Tisdag

Började skriva igår så jag får väl skriva klart nu!

Får bli ett snabbt inlägg i kväll.
Jag och herrn ska snart titta på en film- dum som man är. Hade man haft det minsta vett i skallen borde jag sova redan för inatt blev det inte många timmar sömn kan jag lova. Fjärt vaknade och skrek tre, fyra gånger så att jag fick ta upp och vagga henne innan klockan blev 02 då hon var klarvaken. Gick upp och fixade ordning en flaska som vanligt numera som hon slukade direkt och somnade ganska fort igen. Total lycka för min del då jag var så förbannat trött att jag nickade till medan jag matade henne. Lyckan blev dessvärre kort. Några minuter efter att jag lagt ner henne och stupat i säng igen så vaknade hon och skrek så att jag fick gå upp och gunga henne för kung och fosterland och detta upprepades sissådär femton gånger tills jag blev helt skogstokig och slängde mig i sängen och gallskrek själv i total frustration. Mikael insåg nog att jag var påväg att bryta ihop så han gick upp och tog över kämpandet. Men nej, hon somnade inte. Till sist fick jag henne att somna bredvid mig i sängen och hon sov sissådär två ynka timmar till.

Under dagen gick vi till Öppna förskolan igen. Höll på att bryta igen när jag inte hittade laddaren till min mobil (ingen laddare=död mobil=ingen möjlighet att kunna skicka smsbiljett till bussen=ingen bussresa). Till slut gav jag upp och chansade på att det yttepyttelilla batteriet jag hade kvar skulle räcka.
Sen kom nästa motgång. Hittade inte mina leggings någonstans, och jag har bara ett par. Vände upp och ned på tvättkorgen och grävde i vår enorma klädhög som en galen kvinna utan resultat och blev helt vansinnig när jag såg fet ut i precis alla andra kläder jag provade. När jag äntligen hittat lämplig outfit insåg jag att vi aldrig skulle hinna med bussen, så det blev att vänta in nästa. Tror ni att vi hinner med nästa buss? Nej det gör vi inte. Trodde att vi gick i god tid men hade uppenbarligen fel, bussen åkte förbi framför näsan på mig och jag var väldigt nära på att börja gråta. Så vi fick gå i regnet.
På öppna förskolan var det trevligt i alla fall, Moa lekte sig supertrött som vanligt och vi gjorde fot och handavtryck på henne i gips, det blir skittjusigt när det är färdigt så det ska ramas in.
Dagen avslutades med vår galet goda, egenpåhittade köttfärs/pasta/spenat-grattäng, så turen vände en aning trots allt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0