Moa 13 månader

Grattis till min lilla bebisfjärt! Det är riktigt ruggigt läskigt hur fort tiden går.

Dessa färdigheter har vår 13-månaders bemästrat:
- Säga mamma, pappa, titta, där, nej, ja, bra och Igge (Igge är Iggle Piggle, den blå mjukisfiguren i hennes favvoprogram).
- Nu kan hon NÄSTAN gå. Jag tror att det är väldigt nära, men det dröjer säkert en månad till innan hon vågar på allvar. Hon studsar fortfarande fram på knä men springer längs möbler och även längs väggarna och när hon glömmer bort sig så står hon helt stabilt och leker eller pillar med grejer.
- Äta riktig mat med sina två tänder! Ni fattar inte vad vi har väntat på den här dagen, då hon slutar äta barnmat och sitter och äter med oss som en stor tjej. Det tar sin lilla tid att tugga såklart, speciellt med tanke på att dom ynka två tänderna hon har inte ens är framväxta än utan bara halva, men hon äter med god aptit. Pasta, köttfärssås, bönor, lövbiff, ris, lax, potatismos, potatisgrattäng och köttbullar har hon slukat glatt den här veckan.
- Hon härmar precis allt vi gör, hon kammar håret om hon får en kam, hon vispar i bunkar med vispen, hon petar sig i ögat med min mascara om hon får tag i den, hon försöker peta in nycklar i låset på dörren osv.
- Hon hänger med väldigt bra i alla barnvisor med rörelser. Imse Vimse är hon grym på, även "I ett hus i skogens slut"- hon räcker alltid fram handen till mig när jag sjunger "kom ja, kom i stugan in- räck mig handen din" i slutet. Så jävla gulligt!
- Hon bemästrar all elektronik felfritt. Sätta på alla div. maskiner har hon ju kunnat länge, men nu kan hon byta kanal på teven med fjärrkontrollen,höja och sänka och till och med leta upp mediaspelaren i Mikaels mobil och bläddra bland låtarna!:O

Ni vet ju att jag alltid brukar lägga upp så näpna och fina månadsbilder på lillfjärsingen- det är nog slut med det nu. Hon är typ omöjlig att få anständig på bild, men här är i alla fall resultatet av dagens photoshoot.
På sista bilden ser ni hur medgörlig hon är nu för tiden, och HAL!:








 

Kommentarer
Postat av: Madde

Har läst din blogg sedan liten tid innan du födde Moa och hon har verkligen växt och blivit en stor flicka! Året har verkligen gått fort! :O

2009-10-17 @ 23:29:40
URL: http://majgun.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Så söt hon är...=) En sån klänning har en av mina med.... fina...=)

2009-10-23 @ 09:02:36
URL: http://www.metrobloggen.se/Nillenuttan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0