Moa-lista

Knycker en lista jag hittade hos Josse!

Född: 17 september 2008.
Var: Varbergs BB.
Tid: 09:24.
Födselvikt: 3690 gram.
Födsellängd: 52 cm.
Huvudmått vid födsel: 36 cm.
Namn: Moa.
Namnbetydelse: "Mor".
Andranamn: Emelie Veronika (uppkallad efter mina älskade vänner).
Efternamn: Ivemalm.
Ålder: Snart 13 månader.
Nyligen lärt sig: Säga "bra" och "nej" och jag tror att hon är nära att gå nu, om hon bara vågar:).
Dagis: Inget dagis, jag tror och HOPPAS att det inte blir förrän nästa höst.
Vikt nu: Ca 11 kilo.
Längd nu: Skulle tippa på 81 cm.
Mammagris eller pappagris: Just nu är hon väldigt mammig, hon ropar efter mig hela tiden- men pappa är alltid roligaste leksällskapet.
Favoritbus: Vart ska man börja? Hon ska pilla på allt, trycka på alla knappar hon ser, öppna alla skåp och lådor hon ser och tugga sönder allt som kommer i hennes väg.
Favoritmat: Potatis och rödspätta! Hon gillar även alla pastarätter hon får.
Favoritleksak: Ingen, om man inte räknar vår elektronik som hennes leksak (det gör hon...).
Favorit tvprogram: "I drömmarnas trädgård".
Favoritmusik: Samtliga barnvisor gör henne helt vild.
Sover i: Pyjamas.
Favorit person förutom mamma & pappa: Svårt det där, men mormor och farmor är ju väldigt populära. Hon gillar i stort sett alla hon träffar.
Barnvagn: Emmaljunga City Cross.
Försäkring: Scandia.
Blöjor: Pampers.
Hur många tänder: Två stycken, och en liten pigg i överkäken.
Storlek i kläder: 86, men det börjar bli lite kort i benen.
Storlek i skor: 20, men hon har ärvt mina höga vrister så vi måste köpa 21.
Syskon: Inga än, men hon vill ha många! (vi ska bara övertala pappa...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0