Everybodys fool

Nu har jag flyttat ner till våning 2! Har inte hunnit skriva på hela förmiddagen för att jag har kånkat på grejer upp och ned för trappan. Att flytta hela datorn visade sig bli problematiskt så jag springa runt i hela byggnaden och leta efter en vagn och sedan släpa den mellan våningarna fram och tillbaka.
Lyckades koppla in allt helt felfritt och sedan har jag städat ur gamla rummet och skrubbat mitt gamla skrivbord med whiteboardrengöring, det var bara det som fanns.
Positiva med nya våningen är att jag slipper dela rum med tönten, att det är rätt öde i korridoren och att väggarna har färg till skillnad från allt det vita och grå där uppe. Negativt med nya våningen är att dem inte har någon kiosk och att två av mina hatobjekt sitter ganska nära mig nu. Har redan hunnit tjafsa med en av dem onda varelserna.
Scenario:
Söta Sofia har precis trasslat med tusen sladdar och slagit skallen i skrivbordet i sitt nya rum och onda varelsen går förbi i korridoren och stannar och blänger.
Sofia: Hejhej! (väldigt käck och artig röst som alltid).
Ond varelse: Du, där kan inte du sitta!
Sofia: Jo, det är meningen att jag ska ha detta rummet nu när mitt gamla blir upptaget.
Ond varelse: Nej, jag skulle inte tro det. Här sitter Tommy.
Sofia: Nej, han ska tydligen inte ha det här rummet mer.
Ond varelse: Det ska han visst det.
Sofia: Alltså, chefen har kollat upp det redan och ingen ska sitta här på ett bra tag i alla fall.
Ond varelse: Nej, Tommy ska sitta här när han kommer till Kungsbacka och jobbar. Din chef har nog fattat fel.
Sofia: Nej... han hade kollat upp det med hon i receptionen redan.
Ond varelse: Det tror inte jag! Du har nog missuppfattat det här du!
Sofia: (Suckar) Jag får väl kolla med chefen igen då helt enkelt...
Ond varelse: Ja det är nog bäst så du! Jag tror inte att Tommy har lust att dela det här lilla rummet när han kommer!
Så jag fick gå upp till min chef och dubbelkolla och självfallet var det precis som han, och jag, hade sagt. Ännu mer underhållande var det när det kom en gubbe som hämtade den där Tommys grejer som låg kvar och jag såg den onda varelsen glo surt från sitt rum.
Åh vad jag längtar tills man har ett jobb där man inte är yngst och resten av kollegorna glor på en som om man var en jävla Prao som inte har en susning om något.
Jag har redan börjat fundera på någon hämndaktion mot den onda varelsen, tysta med gifta hämnder är ju vad jag gör bäst.
Det är i alla fall en snäll gubbe här som kläckte någon dåligt skämt att nu när jag byter avdelning är det som att byta från långvården till psyket. Kunde varit ett rätt kul skämt om det varit så att någon här hade haft den minsta galenskap i sig men så är tyvärr inte fallet.

Idag är det fredag! Gud så underbart! Fast jag måste säga (och det trodde jag då aldrig att jag skulle säga) att veckan faktiskt gått ganska fort och känts väldigt smidig.
Lite sugen på att hitta på något ikväll men det blir ingenting med det för jag har inte en krona extra att spendera nu när jag ska ut och resa, det är riktigt knapert med pengar.
Höll på att avlida igår när jag loggade in på HM online shop och upptäckte att dem OCKSÅ har slutat sälja badkläder, en enda dag väntade jag med att beställa och sedan stänger dem ner hela sortimentet! Men sen blev jag glad ändå för jag hittade en galet söt bikini inne på Nelly.se och sedan hittade vi även badbrallor till herren inne på Haléns. Ska lägga upp bild på nya bikinin inne på bilddagboken så snart den kommit så ni kan ju ta och kika om ni vill.
I morgon hoppas jag på att få storhandla mat, ska försöka fjäska till oss skjuts så att vi kan komma iväg till Coop Forum eller något som har vettiga priser, blir helt ruinerad i våran lilla kvartersbutik. I såna här lägen sörjer jag verkligen över att vi inte har bil, det hade varit kanon när man ska handla. Samma sak gäller inför resan nu, vi kommer inte hem förrän 03.40 på natten och då hade det varit ypperligt att ha sin bil stående vid Landvetter. jag pratade med en taxichaffis igår och en taxi från flygplatsen hem till oss kostar nästan 500 spänn men man blir väl så illa tvungen att ta en eftersom ingen troligtvis är så sugen på att åka och hämta oss vi den tiden på dygnet.
På söndag har jag fått med mig både Tina och Ve till marknaden som jag var på förra helgen, det ska bli roligt att visa dem min lilla guldklimp. Kan ju fortfarande inte spendera några pengar direkt men jag ska i alla fall köpa solkräm och tofflor till Mikael, på samma vis som det är omöjligt att hitta några badkläder i affärerna just nu så gäller det samma sak med typ sandaler och liknande för killar. Och jag rekommenderar knappast att springa omkring i värmen med gympadojor.
Hade tänkt vara så smart att jag kör en sån där helkroppspeeling också innan jag åker, planerar alltid att göra det på hösten men det blir aldrig av, men nu ska här skrubbas utav helvete så att solbrännan sitter i länge efteråt. Ska nog vaxa benen också, även om vaxremsorna jag har hemma är värdelösa, är lite rädd att skava bort solbränd hud om jag måste raka benen en massa gånger under resan.

Bloggen blev kort idag igen, förlåt, förlåt! Det blir ju åtminstone lite behagligare att läsa. Ni får en lista till och en låttext och med det så säger jag faktiskt trevlig helg och ägnar mig åt annat, arbetet vore en bra idé men är knappast trolig. Ciao!

EMO?

[x] jag gillar smala jeans
[ ] musik är mitt liv
[ ] jag skriver poesi / låttexter
[ ] mitt hår täcker en del av mitt ansikte
[ ] jag använder band-tshirts
[ ] jag vet vem jeff star är
[ ] jag använder converse skor
[ ] jag använder vans
[ ] jag använder eyeliner
[ ] jag har, eller vill ha läpp-piercing
[ ] jag lyssnar på Saves The Day, Chiodos, Thursday och H.I.M.
Total= 1

[ ] mitt kärleksliv suger
[ ] jag är i ett band
[ ] jag förstår att My Chemical Romance inte är emo (Huh?)
[x] jag förstår också att Green Day inte är emo
[ ] jag vet vad "mosh" betyder
[ ] hörnor är för riktiga coolingar
[] jag ogillar för det mesta MTV
[ ] jag tar ofta bilder på mig själv
[ ] ...ofta sånna där man inte kan se hela mitt ansikte
Total= 1

[x] jag kan inte leva utan min iPod eller MP3
[ ] jag vet att emo bara är en steriotyp.
[x] jag har tjocka oversized solglasögon
[ ] jag har tuppkam
[x] jag har haft svart nagellack
[ ] jag hatar min mamma
[ ] jag hatar min pappa
[ ] jag hatar min stad
[ ] svart är en underbar färg
Total= 3

[ ] jag lyssnar på musik just nu
[ ] jag vet vad hxc och sxe betyder
[ ] myspace = kärleksberoende
[ ] jag brukar använda nitbälten
[ ] jag har haft en kroppsdel signerad av ett band.
[ ] jag har gråtit när jag lyssnat på Dashboard Confessional.
[x] jag har / vill ha svart hår
[ ] min garderob består främst av mörka kläder
[x] jag gråter mycket
[ ] jag skriver på mig själv
[ ] jag har blivit kallad emo förut
[ ] jag hatar att bli kallad emo
Total=2

Lägg ihop hela summan och ta det ggr 3. Mitt fall: 7 poäng ggr 3= 21% EMO

"Everybodys fool"/Evanescence

Perfect by nature
Icons of self-indulgence
Just what we all need
More lies about a world that
Never was and never will be
Have you no shame, don't you see me
You know you've got everybody fooled


Look, here she comes now
Bow down and stare in wonder
Oh, how we love you
No flaws when you're pretending
But now I know she
Never was and never will be
You don't know how you've betrayed me
And somehow you've got everybody fooled


Without the mask, where will you hide
Can't find yourself, lost in your lie


I know the truth now
I know who you are
And I don't love you anymore


It never was and never will be
You don't know how you've betrayed me
And somehow you've got everybody fooled
It never was and never will be
You're not real and you can't save me
Somehow now you're everybody's fool

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback