Lady Dahmerskas Oopsies

Här kommer ett recept på "låtsasbröden" oopsies som jag lånat från Lady Dahmerska:)

Ca 4 st

- 3 ägg
- Ca 85-100 gram philadelphia eller bonjourost (smaksatt om man vill)
- En tsk bakpulver
- En msk kruskakli

Ev. lite oskalade sesamfrön
Ev. lite oregano

Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur. 

Mixa gulorna tillsammans med osten, bakpulvret och kruskaklin. Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget. Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften i smeten.

Klicka sedan ut på bakplåtspapper. Dräll lite sesamfrön (och oregano om du vill) på toppen. Grädda i ugnen på 150 grader i 25 min. Låt sitta på eftervärme 20 minuter till. Då blir de torra och mer brödlika.


Jag vispade äggvitorna hårt, dom satt kvar i bunken när man vände den upp och ned men sen insåg jag att jag skulle vispat ÄNNU hårdare, för när man blandar i äggulan och det så blir det betydligt lösare, och mina oopsies blev rätt platta- men goda:)

Såhär såg dom ut när dom kom ut ur ugnen, rätt platta som nu ser...:



Och såhär kan man göra med dom små rackarna, eller också bara äta som vanliga mackor, gooott!:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0