Första natten utan Mosan:(

Ja, idag ska vi ha barnvakt för första gången (mamma hade ju henne i två timmar en gång men det räknas ju knappt). Nu ska Moa till svärföräldrarna och SOVA ÖVER. Jag har väldigt, väldigt ont i magen. Moa är ju tokmammig, det är bara jag som får trösta, natta och helst ska jag mata henne också, och det är nog mitt eget fel för jag är något av ett kontrollfreak när det kommer till henne. Eller jag ÄR ett kontrollfreak.
Men jag tror och hoppas ändå att det går bra, Moa är betydligt tuffare när jag inte är i närheten och kan dadda med henne, jag kan behöva lite träning på att släppa rollen som kycklingmamma och pusta ut lite för första gången på ett år (inte för att jag tror att jag kommer slappna av speciellt mycket, men jag behöver i alla fall inte sova med örat spetsat hela natten).

Vi ska ut och käka, har inte spikat vart det blir än så länge men käraste Veronika föreslog "Lilla tavernan" på Linné och grekiskt är ju inte helt fel. Sen har vi laddat upp med hyrfilm, chips och dipp (såklart) och några kalla cider till mig och öl till herrn. Har även planerat in lite hett sex utan snusande bebis i spjälsängen och en lååång natts god sömn. Moa har sovit hela nätterna utan att vakna nu i TRE nätter i sträck, guuuud så glad jag är! Men hon har vaknat vid 05 också så nu ser jag fram emot att sova hela natten OCH morgonen. Förmodligen kommer jag att vakna av ren refex, men då kan jag bara breda ut mig i sängen och somna om, eller varför inte ligga och dra sig i sängen på morgonen? Fan vet när jag gjorde det sist! Tänk att man inte fattade vilken lyxtillvaro man hade innan- ofattbart!

Tvättmaskinen har gått sönder! Den var helt fylld med vatten igår när tvätten var klar och kläderna simmade omkring. Efter mkt om och men och lite hjälp från familjeliv.se så hittade jag den lilla luckan till filtret (som man var tvungen att bända upp med en kniv, smart konstruktion...), jag drar ut filtret och ut forsar EN MASSA VATTEN, slängde fram handdukar på golvet i panik och sedan släpade jag dit en IKEA-kasse som jag fångade upp vattnet i, det slutade till slut rinna och jag gjorde rent filtret- vilket var väldigt välbehöveligt. Men tror ni att den funkar nu då? Neeej. Jag ringde pappa på jobbet och gnällde och han föreslog att vi ska kolla slangen till avloppet också, så det ska Mikael få fixa när han kommer hem, i värsta fall jobbar min fasters man med tvättmaskiner så då får jag ringa till honom och hoppas på undsättning. Tvättmaskinjävel!

Igår var världens sötaste tjejer här och hälsade på mig och lillmos. Dom är bäst! (Moa ber om ursäkt för att ha förstört tant Tinas fotlänk...):





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0