Dancing queen, young and sweet

Idag fortsätter 100-listan!
51. Jag har vittnat i en rättegång.
52. Min mest bejublade skådespelarinsats hittills var som Pappa Björn i Guldlock.
53. Min favorit-tvserie genom tiderna är Dawsons Creek.
54. Jag har opererat bort mina mandlar och polyper.
55. Jag kan prata ide och ark-språket. Det är en slags variant av rövarspråket som användes mkt flitigt under fjortisåren för att kunna diskutera cigg, sprit och annat i närheten av föräldrar eller andra hemska människor.
56. Jag har ägt ett par rosa buffaloskor (som min mor slängde i värmepannan, tack gud för det).
57. När jag var liten kom jag bort på Danmarksbåten, scary shit.
58. Jag pratar i sömnen.
59. Tack vare generna från min far som är före detta kroppsbyggare spöade jag alla killar i armbrytning under hela grundskolan.
60. På skolavslutning i nian hade lärarna skrivit dikter om alla avgångselever, min dikt var följande "Sofia, nu måste du sluta! Bakom biblioteket är ingen rökruta! Ta istället pennan i din hand och låt med Bonniers knyta band".
61. Jag har vunnit en resa på Bingolotto.
62. Jag har varit beroende av nudlar.
63. Jag träffade min första pojkvän på Lunarstorm.
64. Jag köpte min balklänning på blocket.se (den som spar hon har).
65. Jag har varit i Grekland, Spanien, Kroatien och Egypten. Även åkt igenom Tyskland, Österrike och Slovenien (det räknas inte riktigt, men får listan att se flashigare ut).
66. Jag har haft en ökenråtta på huvudet.
67. Jag har spytt ner en stackars läkare med blod och tappat ett urinprov på en sjuksköterskas fot.
68. Jag har vaknat upp på tåget av att en kille försökte sno mina skor.
69. Jag var så pryd när jag var yngre att jag vägrade byta om på stranden.
70. Jag har tillsammans med Veronika värmt en fryst prinsesstårta med en hårtork.
71. Jag har varit otrogen flertalet gånger, skäms som en jävla hund över det.
72. Jag har redan hunnit bo i åtta olika städer.
73. Jag har haft en snedtändning på hasch, den enda gången i mitt liv jag varit övertygad om att jag skulle dö.
74. Jag kan böja benet bakom nacken.
75. Jag kan inte tänka på döden utan att få panik och gråta.
76. Min theme-song är enligt ett test jag gjort "Dancing Queen"/Abba.
77. Jag har haft långt hår i hela mitt liv.
78. Jag kan inte förstå ett enda ord danska, knappt skånska heller för del delen.
79. Jag läste kursen Småföretagande i gymnasiet och drev ett eget litet företag, Candela UF. Det gick åt helvete, hehe.
80. Jag har lite bakterieskräck när det gäller knappar och handtag så jag använder alltid antingen knogarna eller armbågen på bussar och dylikt.
81. Jag har lyckats tända eld på mitt eget hår.
82. Jag har blivit hotad med kniv mot strupen.
83. Jag har sovit i sovsäck på en pråm (en pråm är en stor öppen båt som man fraktar djur på).
84. Jag har praoat hos en tatuerare.
85. Jag har fastnat med fingrarna i ett bowlingklot och flugit med ut på banan (det blev ingen strike den gången tack och lov).
86. Jag har levt på existensminimum sedan jag flyttade hemifrån som sexonåring.
87. Jag är grym på att laga köttfärssås.
88. Jag har blivit friad till flera gånger.
89. Jag sover ENDAST i fosterställning.
90. Jag röker egentligen röd Prince, men har numera gått över till det lite mer ekonomiska alternativet LM (fast sen senaste tobaksskatthöjningen är knappast något märke ett ekonomiskt alternativ).
91. Mitt antal sexpartners är fortfarande inte tvåsiffrigt, ha!
92. Jag älskar att gå på fotbollsmatcher.
93. En gång åt jag bara en korv med bröd och ett äpple under en hel vecka, det var då jag drog på mig magkatarren (dumma, dumma flicka).
94. Mitt rekord i kulstötning är 8,40 meter (vet inte om det är bra eller om det bara var mina klasskamrater som var ännu mer usla än mig).
95. Jag vägde bara 2600 gram när jag föddes.
96. Mina gympakläder bestod i högstadiet av pyjamasbyxor med björnar samt tubsockor utan skor.
97. Jag har varit veckans bloggare på Lunarstorm, en jävla ära!
98. Jag skrev mitt första kärleksbrev när jag var fyra år, mamma fick hjälpa mig att måla hjärtan.
99. Den längsta bok jag läst var 1700 sidor lång.
100. Jag heter Sofia och jag är alkoholist. Det är ett förbannat svårt ord att skriva ner och ännu svårare att acceptera, men efter en del eftertanke och läkarbesök fram och tillbaka kan jag inte göra mycket mer än att erkänna att ja, jag har stora problem med alkoholen. Men det ska det bli ändring på nu och jag har börjat att ta tag i saken. Blev vansinnig på en läkare som påstod att jag var en missbrukarpersonlighet och utan räddning så nu ska jag ge på fan på att börja dricka som en normal människa utan att behöva någon antabus som han försökt få i mig.

Måste tyvärr avrunda nu, jobbar bara halvdag idag för jag ska iväg till tandläkaren i eftermiddag. Avslutar med min påstådda theme-song!

"Dancing Queen"/ABBA
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the Dancing Queen


Friday night and the lights are low
Looking out for the place to go
Where they play the right music, getting in the swing
You come in to look for a king
Anybody could be that guy
Night is young and the music's high
With a bit of rock music, everything is fine
You're in the mood for a dance
And when you get the chance...


You are the Dancing Queen, young and sweet, only seventeen
Dancing Queen, feel the beat from the tambourine
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the Dancing Queen


You're a teaser, you turn 'em on
Leave them burning and then you're gone
Looking out for another, anyone will do
You're in the mood for a dance
And when you get the chance...


You are the Dancing Queen, young and sweet, only seventeen
Dancing Queen, feel the beat from the tambourine
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the Dancing Queen


[fade]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback