Ullared

Ja, idag tog vi en tripp! Vi hade en himla tur att Moas snälla farmor ville komma och barnvakta, för jag tar ICKE med henne dit. Dels för att hon ledsnar efter fem minuter i affärer och mest för att jag inte vill att alla biljoner människor ska hosta svinis-bakterier på henne.
Och eftersom hon var hemma fick vi ta en "snabbvisit" (som om man någonsin är där en snabbis...) och skippade inredningsavdelningen, elektronikavdelningen och alla husgeråd. Målet för dagen var ändå julklappar till alla små barn i tjocka släkten, och till lill-Mosan såklart!

Detta fick pappan:
En skinnjacka (WOW vad snygg han är!).
Ett par grå mysbyxor.
Stort lass strumpor.

Detta fick mamman:
En ljusrosa oversize-tshirt med tryck.
En lång t-shirt med en påfågel på (ja, det låter underligt).
Stort lass strumpor.
Stort lass trosor.
Två behåar, det tog fan evigheter att hitta rätt storlek och nu när jag provat dom så är fanskapen ändå för små.

Detta fick barnet:
Ett velourset med tröja och mysbyxor med Alfons-Milla.
Body med Alfons-Milla.
Nya pyjamasar.
En grå hängsleklänning.
Två par strumpbyxor, ett par lila och ett par röda.
En body med sköldpadda eller liknande (Mikael smugglade ner den...).
En tomtedräkt till årets julkort.
Ett lass strumpor.
En leksaksmobiltelefon.
En pusselmatta.
En teletubbies-docka som pratar och har en tv-skärm på magen.
Två pussel, ett med djungeldjur och ett med "I drömmarnas trädgård"-figurer.
Tre små leksaksbilar.
Tre pekböcker.
En bebis-toalettsits.
Ett hårset med borste och kam.

Sen har vi köpt LÖJLIGT mycket leksaker till alla Moas kusiner som sagt. Bland annat en Fisher Price-buss till kusin Lukas som Mosan fick tag i och nu vet jag inte om jag har hjärta att inte låta henne få den, hon har rullat den fram och tillbaka i köket och försökt pilla loss dom små gubbarna som ligger i ett nät inne i bussen. Kanske får vi köpa en ny julklapp till den unge herrn och låta henne behålla den.
Sen har vi ju köpt löjliga lass shampoo, tandkräm, deodoranter, tvättmedel och annat tråkigt som vanligt. Notan gick på 5000+ så det finns ju en del nödvändigheter att bränna pengar på om man säger så. Har ingen aning vart vi ska få plats med alla saker, hela köksbordet och diskbänken är fulla med prylar utan hem.

Mosan hade varit jättesnäll mot farmor i alla fall, som tur är. Hon hade bara sovit fyrtio minuter på hela dagen som jag misstänkte, så förhoppningsvis tar hon igen det med en LÅNG nattsömn och en sovmorgon i morgon (nej, jag tror inte ens på det där själv).
Har mer att berätta, men nu börjar Southland på trean. Mer info i morgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag behöver åker till Ullared! Avis på er som har så nära. Jag följer serien - och det är den enda reklamen man faktiskt blir glad av :D

2009-11-12 @ 11:17:18
Postat av: Carolina

(Alltså det var jag som skrev)

2009-11-12 @ 11:17:56
URL: http://carolinazenkert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0