Folk blir vilda när Sofia dansar go-go

Buhu, saknar min Mikael. Min kropp har redan blivit så bortskämd av att ha någon som är varm och gosig bredvid när jag ska sova att det tar EVIGHETER för mig att somna in ensam. Världens goaste är vad han är.
Saknar till och med dem ständiga retsticke-kommentarerna som driver mig till vansinne och när jag tjuter som en räv få höra att "Men älskling, jag skojade ju bara lite. Vi har ju jätteskoj du och jag!".
Faktum är ju att jag alltid velat knivhugga folk som klagar över att dem saknar sina pojkvänner när dem i själva verket borde hålla käft och vara tacksamma att dem har en pojkvän överhuvudtaget. Men eftersom att jag är en gnällkärring tycker jag ändå att det är min fulla rätt att få sjåpa mig lite.

I morse blev jag utsatt för mammas "skönsång". Eftersom min mor är den minst musikintresserade människan jag någonsin träffat kan hon texten till ungefär tre olika låtar, och därmed har jag tvingats lyssna på samma jävla skit sedan jag var spädbarn. En förskräcklig blandning av "Trettiofyran", "Pojkarna som busar", "Sofia dansar GO-GO" och en egenkomponerad borsta-tänder-låt som lyder följande:
"Borsta-tänderna-låten/ Text och musik Monica Quick.
Baktalamelius, och kaaaaarius,
nu kommer vi och taaaaar er!"

I bland kan man även få höra lite väl utvalda Ledin-låtar om man har "tur", eller det värsta av allt, dem fruktade morgonlåtarna, det kan variera mellan den fasansfulla "Är du vaken Lars?" eller en annan egenkomponerad dänga:
"God morgon-enbart-gjord-för-att tortera-döttrar-låten"/Text och musik Monica Quick.
Godmorgon, godmorgon!
Nu är det morgonen!
Godmorgon, godmorgon på dig!"

Har dock en stor tröst i det hela, det är nämligen att ingen behärskar mumie-dansen som min mamma. Ni vet den där, när man låter händerna växelvis röras i sidled över kroppen som en 2000-talets Cleopatra.

Mitt mardrömsmörka dåliga humör från igår har faktiskt gett med sig totalt nu. Tack och lov för det, man får en hemsk huvudvärk av att gå omkring och rynka pannan för att alla ska förstå hur arg man är. Det krävdes bara lite samtal med Mikael, en rökpaus med Emelie och att umgås med min söta lillasyster hela kvällen för att jag skulle rycka upp mig en aning. Lina bakade kladdkaka till mig igår också, sådant gör bara systrar av riktig toppklass.
Fick dock spendera natten med sällskap av en fluga i mitt rum hos mamma. Det kan ju driva vem som helst till vansinne, men inte ens det lyckade locka fram mina djävulshorn igen, så idag är jag mitt vanliga, i för sig gnälliga men för övrigt rätt belåtna jag igen.
Undrar om p-pillerna kommer att göra mig till ett vrålande hormon-monster. Har varnat Mikael för detta redan, han får faktiskt ta den smällen eftersom att det faktiskt är han som producerar en massa sluga spermier och inte jag. Sedan riskerar man ju faktiskt att få jättetuttar och bli fet som en flodhäst också. Jag har föreslagit att han ska börja käka p-pillerna för män istället, har hört att dem finns ute på marknaden nu. Det var inget jättepopulärt förslag men man skulle ju faktiskt kunna smuggla ner dem i folkölen eller nåt... Känns lite creepy att droga mannen i sitt liv visserligen, men i det långa loppet hade han nog uppskattat att inte ha en snorig tvååring runt fötterna eller att tvingas massera mina svullna gravid-fötter.

Det är tveklöst dags för en ny shoppinglista tror jag bestämt!
SAKER SOM BÖR INHANDLAS INOM EN SNAR FRAMTID FÖR ATT BEHÅLLA ETT VAKET, SEENDE FÖRSTÅND:
* Leggins i glada färger. Det finns ju alla möjliga varianter just nu, gröna och randiga och annat extremt står jag gärna över men leopardmönstrade, ljusrosa och ljusgula känns verkligen lockade. Ett par vita är givetvis prioritet ett men sen så jäääävlar.
* Ny bikini. Jag är sugen på en bandå-modell i år, tycker egentligen att tub-modellen är jävligt lockande men jag är ganska säker på att minst en tutte skulle lyckas flyga ut varje gång jag använde den så jag väljer ett lite säkrare alternativ.
* Rosa jeans. Trots att färgen kan ge en hemska flashbacks från tiden då alla gick omkring i savannbyxor så tror jag att det ser förbannat fräscht ut när man blivit brun.
* Solglasögon storlek XXL. Problemet är bara att jag HATAR att ha på mig solglasögon, det är väldigt obehagligt att se tillvaron genom svart eller brunt filter. Känner dock att jag får tvinga mig själv till det, för det är jävligt snyggt. I värsta fall får jag väl bära dem i pannan hela tiden.
* Sommarväska. Jag tycker att det är rätt tråkigt att köpa väskor faktiskt, tack gud för det, det räcker med sko-manin. Eftersom att jag har en tendens att trycka ner halva lägenheten i handväskan är det oftast så jobbigt att hälla över innehållet mellan flera olika väskor. Men jag ska i alla fall köpa en käck liten variant som man kan ha på krogen, min nuvarande krogväska ser förjävlig ut och har hängt med i alltför många år.
* Piercing. Måste se till att göra den där satans bröstvårtepiercingen snart, har skjutit upp det alltför länge. Rätt sugen på att göra en intimpiercing också men det känns lite VÄL läskigt måste jag säga...
* Klänningar som inte får mig att se ut som ett missfoster. Ack, ack jag har tvingats se mig om i stjärnorna efter att få bära dem där ljuvliga hängelklänningarna. Måste acceptera att jag inte ser riktigt klok ut. Hade jag varit ute på promenad med säg en två, tre klonade Sofior hade folk förmodligen förväxlat oss med en vandrande campingplats, buhu.
* Nya hörlurar och en mobilladdare. Nej, jag har fortfarande inte fått tummen ur att gå och köpa nya lurar till MP3:n utan går fortfarande omkring med musik i endast vänsterörat. Sedan har jag fått en mobil av pappa som han inte ville ha längre, men någon av hundarna har tydligen gått loss på laddaren så jag måste köpa en ny för att kunna använda telefonen, jag är ju helt lost själv när det gäller mobiltelefoner men Veronika sa att hon trodde att den var rätt bra och hennes omdöme tvivlar jag inte en minut på.

Nej, nu ska jag pyssla med något annat. Halva kontoret är på möte nere i matsalen så jag kan ju passa på att ta en tupplur eller något. Har även laddat hem manuset till Pulp Fiction som jag ännu inte hunnit läsa.
Dagens låt är vald dels för att min mor inspirerat mig genom sitt brölande i morse och för att det ju faktiskt är min låt. Min Sofia-låt.

"Sofia dansar go-go"/Stefan Rudén.
Det är jädrar i snuset, gung i hela ordenshuset
när Sofia spräcker kjolen i en go-go
Det är klös i klarinetten när hon svänger med kvintetten
folk blir vilda när Sofia dansar go-go
Varje karl blir yr och lysten, det är böljegång i bysten,
hela salen brakar loss och skriker mera
Och hon kan försäljningstricken när hon dansar framför micken
och musiken kommer loss med ett helvetiskt vrål
Det är bara glada dagar det är inte nån som klagar
när Sofia dansar go-go är hela salen med
Ingen mening med att fri under veckan drar Sofia
hem till fyra barn och man utanför Kumla
Hon ska laga mat och duka och ta hand om sin
sjuka man när han vart ut med grabbarna och rumlat
Pysslar om och lagar maten det är alltid fullt på faten
det är bara att gå loss på isterbanden
Hon får sno och gno och städa ifrån måndag å till fredag
men när lördagmiddag kommer är det stopp
Då får familjen tugga rester hon ska ut med sin orkester
och på lördag söndag ska dem spela opp
Så det jädrar in i snuset, gung i hela ordenshuset
när Sofia spräcker kjolen i en go-go
Alla tycker hon är läcker när hon vickar på sin häck är
alla vilda och Sofia dansar go-go
Varje karl blir yr och lysten det är böljegång i bysten
hela salen brakar loss och skriker MERA!
Höften får den rätta darren när det rungar i gitarren,
och musiken kommer loss med ett helvetiskt vrål
Det är bara glada dagar, det är aldrig nån som klagar
när Sofia dansar go-go är hela salen med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback