med rutiga skjortor och hänglen men det känns inte som om vi skulle ha så mkt utbyte. Dem få gångerna jag väl är med och fikar är samtalen ungefär lika roliga som en historielektion på gymnasiet. När det bjöds på tårta sist höll alla kontorsråttorna på att dö av skratt för att en av dem (svårt att säga vem eftersom att alla liksom flyter ihop till en grå smet) vågade sig på den fräcka manövern att ta TVÅ tårtbitar, tydligen var detta hysteriskt roligt men jag orkade inte ens skratta artigt.

Här kommer två långa jävla listor, min personliga favorit är ju kryss-i-listorna så om någon har en sådan på lager som inte börjar med "Jag har snott den här listan från någon" så kan ni väl skriva och säga till!

Vilka är ditt favoritpar skor?
Hemska jävla fråga! Eftersom att jag värderar mina klackar högre än himlen så är egentligen inga av mina skor bekväma, men får nog välja mina guldkilklackssandaler. Har ju demonstrerar alltihop nästan på bilddagboken så ni vet väl vilka det är kan jag tro.

Vad gör du?
Jobbar... Blir dock inte mkt jobb gjort vid den här tiden på morgonen, eller vid andra tider för delen.

När drack du sprit senast?
I lördags när Mathias bjöd på jäger.

Har du lugg?
Nja, den är nog för lång för att räknas som lugg just nu men den finns där i alla fall.

Fest eller slacking?
Slacking innebär slappa antar jag, så då väljer jag det. Mitt festsug minskar dramatiskt när jag har pojkvän, eller sambo i detta fallet.

Gillar du sport?
Nej, det gör jag inte.

Vill du ha barn?
Mer än något annat, jag vill ha massor av barn.

Vilka språk kan du?
Svenska, engelska och lite, lite franska.

Borde man röka på pubar?
Nja, tycker att det är helt okej som det är nu. Väldigt trevligt att slippa packade fjortisar på dansgolvet som flaxar med glödande cigaretter i nävarna.

Är du stolt över ditt liv?
Det finns mkt jag gjort som jag verkligen inte är stolt över men på samma gång är jag stolt över att ha klarat mig genom problem och att jag förblivit en rätt hygglig människa fastän förutsättningarna inte varit dem bästa.

Vilken låt lyssnade du på senast?
Workerbees med Billy Talent.

Vilken stad vill du åka till i skrivande stund?
Vilken stad som helst där det är soligt och varmt. Kan även nöja mig med att åka hem.

Har du ngt djur?
Tre hundar hos mor och far.

Har du ngr trummor?
Nej, och det lär jag aldrig inhandla heller.

Tittar du mkt på tv?
Brukar bli några timmar varje kväll.

Har du varit med i lokaltidningen?
Ja ett par gånger.

Vad kostar det du har på dig?
Byxorna har jag fått av mamma, linnet fick jag gratis i en tidning, koftan är från Gina och kostade 149 samt skor för 50 spänn. En billig outfit.

Vilken färg har dina väggar?
Vitt i vardagsrummet och gult i sovrummet.

Vad gör du när du inte kan sova?
Surar och blir panikslagen och inbillar mig att jag är törstig eller kissnödig hela tiden.

Har du duschat idag?
Skulle inte tro det. Går man upp 5 på morgonen är man inte pigg på att duscha.

Vad gör du om ett år?
Med tanke på hur mitt liv alltid gör tvärsvängar vågar jag inte ens spekulera. Troligtvis har jag flyttat eftersom jag flyttar konstant men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag inte har det utan bor kvar i Frölunda och är tillsammans med min Mikael och har skaffat ett nytt jävla jobb.

Brukar du läsa horoskop, isf brukar de stämma?
Jag läser men tar det inte för seriöst.

Brukar du svära mkt?
Hela tiden. Svor inför Mikaels lilla systerdotter och höll på att skämmas ögonen ur mig.

Bästa fikat?
Mjuka kakor.

Det dyraste du äger?
Äger inget dyrt... MP3:n?

Favoritpålägg?
Ost.

Vad är det för färg på byxorna du har på dig?
Militärgrön.

Hårfärg?
Just nu är jag svarthårig.

Favoritmånad?
Augusti (dock inte i år).

Favoritdag?
Fredag.

Choklad eller vanilj?
Vanilj.

Vad har du för färg på tandborsten?
Rosa och turkos tror jag

(x) ätit kokosnöt
( ) färgat håret grönt
( ) varit svartrockare
(x) varit kär i en kille
( ) varit kär i en tjej
(x) klippt håret på nån
( ) låtsas vara bög
( ) varit i japan
( ) varit i bulgarien
(x) köpt godis för 100kr
(x) känt mig riktigt snygg
(x) sjungit tills jag tappat rösten
(x) snattat
(x) gråtit till sömns
( ) haft en hamster och en katt
( ) varit ihop med en tjej
(x) hånglat med en tjej
(x) hånglat med två killar
(x) glömt borsta tänderna
(x) fått utbrott i skolan (Många gånger!)
(x) sagt jag hatar dig till en förälder
(x) önskat att jag var död
(x) dansat
(x) gjort egen musik (Ska se om jag kan hitta dessa imponerande låttexter som vi skrev när vi var typ 10 år).
(x) haft sönder två mobiler
(x) varit 18 år
( ) sminkat mig ofrivilligt
(x) sett håkan hellström live
(x) haft självmordstankar
(x) undrat varför jag lever
(x) haft en riktigt hemsk sommar
( ) råkat ut för någon olycka
(x) är allergisk mot något
( ) älskar att ta sprutor
( ) vill ha en fairy-barbie docka
(x) varit full
(x) varit på en riktig fyllefest (Alltför många).
(x) läst över 20 böcker på 1år (Har säkert läst minst 100 böcker på ett årr)
(x) tänder på killmuskler (Visat sig att jag är lika ytlig som alla andra).
( ) rädd för att bli smal
(x) haft mens
(x) rökt
( ) sett någon dö
(x) sett något husdjur dö (Rosie, min svarta vädurskanin)
( ) vill bli sångerska
( ) kommer bli advokat/åklagare
(x) kallat någon bitch
(x) ser fram emot julafton (Ska bli spännande att fira med "nya familjen")
(x) kollat på en film från 18 år
(x) hyser ett viss agg mot killar (Omöjligt att låta bli)
(x) varit ledsen i flera månader
(x) sett konsert med klassen
( ) åkt rakt ner på slalomskidor och slagit i stängsel
(x) hatar vintern
(x) vägt över 50 kg (Det var många år sedan jag vägde mindre än så).
(x) åkt berg och dalbana
(x) kräkts i soffan
(x) undrat hur mamma mår
( ) sjungit helt felfritt
(x) känt mig fulast i världen
(x) någon kallat mig riktigt snygg
( ) glömt mammas födelsedag
(x) skickat över 40sms på en dag
( ) skrivit ca 150 inlägg idag här
(x) ägt en tv
(x) piercat mig
(x) känt mig perfekt
( ) ägt en palestinasjal
(x) färgat håret i mer än 4 färger (Dock ej samtidigt kan tilläggas).
(x) varit lucia
(x) varit tomte
(x) ljugit
(x) slutat älska någon
(/) varit beroende av droger
(x) varit beroende av person/er
(x) varit "nästan" fjortis (Var definitivt fjortis).
( ) gillat paris hilton
(x) läst massa nummer av frida
(x) trott på Gud, magiska saker, mirakel (Magiska saker dock aldrig gud)
( ) varit häxa
( ) ätit snö med mask i
(x) petat i någons näsa
( ) brukar ha låten "stars are blind" i huvet
(x) skrivit en lista.
(x) fått sparken
(x) varit i knytnävsslagsmål
(x) försökt köra ifrån polisen
(x) gått på en blinddejt
(x) haft one night stand
( ) avfyrat ett vapen
(x) haft sex utomhus
(x) varit alldeles för snäll
(x) Ljugit om hur mycket jag har druckit
(x) Ätit en blodig stek
(x) Läst en biltidning?
(x) Skött grillen under en grillfest? (Fast det var en elgrill).
(x) Försökt Läst en bok av Jan Guillou?
(x) Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
( ) Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?
(x) Diskuterat bröst?
( ) Känt mig nödgad att bräcka någon i snusdosedragning?
(x) Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil? (Måste säga att jag är rätt förtjust)
(x) Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?
(x) Tävlat i att dricka öl?
(x) Djurintresserad
(x) Underviktig (Jag vägde bara ca 50 kilo i nian då jag var 175 cm lång, var inte på topp)
( ) har temperament
(x) är svartsjuk
(x) trött på falskhet
( ) rik
( ) jobbar med det jag vill göra
(x) har funnit meningen med livet
(x) gillar tacos
( ) vegetarian (Nevah!)
(x) röker
(x) gillar CSI
(x) hånglat med en kompis
( ) söker äkta kärlek (Redan hittat min gosse)
(x) blivit sviken nån gång
(x) tatuerad
( ) gillar kvinnor i uniform
( ) vill träffa nya vänner
( ) lättcharmad
(x) älskar uteserveringar
( ) mist min far
( ) är bostadslös

Jag orkar fan inte skriva mer, är så dödligt trött och framförallt dödligt uttråkad. Jag vill hem och mya med Mikael och trassla ner oss i soffan, fastän vi har två soffor och en fåtölj hamnar vi alltid i samma soffa ändå, trångt men väldigt, väldigt mysigt. Att ha någon att klänga på när man kommer hem från rövjobbet är det utan tvekan bästa som finns.
Puss, dagens låt är fin. Eftersom det knappt är en käft som känner till musiken jag lyssnar på ska jag försöka lägga upp en låt eller två i mitt galleri.

"Perfectly broken"/Raised fist
First came the shock then came the pain.
Then came the waves and washed the pain away.
The TV, magazine and DVD,
You ego wannabe, want to be on TV.
Secondly, and remember this perfectly,
that even though you disagree
I feel free to tell everyone about you and me
and the stupidity, that lays deep within.


Sitting here in my locked up living room.
Trying to find a good TV-show to consume.
But as I lay my pride aside,
fury rises inside.
And I can't hide that I'm angry,
and I must admit that I feel sorry,
For you and everyone around you.
Call it friendship or not.


I remember this perfectly,
even though that you disagree.
(You can take these lines and make them open up
your eyes or you will stay blind.)
And I must admit that I feel sorry
Disappointed and totally broken.
(You can take these lines and make them open up
your eyes or you will stay blind.)


Do you have a problem understanding me.
I'm begging you, almost down on my knees.
You have to agree that we need to let it be.
Secondly, and remember this perfectly,
that even though you disagree
I feel free to tell everyone about you and me
and the stupidity, that lays deep within.


I remember this perfectly,
even though that you disagree.
(You can take these lines and make them open up
your eyes or you will stay blind.)
And I must admit that I feel sorry
Disappointed and totally broken.
(You can take these lines and make them open up
your eyes or you will stay blind.)
[x2]


I remember this perfectly,
even though that you disagree.
And I must admit that I feel sorry,
and totally broken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback