Min fotomodell

GUD vad less jag är på det här förbannade vädret. Igår åkte vi till stan i ösregnet, fick hjälp av en snäll kille att komma på en hög spårvagn på vägen in men han försvann till mitt förtret när vi skulle av och jag försökte lyfta ner vagnen själv. Jag FATTAR inte varför inte jag kan få ner vagnen för trappor som alla andra? Att den första monstervagnen vi hade var omöjlig att lyfta är ju en sak men Emmaljungan är ju smidig och inte alls speciellt tung. Hur som helst så fick jag ner vagnen för första trappsteget men sen tog det stopp, som tur var så var det en liten fjortis som tog tag i vagnen där nere till slut.
I alla fall så hämtade vi bilderna hos fotografen och dom blev jättefina. Men dom är ju väldigt små och det där "albumet" man fick till var inte mycket att hurra för. Det såg egentillverkat ut i vanligt svart, lite hårdare papper. Vi har foton på mig när jag var bebis i ett litet album, och det har i alla fall skinnpärmar och plast framför bilderna, det är väl det minsta man kan begära för såna svinpriser. Pratade om förstorningar med fotografen och han tyckte ABSOLUT att jag skulle göra en stor canvastavla (som BARA kostar 3000 kronor såg jag sen i prislistan). Det blir ingen canvastavla här.
Såhär blev bilderna, det var svårt att fota dom men ni ser ju på ett ungefär. Gullfisen!:









Det bara väller in foton den här veckan, vi fick även julkorten igår. Måste säga att jag blev besviken, formen på korten är avlång och även bilden på lillfis blev helt utdragen så det ser lite skumt ut. Världens sötaste tomte visserligen, men med en väldigt avlång skalle:D.

I natt har jag inte fått sova många timmar. Moa har ju gjort det till en vana att vakna 23 varje kväll och vägra somna om i sin säng, så hon sover ju mellan oss nu- jag orkar ärligt talat inte fajtas med henne på natten, det är lönlöst. Men inatt ville hon inte sova hos mig heller, hon gnällde, kröp runt, skrek i sömnen och vaknade flera, flera gånger och ville upp. Till och med Mikael väcktes och det hör verkligen inte till vanligheterna, så även han är nog helt död på jobbet idag.
Vet inte vad det är med lillmosan just nu, hon är så ynklig och mammig att det är helt galet. Hon sliter i mina byxor HELA TIDEN och ska upp i famnen när jag försöker greja med något, jag hinner inte ens göra ordning vällingen utan att hon bryter ihop under tiden. Så jag får gå omkring med henne på höften hela tiden, det är väldigt avancerat när man ska laga mat till exempel, speciellt när hon inte kan hålla fingrarna i styr och ska slita tag i precis ALLT hon ser. Och ni ska höra vilket världskrig det blir utanför dörren om jag tar en dusch, hon slänger sig och vrålar och bankar huvudet i dörren om hon inte får upp dörren.
Pust, pust.

Kommentarer
Postat av: LeeLoo

åh vilka fina kort på Moa!

2009-11-28 @ 00:33:34
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Anonym

va tacksam för att dfen där "fjortisen" tog tag i vagnen istället för att kalla henne för fjortis

2009-12-09 @ 20:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0