Jävla gnällkärring!

Fan, jag måste nog dessvärre ta tillbaka att avslutandet av Zoloften inte påverkat mig för den har den vill jag lova. Har det senaste dygnet börjat lipa sex gånger av följande anledningar:
* Det var så sorgligt på Boston Public när Marla inte hade råd att inseminera sig.
* Det var så sorgligt på Boston Public i slutscenen när småflickor dansade ballet (fråga mig inte varför...).
* Varken jag eller Mikael lyckades få fast det ena fästet till gardinstången eftersom svinet som bodde där innan pillat ut pluggen ut hålet i betongväggen. Jag vill ha mina gardiner NU!
* Mikael tyckte att jag var varm som fan i gårkväll och ville inte ha mig hängade som en koala på sin rygg.
* Jag försov mig.
* Det var så synd om mig som hade ont i huvudet. Eller HAR rättare sagt, så jag är inställd på ett grinattack när som helst igen och har därmed inte sminkat mig.

Jag har lite svårt att avgöra om det är mitt plötsliga avbrott av pillerknaprande som gör mig överkänslig eller om det är sån jag är och att jag bara glömt bort vilken mes jag blir utan medicinering. Dessvärre är det nog precis så det är, bölandets drottning är tillbaka igen. Gud så tröttsamt.

TREVLIGT JUST NU (Ja, det är ett desperat sätt att försöka muntra upp mig själv):
* Förlängd anställning!: Hur grinig jag än är idag går det inte att komma ifrån att fy fan vad skönt, jag har fått förläng anställning till siste september nu, 3 månader till där jag vet att jag har garanterad inkomst och dessutom kan jag nu ta lite semester utan att behöva få dåligt samvete. Gud vad glad jag blev över det beskedet, en tung sten lyftes från mitt stackars hjärta.
* Mikael: Jag blir bara mer och mer övertygad om att vi är ett killer-team. Måste säga att det är rätt imponerande att vi varit ett par i tre månader nu (tre månader känns löjligt lite med tanke på hur länge jag varit dödligt kär i honom) utan att bråka en enda gång. Givetvis är inte allt gulligull hela tiden men något riktigt bråk har vi inte haft och det är väldigt skönt.
* Reklamen med pingvinerna: Gud, det var väldigt fattigt med trevliga saker just nu får jag säga, men pingvinreklamen gör mig väldigt glad. Har som vanligt glömt bort vad den går ut på, ingen aning vilket företag som gör reklam men först ser man i alla fall en pingvin som går på isen som plötsligt brister och därmed blir alla som är lika mesiga som jag dödsförskräckta och tror att han ramlat i vattnet mot sin vilja men sedan ser man en lång rad pingviner som dyker efter ner i hålet och man förstår att det antingen A) Var den första pingvinens avsikt att göra ett hål åt dem andra så dem kan simma tills platser pingviner uppskattar eller B) Alla dem andra pingvinerna visar hur godhjärtade dem är genom att dyka efter allihop för att rädda förstnämnd pingvin.
Fan vilket bra reklam.

OTREVLIGT JUST NU:
* Att bära tandställning: Fick ny tandläkare härromdan vilket var trevligt eftersom att hon inte visade några tecken på att vilja knäcka käken på mig ELLER slita upp köttsår i mina läppar vilket dem gamla tandläkaren gjorde. Dock fick jag en helt ny ståltråd eller båge som det heter med ett finare ord och jesus vad ont det gör i käften nu. Varje gång man spänner tandställningen blir ju tänderna lösa för att dem ska flytta sig och nu kan jag inte äta någonting i princip. Försökte mig på både kakor och chips igår vilket gick åt helvete och nästan resulterade i ännu fler gråtattacker.
* Bebissuget: Det känns värre än på länge och jag kan knappt trösta mig med varken tanken på inkontinens eller vaginalsprickor vid förlossning ELLER att iakta föräldrar som släpar på snoriga, gallskrikande ungar i barnvagnar på spårvagnen. Gode gud vad ont den här längtan gör, ingen som inte har en egen biologisk tickande klocka kan förstå frustrationen. Det är svårt att lyssna på sitt sunda förnuft när man längtar så mkt, även om man inser att det verkligen inte är någon god idé att avla ungar innan man har levt med pappan en längre tid och är 100% säker på att man vill fortsätta med det (det kan man ju aldrig vara såklart, men det kan ju vara bra om man åtminstone tror sig vara säker innan man planerar bebis) och har en stabil, god ekonomi. Jag VET att jag har tid på mig men jag vill böja shoppa bebisprylar, skriva graviditetsdagböcker och fundera på namn redan nu. En jävligt smart kille sa dock en sak till mig för längesen, och det är att man ska använda all tid innan man skaffar barn till att förbereda sig så att man har alla förutsättningar att bli världens bästa mamma eller pappa, så det ska jag göra. När jag väl får min unge ska jag vara en kickass, oslagbar morsa.
"The best parents are the ones that love their child long before it even arrives". (Jag är inte bäst i stan på engelsk grammatik men jag antar att ni förstår innebörden).
* Mina jävla ben: Inget fel på benen stort sett, är rätt tacksam över att dem finns men jag är dödligt trött på att jag alltid lyckas pryda dem med sjuhundra blåmärken. Det är för mig en gåta hur man lyckas få blåmärken när man in i det längsta undviker att röra på sig men på något sätt lyckas jag alltid se ut som en femåring som klättrat i träd. Märkte just att jag har ett fett blåmärke som pryder höftbenet, hur fan gick det till? Känner mig verkligen hemskt sexig.
* Nya arbetsuppgifter: Jag är nog lite konservativ ändå, men jag hatar när såna saker förändras. Trivs bra med att ägna mig åt samma förbannade uppgifter och siffror varje dag, det är bara tröttsamt att tvinga hjärnan att lära sig nåt nytt eftersom att allt ändå är tråkiga än döden på det här stället.

Trivdes med att skriva i punktform idag så här kommer en lista på köpet:

BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja, är jag sen brukar det vara ett medvetet drag som oftast beror på att jag attackerar mobilen när alarmet ringer på morgonen och ger blanka fan i det jag ska komma i tid till.
VAD HADE DU I DIN MUN SENAST:
Har en portionssnus inne just nu.
HAR DU BRA KONDITION:
Nej, åttioåringar simmar förbi mig i simbassänger.
NÄR MÅR DU BRA:
På fredageftermiddagar och när jag ligger och myser med herrn.
NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Av Mikales mamma när vi grillade.
HUR KÄNNER DU DIG NU:
Sjukt trött och konstant gråtfärdig.
VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Måste nog vara svart, men har rätt mkt kläder i glada färger också.
KAN DU LAGA MAT:
Ja det kan jag, min lasagne igår var ljuvlig! Även om jag bara medgav till Mikael att "Jo, det var ju rätt gott".
VAD PLUGGAR DU:
Ingenting, tack gud.
VAD TYCKER DU OM FÖTTER:
Är inte rädd för fötter som många andra men har knappast någon fetisch heller. Dock hade man ju inte kunnat köpa skor utan fötter så jag får väl säga att jag älskar dem.
ÄR DU SMART:
Ja, som ett ljus.
BLIR DU BRA PÅ KORT:
Nej, det blir jag VERKLIGEN INTE.
VAD HAR DU PÅ DIG:
Leggings och lång vid tröja.
ÄR DU AKTIV I SKOLAN:
Nej det var jag inte, med undantag för Psykologilektionerna.
NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Som sagt, för att det var synd om mig som hade huvudvärk.
VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Det borde det ju vara, men jag skäms inte så ofta.
HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja den var finfin.
DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Cola, mitt sätt att få i mig koffein utan att knarka kaffe.
ÄR DU NYTTIG:
Aldrig.
NÄR BRUKAR DU GÅ OCH LÄGGA DIG:
Åker hemifrån runt klockan 6 på morronen så vi går och lägger oss runt 22 redan.
VAD SKA DU GÖRA I SOMMAR:
Jobba.
HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Jag har haft många jobb.
VARFÖR HÅNGLAR MAN:
För att det är en av världens trevligaste tidsfördriv.
ÄR DU BLYG:
Nej inte speciellt.
VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
Vaknade 06.40 men låg kvar en stund.
VAD HAR DU FÖR SNITTBETYG?
Oj då, ingen aning. Men jag fick flest VG i slutbetyget.
VILKEN IDROTT SYSSLAR DU/HAR DU SYSSLAT MED?
Spelade handboll för många år sedan i några månader.
VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Spelade SIMS URBZ på Emelies playstation.
VILKET DATORSPEL SPELADE DU SENAST?
Fick äran att prova på herrn älskade World of warcraft.
TROR DU PÅ KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET?
Ja.
HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Hmm, svårt att säga men på fem starköl brukar jag bli packad.
GILLAR DU POLITISKA BAND?
Dem som håller med om min politik.
HAR DU STJÄRNOR OCH KAJAL?
Vadå stjärnor? Kajal har jag i alla fall även om jag sällan använder den.
BRUKAR DU SMINKA DEJ?
Oftast.
ÄR DU NÖJD MED DITT LIV?
Jag är rätt nöjd ja.
VAD VILL DU JOBBA MED?
Jag vill skriva.
HAR DU TRÅKIGT JUST NU?
Ja.
ÄR DU MUSIKALISK?
Nej. På fyllan brukar jag dock tycka att jag är det (tycker i för sig att jag är bra på alla sätt och vis på fyllan).
KATEGORISERAR DU DEJ SJÄLV I NÅGON STIL?
Nej.
ÄR DU BORTSKÄMD?
Nej, mkt kan man anklaga mig för men bortskämd är jag då fan inte
I FICKORNA:
Har inga fickor idag.
VAD STOD DET I DET SENASTE SMS DU FICK:
"Ja fy fan vad tråkigt, regnar på mig hela tiden! Vad gör du du för nåt skoj? Puss".
VEM MAILADE DU SENAST:
En tjej som läser min blogg.
VEM RINGDE DU TILL SENAST:
Mother dear.
ROLIGAST FÖRRA VECKAN:
Besöket hos Tina.
FAVORITMYNT:
Femmor. Jag älskar femmor.
FAVORITHUND:
Har ju tre vilket betyder att jag omöjligt kan välja. Ceasar, Selma och Sigge, gud vad ni gör mig lycklig.
FAVORITJUICE:
Ananas-apelsin.
NÖDVÄNDIGIA KÄNDISAR:
En förbannat bra fråga...
BÄSTA GRANNEN:
Känner ingen av grannarna hemma än så länge men det finns många söta gubbar i vårt hus som brukar hålla upp dörren för mig.
ÄR DU KÄR I NÅGON DU NÄMNT I DE TIDIGARE FRÅGORNA:
Ja, jag är ganska kär i någon tidigare nämnd ja.
HUR LÅNG ÄR DU NU:
176,5 cm.
HAR DU VÄXT NÅGOT DET HÄR ÅRET:
Det tvivlar jag på.
HUR LÅNGT HÅR HAR DU:
Till mitten av ryggen ungefär.
ÄR DU NÖJD MED DET:
Ja.
VAD SÅG DU PÅ TV SENAST:
Family guy.
BRUKAR DIN TELEFONRÄKNING VARA HÖG:
Har kontantkort, ringer kanske för 300 spänn i månaden.
VARFÖR BLEV DU ARG SENAST DU VAR DET:
Den där jävla gardinstången...
HUR OFTA STÄDAR DU:
Cirka en gång i veckan (dammsuger och sådant dvs).
KEPS ELLER MÖSSA:
Mössa. Dels för att jag gillar mössor och dels för att inga kepsar passar min jätteskalle.
KÄNGOR ELLER PUMPS:
Pumps! For god sake...
DVD ELLER VHS:
Dvd.
HAR DU NÅGONSIN FÄRGAT DITT HÅR SVART:
Ja, funderar på att göra om det till hösten.
BRUKAR DU GÅ PÅ MCDONALD'S:
Det händer en gång i månaden i alla fall.
EMINEM ELLER BRITNEY SPEARS:
Eminem givetvis.
HAMBURGARE ELLER PIZZA:
Måste jag välja blir det pizza.
TV ELLER RADIO:
Tv.
KAN DU KÖRA BIL:
Verkligen inte.
VARFÖR FYLLDE DU I DETTA TEST:
Jag vet inte, det var grymt tråkigt. Den saken är klar.

Kände ett plötsligt galet hat mot det här inläggen nu och känner mig tvungen att avsluta. Klart slut, hörs i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback