Måndag

Nyss hemkomna från Öppna förskolan igen, Moa är helt utslagen i sängen och jag precis ätit resterna av helgens tårta direkt med sked från tårtfatet.

Vi hade jääättekul idag också! Det var massor mer folk där idag och Moa lekte med en massa bebisflickor. Stackars Mosan, det är nästan bara hon som inte kan gå än, en niomånadersbebis stod bättre än vad hon gör, hehe. Eller Moa KAN stå, glömmer hon bort att hålla i sig så står hon helt perfekt utan att vingla tills hon inser vad som håller på att hända, då kastar hon sig förskräckt mot närmaste möbel eller sätter sig ner fort som ögat.
Trevliga mammor är det där också, ingen som verkar vara fisförnäm eller smygkristen än så länge, och två pappor var det där också! Jag hamnade i en väldigt stel situation med en blyg pappa inne i ett av lekrummen, han var nervös och viskade fram halvkonstiga kommentarer då och då så att jag fick säga "va?" hela tiden och då såg han ännu mer nervös ut.
När vi hade varit där en stund kommer en mamma som förmodligen finns på bild bredvid ordet MILF i ordboken... Hon var läskigt smal (kort också, sådär liten och nätt så att hon såg ut som en älva), hon hade långt platinablont hår i Shakira-lockar, ett par minishorts och en superkort skinnjacka vilket gjorde att hela den superplatta, solbrända magen blottades. Jag fick lite ont i magen- och inte blev det bättre av att jag hade två olika strumpor på mig (en lila och en blå), jeans som gled ner och blottade rövspringan varje gång jag böjde mig i sann tjockisanda och DESSUTOM (mår dåligt av att säga det) så hade jag svettfläckar under armarna... Tog på mig en grå t-shirt i all hast i morse, och en gång i tiden var den t-shirten lite stor (precis som de flesta av mina kläder), men det var den givetvis inte längre (precis som de flesta av mina kläder...) utan satt som ett korvskinn över byst och ärmarna skavde in och detta resulteterade i svettlökar när jag promenerade dit för helvetesuppförsbacken, och dom stannade kvar. Jag har nog aldrig känt mig så jävla ful i hela mitt liv, snyft.
Som tur är så är var de flesta mammorna lite småknubbiga och älskvärda, så jag höll mig till dom. Min favoritmamma är hon från förra gången, med lilla Alex som Moa är väldigt förtjust i, hon är så himla mysig och snäll. Alex är typ världens nöjdaste lilla kille, men han bröt ihop totalt när en man med skägg visade sig, så fort han tittade på skäggiga mannen började han gråta, vi kunde inte låta bli att skratta åt stackarn!

BVC-sköterskan kom smygande bakifrån och tjöt glatt i mitt öra när jag matade Moa så att jag höll på att trilla av stolen i ren förskräckelse, hon tyckte att det var jätteroligt att vi äntligen hade vågat oss dit och jag beklagade mig över Moas hemska matvägrande och hon tyckte att jag skulle låta bli att ge henne välling när hon vägrar äta mat, så jag får väl testa det... Synd bara att Moa är så jäkla enveten att hon säkert kommer att gå med på att inte äta överhuvudetaget då...
Vi hann vara med på sångstunden innan vi tog bussen hem också, Moa var oerhört lycklig även idag och klättrade upp i knäet på en av fröknarna (eller säger man ledarna? Föreståndarna?). Hon är väldigt förtjust i småbilar har jag märkt, och en låtsaspolisradio som hon släpade runt på överallt. 

Nu ska jag snart sätta igång och rulla lite köttbollar och skala potatis. Husmanskost är fan det bästa som finns! Fick ett sug på den gamla skolmaten man fick härromdagen också och det slog mig- vi MÅSTE få tag på såna där tjocka fiskpinnar som man alltid fick i bamba, det hette "Flipper" och allt möjligt hemskt på matsedeln. Har fixat fram ett recept på remouladsås också, det har jag aldrig gjort själv.

P.s Theres, Moas bodysuit från födelsedagsbilderna är från Molo, finns på nätet och i de flesta barnklädesaffärer. Snordyrt men ack så söt! D.s 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0